Mueyu de pexe

De Wikipedia
Mueyu de pexe
Nome Mueyu de pexe
Procedencia India y China
Procedencia India y China
Detalles
Ingredientes pescáu
Más información
Gastronomía gastronomía de Tailandia (es) Traducir
[editar datos en Wikidata]
Mueyu de pexe

El mueyu de pexe ye un condimento deriváu del pexe lleldáu. El términu emplegar pa describir na actualidá a un ampliu rangu de productos emplegaos en distintos cocines del Sureste Asiáticu y emplégase añedida a dellos platos fundamentalmente como un ingrediente de propiedaes similares a la sal. El mueyu de pexe ye bien popular na cocina vietnamita. Na cocina china del sur emplégase como un aceite de cocina, o como un ingrediente pa la ellaboración de sopa. N'Europa sol Imperiu romanu llegar a consumir el garum que yera un mueyu bien similar (anguaño apaez namái nos llibros de cocina antiguos, anque en 2014 un biólogu estremeñu xunto a espertos de la Universidaes de Cádiz y Sevilla dicen reproducir dicha mueyu a partir de restos intactos procedentes de Pompeya).

Tipos de mueyos de pexe[editar | editar la fonte]

Dellos mueyos de pexe facer de pexe crudu, otres de pexe seco, dalgunes de namái ciertes especies; otru suelen ser los restos de los pexes atrapaos na rede, dacuando inclúyense moluscos; dalgunos d'un namái tipu de pexe, otros namái de la sangre y/o coraes del pexe. Dellos mueyos contienen namái sal y pexe y otres contienen amás una variedá yerbes y especies. Esisten mueyos de pexe que fueron lleldaes namái un pocu por que permaneza l'intensu arume a pexe y hai aquelles que tres una enllargada fermentadura yá namái tienen un arume a nueces y un sabor a quesu.

Sureste Asiáticu[editar | editar la fonte]

El mueyu ellaboráu n'Asia faise de normal d'anchoes, sal y agua. Suelse emplegar con moderación por cuenta de qu'apurre unos arumes intensos. Esisten variedaes, por casu en Vietnam denominar nước mắm, otros ingredientes similares en Tailandia y Birmania denominar nam pla (น้ำปลา) y ngan byar yay respeutivamente. En Camboya conózse-y como teuk trei y ye un hiperónimo que toma a una gran variedá de mueyos qu'empleguen el mueyu de pexe como base. N'Indonesia el mueyu de pexe tien una consistencia semisólida y denominar trasi, el prahok camboyanu y el malayu suelen tar ellaboraos de camarón lleldáu (belacan) y hai otres variaciones del mesma tema. La versión similar en cocina filipina n'Indochina denominar patis. Un subproductu bien popular en Vietnam del mueyu de pexe ye'l bagoong.

Occidente[editar | editar la fonte]

Ruines d'una factoría romana de garum cerca de Tarifa, España.

Un mueyu bien similar a la emplegada anguaño nos países del Sureste Asiáticu emplegar n'Europa na dómina del Imperiu romanu, mueyu que se denominaba: garum o liquamen, esistía en variedaes denominaes oxygarum (entemecíu con vinagre) y meligarum (entemecíu con miel). Yera una de les especialidaes culinaries de la Hispania Baetica.

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]