Sangre (gastronomía)

De Wikipedia
Sundae, una morciella Gastronomía de Corea coreana.
Tapa de pataques guisaes con sangre (en cubitos).

En delles cultures consúmese la sangre como alimentu, de cutiu en combinación con carne. Puede faese en morcielles, como espesante pa mueyos, en salazón pa dómines d'escasez o nuna sopa de sangre.[1] Los masái de Tanzania peracaben el sangre del ganáu direutamente del pescuezu del animal vivu (dexando depués curar la firida) o entemecida con lleche. N'otres cultures, el sangre ye un alimento tabú.

Formes de consumu[editar | editar la fonte]

En morciella[editar | editar la fonte]

La morciella ye aquella salchicha fecha cocinando sangre d'un animal con un rellenu hasta qu'entiesta lo suficiente como pa coagular cuando s'esfrez. Lo más frecuente ye usar sangre de gochu o vaca. Ente los rellenos más habituales cúntense la carne, la grasa, el sebu, el pan, la cebada o l'avena. Delles variedaes son el drisheen, la moronga, el black pudding, la blutwurst, la zungenwurst, el kishka (o kaszanka), el biroldo, la mustamakkara, el verivorst y munchos tipos de boudin.

En sopa[editar | editar la fonte]

Son sopes y estofados de sangre, qu'inclúin esti ingrediente como parte del caldu, la czernina, la dinuguan, el haejangguk, la mykyrokka, la sopa de coraes de gochu, la tiết canh y la svartsoppa. Nel norte d'Alemaña úsase tradicionalmente el sangre de gochu entemecida con vinagre, arrayadures, especies y azucre pa ellaborar schwarzsauer, que se toma caliente o se enlata.

El sangre tamién s'usa como espesante en mueyos, por casu nel coq au vin o nel patu prensado, y en budines, tales como'l tiết canh. Tamién apurre sabor o color a la carne, como na cabidela.

El Nam Tok tailandés ye una sopa picante arriquecida con sangre de vaca o gochu cruda. Suel usase de cutiu p'arriquecer los platos normales de fideos.

El yaguarlocro Gastronomía d'Ecuador ecuatorianu ye una sopa de pataca fecha con sangre de borregu.

Sola[editar | editar la fonte]

Sangre con cebolla caramelizada y piñones, Murcia

El sangre tamién puede tostase o tomase fresca, xusto dempués de que l'animal sacrifíquese. N'España tómase encebollada o con tomate. Na Sevilla ellabórase la freizu de sangre. Tamién suel sirvise'l sangre de gochu con pataques en forma de tapa. El sangre de dellos animales, como'l pollu, suelse preparar con distintos platos d'arroz.

N'Hungría, cuando un gochu sacrifícase pela mañana, el sangre tostar con cebolla y sírvese p'almorzar.

En Chile, conózse-y como ñachi, platu típicu mapuche consistente en sangre fresco de corderu o de gochu, que se condimenta como cilantro, merkén o dalgún otru aliñu picante y sal. Revuélvese y amiesta zusmiu de llimón; cuando se coagula, córtase'l sangre en cubos y sírvese acompañada de pan.

En Gastronomía de China China, el tofu de sangre (chinu: 血豆腐, pinyin: xuě dòufǔ) faise frecuentemente cola del gochu o'l patu, magar tamién puede usase la de pollu o vaca. El sangre déxase coagular, córtase depués en cachos rectangulares y cocínase. Esti platu ye conocíu tamién en Java como saren, preparar con sangre de pollu o gochu. El tofu de sangre tamién s'atopa na receta malaya curry mexe según nel maoxuewang de Sichuan.

Nel Tíbet el sangre coagulada de yac ye un alimentu tradicional.[2]

En pastel[editar | editar la fonte]

Los pasteles de sangre topar n'Escandinavia y el Bálticu. Son exemplos el blodplättar suecu, el veriohukainen finlandés y el veripannkoogid estoniu.

Considerancies culturales[editar | editar la fonte]

Delles cultures consideren que'l sangre ye un alimento tabú. Por casu, los xudíos y musulmanes prohiben el consume de sangre nes sos lleis relixoses. Na Biblia, el sangre foi prohibida pol Conceyu de Xerusalén (Fechos 15:19-21) y sigue tándolo ente los ortodoxos griegos.

Recetes[editar | editar la fonte]

Morciella cruda.
Czernina, una sopa de sangre polaca.

Na antigua Lacedemonia yera común el caldu negro, una sopa fecha de carne y sangre de gochu.

Nel Reinu Xuníu y otros países de la Commonwealth, el black pudding (‘pudin negru’) o blood pudding (‘pudin de sangre’) facer con sangre y un rellenu de ceberes, de cutiu avena, y especies. La receta tamién ye popular en Finlandia (mustamakkara) y dellos países bálticos, como Polonia (kaszanka), Letonia (asinsdesa) y Estonia, según n'Alemaña (blutwurst), Austria (blunzen), Hungría (véres hurka), España (morciella, butifarra), Méxicu (moronga), Eslovenia (krvavica), Perú (rellenu), Puertu Ricu (morciella) y Francia (boudin).

En Portugal y Brasil prepárase un platu tradicional llamáu cabidela cociendo pollu o coneyu na so propia sangre, dacuando esleida con vinagre. En China, Tailandia y Vietnam, el sangre coagulada de pollu, coríu, gansu o gochu usar en sopes, como ye'l casu del platu típicu tailandés Tom Lued Moo (sopa de sangre de gochu). Nes Filipines ellabórase un platu popular conocíu como dinuguan con sangre de gochu condimentada con guindilla, que tradicionalmente tomar con pasteles d'arroz. En Suecia, la sopa de sangre llamada svartsoppa tómase tradicionalmente en ciertes fiestes. Un tipu de morciella, el blodpudding, cómese de cutiu con mermelada d'arándanu coloráu. La cocina polaca cuenta cola czernina, una sopa de sangre que se consume en ciertes rexones. En Laos, y dacuando en Tailandia (especialmente nel nordeste), prepárase una versión cruda de laap, o ensalada de carne, con carne crudo condimentada con especies y cubierta con sangre. Na rexón occidental de Santander (Colombia) prepárase un platu llamáu pepitoria consistente n'arroz cocíu en sangre de cabra. Dalguna xente de China y Vietnam consideren afrodisiaques ciertos tipos de sangre de culiebra, y beber con vinu d'arroz. Los mexicanos de ciertes rexones preparen los estómagos de cabra relleno con sangre de gochu y verdures.

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Notes[editar | editar la fonte]

  1. Davidson, Alan (2006). The Oxford Companion to Food, 2ª, Reinu Xuníu: Oxford University Press, páx. 81-82.
  2. Ma Jian (2006). Stick Out Your Tongue. Chatto and Windus London.



Artículu de traducción automática a partir de "Sangre (gastronomía)" que necesita revisión. Quita l'avisu cuando tea correxíu.