Morada nos montes Fuchun

De Wikipedia
El monte restante cachu de la Morada nos montes Fuchun, espuestu na actualidá nel Muséu Provincial de Zhejiang en Hangzhou.
téunica Aguada
Material Papel (rollu)
Dimensiones 31.8 × 51.4 cm (Morada nos montes)
33 × 639.9 cm (Escritos sobre nel rollu pol maestru Wuyong)

La pintura Morada nos montes Fuchun (富春山居圖) ye la obra más destacada y una de les poques que sobrevivieron hasta l'actualidá del pintor chinu Huang Gongwang (12691354). La mesma foi pintada ente 1348 y 1350. La pintura d'un paisaxe chino foi estremada en dos cachos en 1650. Ente que unu de los cachos atópase na actualidá nel Muséu Provincial de Zhejiang en Hangzhou, l'otru cachu atopar nel Muséu Nacional del Palaciu en Taipéi. La totalidá de la pintura tendría un llargor de 691,3 cm.

Huang Gongwang y los montes Fuchun[editar | editar la fonte]

La Morada nos montes Fuchun ye considerada una de les grandes obres que sobrevivieron de les aclamaes pintures chines de Huang Gongwang (1269–1354). Huang empezó estudios serios de pintura China a la edá de 50 años. En 1347, camudar a los montes Fuchun (nel suroeste de Hangzhou), cerca de la rivera norte del ríu Qiantang), onde vivió los últimos años de la so vida. Nesti paisaxe realizó numberoses obres d'arte, ente elles la Morada nos montes Fuchun.

Historia[editar | editar la fonte]

Empiezos[editar | editar la fonte]

Huang Gongwang empezó a trabayar na Morada nos montes Fuchun en 1348 y llevó-y trés años completala. Regaló-y la pintura a un monxu taoísta en 1350. Un sieglu dempués, de dalguna manera la pintura foi adquirida por Shen Zhou un pintor de la dinastía Ming (1427–1509). Mientres el reináu del emperador Chenghua (1465–1487), Shen Zhou unvió la pintura a un calígrafu anónimu pa ser inscripta (esto postreru resulta interesáu una y bones Shen Zhou yera un escelente calígrafu). Sicasí, el fíu d'esti calígrafu apoderar de la pintura, que depués de dellos cambeos de dueñu, apaeció nel mercáu a un preciu eleváu. Incapaz d'encarar el preciu Shen Zhou nun pudo faer otra cosa que realizar una copia de la obra. Esta imitación por Shen Zhou convirtióse na más conocida y aclamada de toles copies.

Poco tiempu dempués de que Shen Zhou fixo la copia, dar a un burocrata amigu de nome Fan Shunju (樊舜举). Fan Shunju empezó a buscar la copia auténtica. Cuando la atopó, mercar a un altu preciu, y convidó a Shen Zhou a inscribir nella. Shen Zhou anotó a la fin d'ella'l rellatu sobre como se perdió y atopó la pintura.

Nos sieglos siguientes, sábese que la mesma tuvo munchos dueños, incluyendo a Tan Zhiyi (谈志伊), Dong Qichang (董其昌) y Wu Zhengzhi (吴正志). Cuando Wu Zhengzhi morrió, pasó-y la pintura al so tercer fíu Wu Hongyu (吴洪裕), qu'amaba tanto la pintura que cuando s'abelugó, y dexó toles sos pertenencies solo llevó consigo la pintura y una copia del poema Clásicu de los Mil Calteres pol Maestru Zhiyong (智永法师). Ello ye que taba tan llocu por estes pintures que quixo quemar poco primero de morrer pa lleva-y les a la otra vida.

Una estremada en dos[editar | editar la fonte]

Afortunadamente, el sobrín de Wu Hongyu's, Wu Jing'an rescató la pintura, que taba en llapaes y estremada en dos. La pieza más chica, midiendo un pocu más de mediu metro, foi depués conocida como El monte restante (剩山圖). Depués de pasar por numberoses manes de coleicionistes, hacia 1940 quedó en posesión de Wu Hufan (吴湖帆), pintor y coleicionista. Y finalmente en 1956 foi llograda pol Muséu Provincial de Zhejiang en Hangzhou.

El cachu de mayores dimensiones tuvo una saga ensin dulda más dramática, esti cachu conocer col nome de El rollu del maestru Wuyong (無用師卷). Pasó poles manes de munchos burócrates d'alta xerarquía, incluyendo Gao Shiqi (高士奇) y Wang Hongxu (王鸿绪), depués d'aportar al Palaciu Imperial. Irónicamente l'emperador Qianlong, que s'arguyecía de ser un conocedor d'arte, xulgó que la recién adquisición yera una falsificación y aportunó en que la copia que'l yá tenía yera l'orixinal. Esti error foi solo correxíu en 1816, mientres el reináu del emperador Jiaqing. La pieza más llarga foi llevada a Taiwán mientres los años 1950s y na actualidá exhibir nel Muséu Nacional del Palaciu en Taipéi.

La pieza más llarga, El rollu del maestru Wuyong, de Morada nos montes Fuchun, atópase en posesión del Muséu Nacional del Palaciu de Taipéi.
La pieza más llarga, El rollu del maestru Wuyong, de Morada nos montes Fuchun, atópase en posesión del Muséu Nacional del Palaciu de Taipéi.

Xuntes depués de tres siglos y mediu[editar | editar la fonte]

Nel 2011, la pieza más curtia foi emprestada al Muséu Nacional del Palaciu de Taipéi onde, en xunu y xunetu, los dos pieces fueron axuntaes per primer vegada, dende la so separación hai más de tres siglos y mediu.

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]