Caligrafía

De Wikipedia
Saltar a: navegación, buscar
Caligrafía en llatín, Biblia de 1407.
Caligraffiti.

La caligrafía (del griegu καλλιγραφία [kaligrafía]) ye'l arte d'escribir con lletra artística y correchamente formada,[1] siguiendo distintos estilos; pero tamién puede entendese como'l conxuntu de traces que caractericen la escritura d'una persona o d'un documentu.

Una definición contemporanea de la práctica de la caligrafía ye "l'arte d'escribir bellu" (Mediavilla, 1996). La hestoria de la escritura ye una hestoria d'evoluciones estétiques enmarcaes poles habilidá técniques, velocidá y llimitaciones materiales de les distintes persones, dómines y llugares. (Diringer 1968: 441).

La caligrafía ye l'arte onde la espresión astracta puede adquirir más importancia que la legibilidad de les lletres (Mediavilla, 1996). La caligrafía clásica difier de la tipografía y de la escritura manual non clásica, anque un calígrafu puede ser capaz de crear toes elles.

Historia[editar | editar la fonte]

La tradición afirma que los calteres chinos, la forma más antigua conocida d'escritura de los esistentes anguaño, fueron inventaos por Cang Jie (escontra 2650 e.C.). Otra tradición remonta la so creación a los tiempos de Fuxi, el llexendariu primer emperador de China.

La cultura china concede una gran importancia a la caligrafía. Ésta encóntase na guapura visual de los ideogrames, la técnica de la so realización y los preceptos metafísicos de la cultura tradicional china.

La caligrafía occidental desenvolver de forma totalmente independiente. El so orixe ye'l alfabetu llatinu, col que na Edá Media escribíen los monxos copistas sobre pergamín. Aprosimao na mesma dómina la cultura islámica desenvuelve la so propia caligrafía, basada nel alfabetu árabe, y por cuenta de la prohibición relixosa de representar seres vivos, convertir nun arte decorativo d'ampliu usu na arquitectura.

Otros alfabetos desenvolver n'otres cultures, ya inclusive esisten anguaño, la mayoría d'ellos n'Asia, y son utilizaos de forma habitual nos sos respectivos países, anque globalmente tienen un espardimientu enforma menor.

Tres la invención de la imprenta por Gutenberg, los llibros algamen un espardimientu enforma mayor que la posible hasta entós y la caligrafía pierde importancia a favor de la tipografía.

El bolígrafu primero, y darréu les máquines d'escribir y los ordenadores supunxeron la desapaición de la caligrafía de la nuesa vida cotidiana. Sicasí, ye güei un arte bien vivo, una forma d'espresión artística que xune la escritura con otres artes plástiques como'l dibuxu y la pintura y que da llugar a obres de gran guapura plástica, nes que costantemente busquen inspiración el ceadores de nueves tipografíes. La caligrafía ta presente al nuesu alredor na publicidá, los logotipos de compañíes y les etiquetes de munchos productos, sicasí la caligrafía foi escayendo nel so usu al traviés del tiempu inda cuando de manera espresiva déanse delles meyores na busca de nueves formes de caligrafía, les mesmes siguen teniendo la so esencia principal.

Distintos tipos de caligrafía[editar | editar la fonte]

  • Caligrafía estilo Rashi, el Rashi, ye'l acrónimo de רבי שלמה יצחקי Rabi Shlomo Yitzjaki, ye'l tipu de lletra semi cursiva nel que los comentarios de Rashi son impresos davezu tantu nel Talmud como na Tanakh. Anque lleva'l so nome Rashi nunca usó esta escritura: el tipu de lletra ta basáu na escritura manuscrito semi cursiva sefardita del sieglu XV.
  • Caligrafía china ó 書法 shūfǎ, los calteres chinos pueden ser trazaos según cinco estilos históricos. De normal toos son realizaos con pincel y tinta. Estos estilos tán amestaos intrínsecamente a la hestoria de la escritura chino.
  • El Shodō (書道 shodō?) o Caligrafía xaponesa ; considérase un arte en Xapón, y una disciplina bien difícil de perfeccionar; enséñase como una materia más a los neños xaponeses mientres la so educación primaria.
  • Caligrafía occidental: Dende los tiempos de los romanos y hasta la invención de la imprenta, la caligrafía tuvo amestada a la hestoria de la cultura europea y a la so tresmisión, que les sos dómines ver reflexaes nos distintos estilos d'escritura. Entá dempués, la guapura na escritura a mano tuvo siempres una gran considerancia como parte de la educación hasta tiempos bien recién, y floria anguaño en forma d'invitaciones manuscrites, diseños de logos y tipografíes, documentos conmemorativos y munches otres obres qu'inclúin elementos d'escritura.

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Enciclopedia Ilustrada Cume (1984), Tomu 3, Editorial Cume, S.A. ISBN 968-33-0066-9.

Bibliografía[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]

Caligrafía