Mimu

De Wikipedia
Los mimos Jean y Brigitte Soubeyran en 1950.

Un mimu (del griegu antiguu μῖμος, mimos, "asonsañador, actor")[1] ye daquién qu'utiliza la mímica como mediu teatral o como una aición artística, o representa una historia al traviés de los movimientos del cuerpu, ensin usu del discursu. En dómines anteriores, n'inglés, un mimu, como de normal conózse-y, yera conocíu como un mummer. La mímica estremar de la comedia muda, na que l'artista ye un personaxe tresparente na película o dibuxu animáu.

L'actuación temprana del mimu aniciar na Antigua Grecia; el nome tomar d'un únicu baillarín mazcaráu llamáu Pantomimus, anque les actuaciones nun yeren necesariamente en silenciu. Na Europa Medieval, les formes tempranes de mimos tales como les obres de teatru de los mázcares de Rumanía y depués la pantomima evolucionaron. A principios del sieglu XIX en París, Jean-Gaspard Deburau consolidó los munchos atributos que lleguemos a conocer nos tiempos modernos, la figura silenciosa en cara blanca.

Jacques Copeau, fuertemente influyíu pola comedia del arte y el teatru xaponés , utilizó mázcares na capacitación de los sos actores. El so discípulu Étienne Decroux desenvolvió'l mimu corporal nuna forma altamente escultural, dexando fuera los ámbitos naturalistes. Jacques Lecoq contribuyó significativamente al desenvolvimientu de la mímica y el teatru físicu colos sos métodos d'entrenamientu.[2]

Nel cine[editar | editar la fonte]

Charles Chaplin en Vida de perru (1918).

Antes de la obra d'Étienne Decroux nun tratara lo importante nel arte de la pantomima, y por cualesquier manera la recreación de la mímica como se realizó antes del sieglu XX, yera en gran parte una conxetura, basada na interpretación de diverses fontes. Sicasí, el sieglu XX tamién traxo un nuevu mediu de comunicación de mases mediu a ser d'usu xeneralizáu: la imaxe en movimientu.

Les restricciones de la teunoloxía del cine mudu significaba que teníen histories que cuntar con un mínimu de diálogu, que s'acuta en gran parte a intertítulos. De cutiu, esto esixía una forma bien estilizada de l'actuación física en gran parte derivada de la etapa. Poro, el mimu xugó un papel importante nes películes antes de la llegada del cine sonoru. L'estilu miméticu d'actuar na película foi utilizáu con gran efeutu nel cine espresionista alemán.

Nel cine mudu, actores risibles como Charles Chaplin,Mario Moreno Cantinflas, Harold Lloyd y Buster Keaton aprendieron l'arte de la mímica nel teatru, pero al traviés del cine, tendríen una fonda influencia en mimos que trabayen nel teatru en direuto décades dempués de les sos muertes. Ello ye que Chaplin pue ser el mimu meyor documentáu de la historia.

El famosu cómicu, escritor y direutor francés Jacques Tati llogró la so popularidá inicial trabayando como mimu. Les sos posteriores películes casi nun conteníen testu faláu, y en gran parte tratar de chancies visuales coreografiadas. Tati, como Chaplin y Cantinflas antes d'él, solía asonsañar los movimientos de cada personaxe nes sos películes y pidir a los sos actores que los repitieren.[ensin referencies]

Nel circu[editar | editar la fonte]

Dalgunos circos inclúin a los mimos como parte del so actu circense, que consiste en faer rir al públicu al igual que los payasos, pero ensin xenerar diálogu dalgunu. Tamién ye común qu'en dellos casos compartan cierta semeyanza colos payasos respectu al maquillaxe facial, como la ñariz y los llabios coloraos, y la cara blanca.

Nel escenariu y la cai[editar | editar la fonte]

El mimu foi lleváu a cabu nel escenariu, con Marcel Marceau y el so personaxe Bip siendo'l más famosu. El mimu tamién ye una forma d'arte popular nel teatru caleyeru y el actu caleyeru. Tradicionalmente, esti tipu d'actuaciones impliquen que l'actor o l'actriz vistan ropa blanco y negra afecha con maquillaxe facial blancu. Sicasí, los mimos contemporáneos suelen realizar ensin la cara blanca. De la mesma, mientres los mimos tradicionales fueron mimos dafechu silenciosos, contemporáneos, absteniéndose de falar, dacuando empleguen soníos vocales cuando actúen. Los actos de los mimos son de cutiu risibles, pero dalgunos pueden ser bien graves.

Na llingua y escritura[editar | editar la fonte]

El mimu mexicanu Mario Moreno Cantinflas apurro'l verbu "cantinflear" y La Real Academia Española incluyir y les pallabres cantinflas y cantinflada nel so diccionariu en 1992. Darréu añadió los axetivos cantinflesco, cantinflero y acantinflado y el sustantivu cantinfleo.

Na lliteratura[editar | editar la fonte]

La primer novela del escritor canadiense Michael Jacot, La última caparina, cunta la historia d'un mimu na Europa ocupada polos nazis que se ve obligáu polos sos opresores pa llevar a cabu un equipu d'observadores de la Cruz Roxa.[3] La novela del Premiu Nobel de Lliteratura Heinrich Böll El payasu rellata la cayida d'un mimu, Hans Schneir, quien baxó a la probeza y la embriaguez en siendo abandonáu pola so amada.[4] La novela curtia de Jacob Appel's Pushcart, Coulrofobia, representa la traxedia d'un propietariu que'l so matrimoniu derrumbar adulces dempués de qu'él-y arrienda un apartamentu de repuestu a un mimu intrusivo.[5]

Mimu griegu y romanu[editar | editar la fonte]

Mimu Pablo Zibes.

El primer mimu recordáu foi Telestēs nel xuegu Los siete contra Tebas de Tosquilo. El mimu tráxicu foi desenvueltu por Puladēs de Cilicia; el mimu risible foi desenvueltu por Bathullos d'Alexandría.[6]

L'emperador romanu Traxanu desterró a los mimos, Calígula favoreciólos, Marcu Aureliu facer sacerdotes d'Apolo. Nerón actuó él mesmu como un mimu.[7]

Nes tradiciones teatrales non occidentales[editar | editar la fonte]

Magar la mayor parte d'esti artículu tratóse del mimu como una constelación rellacionao y venceyao históricamente a los xéneros teatrales y téuniques d'interpretación occidentales, actuaciones análogues son evidentes nes tradiciones teatrales d'otres civilizaciones.

Les dances clásiques de la India, anque de cutiu etiquetaes equivocadamente como un "baille", ye un grupu de formes teatrales nes que l'artista presenta una narrativa al traviés de xestos estilizados, una gran variedá de posiciones de les manes, y les ilusiones d'un mimu pa xugar a distintos personaxes, aiciones y paisaxes. La recitación, la música, ya inclusive el trabayu de percusión de los pies dacuando acompañen l'actuación. El natia-shastra, un antiguu tratáu sobre'l teatru por Bharata Muni, menta un rendimientu silenciosu, o mukabhinaya.

Nel kathakali, histories d'epopeyes hindús son diches con espresiones faciales, les señales de la mano y los movimientos del cuerpu. Les actuaciones son acompañaes de cantares que narren la historia, ente que los actores actúen fora de la escena, siguíos pol actor que detalla ensin l'ayuda del fondu del cantar narrativu.

La tradición xaponesa influyó descomanadamente en munchos prauticantes de mimu y teatru contemporáneos incluyendo a Jacques Copeau y Jacques Lecoq, por cuenta del so usu de la mázcara de trabayu y estilu d'actuación bien físicu.

El butō, anque de cutiu refierse como una forma de danza, tamién foi adoptáu por dellos profesionales de teatru.

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. μῖμος, Henry George Liddell, Robert Scott, A Greek-English Lexicon, on Perseus Digital Library
  2. Callery, Dympha (2001). Through the Body: A Practical Guide to Physical Theatre. Londres: Nick Hern Books. ISBN 1-85459-630-6.
  3. Broyard, Anatole. "A Laugh Before Dying." The New York Times. 7 de marzu de 1974. p. 37
  4. Stern, Daniel. "Without Shmerz." The New York Times. 4 de xineru de 1965. Book Review. p. 4
  5. Bellevue Literary Review, Vol 5, Non. 2, Fall 2005.
  6. Lust, Annette. "The Origins and Development of the Art of Acorique". From the Greek Acoriques to Marcel Marceau and Beyond: Acoriques, Actors, Pierrots and Clowns: A Chronicle of the Many Visages of Acorique in the Theatre. 9 de marzu de 2000. Recuperáu'l 14 de febreru de 2010.
  7. Broadbent, R. J. (1901) A History of Pantomime, Chapter VI. Londres. Recuperáu'l 14 de febreru de 2010.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]