Michiko

De Wikipedia
Saltar a navegación Saltar a la gueta
Michiko
Empress Michiko of japan.jpg
Emperatrices de Japón

7 xineru 1989 -
Vida
Nome completu 正田美智子
Nacimientu

The University of Tokyo Hospital20 d'ochobre de 1934

(83 años)
Nacionalidá Bandera de Xapón Xapón
Familia
Padre Hidesaburo Shōda
Madre Fumiko Shōda
Casáu/ada con Akihito  (10 abril 1959 -
Fíos/es
Hermanos/es
Pueblu Familia imperial xaponesa
Estudios
Estudios Universidá de Tokiu
Llingües Xaponés
Oficiu
Oficiu empress consort
Premios
Creencies
Relixón Sintoísmu
IMDb nm2751736
Cambiar los datos en Wikidata

La Emperatriz Michiko (皇后美智子 Kōgō Michiko?) nacida como Michiko Shōda (正田 美智子 Shōda Michiko?) el 20 d'ochobre de 1934 ye la emperatriz de Xapón. Ye esposa y emperatriz consorte del Emperador de Xapón, Akihito, dende la so coronación el 7 de xineru de 1989, sustituyendo a la so suegra, la emperatriz Nagako, consorte del emperador Hirohito.

Al casase col príncipe herederu Akihito, convertir na primera plebeya en casase con un miembru de la familia imperial xaponesa na hestoria rexistrada. Tien trés fíos col emperador. El mayor, Naruhito, ye l'actual herederu al Tronu del Crisantemu. Como princesa y depués como emperatriz consorte, convirtióse na consorte imperial más visible y la que más viaxó.

Primeros años y educación[editar | editar la fonte]

La emperatriz Michiko en 1940.

Michiko Shoda nació en Tokiu, siendo la fía mayor de Hidesaburo Shoda, industrial fariñeru, presidente y más tarde presidente honorariu del Nisshin Flour Milling Company, y la so esposa, Fumiko Soejima. Tuvo una educación esmerada y dedicada, con tintes tradicionales y occidentales. Aprendió inglés, a tocar el pianu y el arpa, y dio llecciones de pintura y cocina. Nun primer momentu tuvo tutores privaos y más tarde asistió a la Escuela Primaria Futaba, en Kōjimachi, un barriu de Tokiu, anque tuvo qu'abandonala en cuartu cursu por cuenta de los bombardeos estauxunidenses. En 1946 tornó a Tokiu y terminó la so formación primaria en Futaba. Darréu matriculóse na Escuela Secundaria Minato, tamién en Tokio, graduándose en 1953.

A pesar de que provien d'una familia católica y qu'asistió a centros educativos privaos y católicos, enxamás foi bautizada. En 1957 llicenciar en Lliteratura Inglesa con cum laude. Tamién asistió a cursos na Universidá Harvard y na Universidá d'Oxford.[1]

Cuando acabó los sos estudios universitarios, y por cuenta de que provenía d'una familia adinerada, los sos padres esmolecer pol futuru matrimoniu de la so fía, yá que tuviera dellos pretendientes.[2][3]

Compromisu matrimonial[editar | editar la fonte]

N'agostu de 1957, axuntar col príncipe herederu Akihito nuna pista de tenis en Karuizawa. El Conseyu de la Casa Imperial (un órganu compuestu pol Primer Ministru, el presidentes de los dos cámares de la Dieta, el Presidente del Tribunal Supremu, y dos miembros de la familia imperial) aprobó formalmente'l compromisu del príncipe herederu con Michiko Shoda el 27 de payares de 1958. Coles mesmes, los medios de comunicación falaron de la "novela de la cancha de tenis" y presentaron el so alcuentru como un verdaderu "cuentu de faes".

La ceremonia de compromisu ("Nosai non Gi") llevar a cabu'l 14 de xineru de 1959.

Intentóse sortear el fechu de que la futura princesa, anque fía d'un ricu industrial, yera una plebeya. Los medios de comunicación y la mayoría de les persones familiarizaes cola monarquía xaponesa asumieren que l'Axencia de la Casa Imperial escoyería una bona esposa pal herederu d'ente les nueves fíes de los aristócrates del país.

Dellos tradicionalistes opunxéronse tamién a que l'herederu casóse con una católica,[4] anque nun foi bautizada sí tuvo una educación cristiana. Nesi momentu empezaron los rumores de que la emperatriz Kōjun, madre del herederu, oponíase fervientemente a esi enllaz, fechu que foi afirmáu tres la so muerte nel añu 2000, cuando salió a la lluz como la daquella emperatriz emburrió a la so nuera a una depresión.[5]

Retrato de la boda col emperador Showa y Emperatriz Kōjun, 10 d'abril de 1959.

Sicasí, la moza pareya ganara un ampliu sofitu públicu y el sofitu de la clase política que gobernaba'l país. "Mitchi" convirtiérase nel símbolu de la modernización y democratización de Xapón (entós los medios de comunicación falaron del "boom Mitchi"). El matrimoniu tuvo finalmente llugar el 10 d'abril de 1959, nuna ceremonia sintoísta tradicional. La boda foi siguida nes cais de Tokio por un ensame de más de 500.000 persones partíes en 8,8 kilómetros de ruta, y partes de la boda fueron retresmitíes per televisión (siendo la primer boda imperial emitida en Xapón por televisión) y foi vistu per alredor de 15 millones d'espectadores.

Los recién casaos, el Príncipe Herederu y la Princesa Heredera, colos traxes nupciales tradicionales xaponeses.

Princesa Heredera Consorte de Xapón[editar | editar la fonte]

Tres el so matrimoniu la nueva pareya treslladar al Palaciu Togu, tamién llamáu “El Palaciu Esti de la Casa Imperial” el llugar tradicional onde vivíen los herederos al tronu del Crisantemu. El matrimoniu tuvo trés fíos:

Naruhito tuvo una fía: Aiko, Princesa Toshi (1 d'avientu de 2001 - ).

Fumihito tuvo trés fíos: Princesa Mako (23 d'ochobre de 1991 - ), Princesa Kako (29 d'avientu de 1994 - ) y Príncipe Hisahito (6 de setiembre de 2006 - ).

En 1963, Associated Press informó que la princesa heredera Michiko, con aprosimao tres meses d'embaranzu, sufrió un albuertu'l 22 de marzu, en Tokio.[6]

La tradición esixía que los neños de la familia imperial teníen de ser dixebraos de los sos padres y recibir llección per parte de prefeutos y institutrices. Sicasí, tantu Akihito como Michiko rompieron esa tradición yá que decidieron criar y curiar ellos mesmos de los sos trés fíos, inclusive ella decidió dar# de mamar.[7]

Mientres los sos años como herederos fixeron numberoses visites a les 47 prefecturas xaponeses, rompiendo delles vegaes el protocolu establecíu. Amás visitaron 37 países ente 1959 y 1989.

Los príncipes xaponeses nuna visita a los Países Baxos el 5 d'ochobre de 1979. Na fotografía apaecen, amás de los herederos xaponeses, la reina Xuliana de los Países Baxos, la princesa Beatriz de los Países Baxos y el príncipe Nicolás de Amsberg.
La princesa Michiko con Nancy Reagan, mientres una visita oficial a Estaos Xuníos en payares de 1987.

Mientres un tiempu sufrió una serie de crisis nervioses por cuenta de la presión de los medios de comunicación y de la so suegra. Ello fíxo-y perder la voz mientres siquier siete meses na década de 1960 y de nuevu na seronda de 1993.

Emperatriz Consorte de Xapón[editar | editar la fonte]

A la muerte del emperador Shōwa el 7 de xineru de 1989, el príncipe Akihito convertir nel emperador númberu 125 de Xapón y ella na emperatriz consorte. Los nuevos emperadores fueron entronizados nel Palaciu Imperial de Tokio el 12 de payares de 1990.

Dende'l so entronización, los emperadores visitaron 19 países, y fixeron enforma por que la familia imperial sía más visible y accesible nel Xapón contemporaneu. Siguiendo la tradición occidental, les sos funciones oficiales, amás de visites a otros países, son ayudar al so home nos eventos y ceremonies, tantu dientro como fuera del Palaciu Imperial (ella tuvo al llau del Emperador perdayuri, por casu, mientres la ceremonia d'inauguración de los Xuegos Olímpicos d'Iviernu de 1998 en Nagano), recibir a los invitaos oficiales, incluyíos los veceros del Estáu, y tamién visitar les instituciones y servicios sociales, culturales y caritativos. Por casu, en 2007, la emperatriz realizó deberes oficiales en más de 300 ocasiones.

L'Axencia de la Casa Imperial anunció qu'a partir de 2014 la mayor parte de los viaxes y visites oficiales de la familia imperial seríen realizaos polos fíos y nietos de los emperadores. El so salú nun tuvo nada que ver con esta decisión.[8]

Espérase que la emperatriz sía la encarnación de los valores tradicionales, como la modestia y la pureza. Ella demostró un fuerte sentíu del deber a lo llargo de la so vida, lo que la fai bien popular ente'l xaponeses. Participa en ceremonies relixoses col emperador, como visites al Gran Santuariu de Ise, otros santuarios sintoístes y mausoleos imperiales pa rezar a los espíritos ancestrales de la familia imperial.

La Secretaria d'Estáu Hillary Clinton nuna visita oficial a Tokio en 2011.
La emperatriz n'ocasión del cumpleaños del emperador nel Palaciu Imperial, el 23 d'avientu del 2005.

Trabayos publicaos[editar | editar la fonte]

La emperatriz Michiko compunxo numberosos poemes, incluyendo waka.[9][10] Dalgunos d'ellos fueron publicaos: una serie de composiciones wakas por Akihito y Michiko, entós príncipes herederos, fueron publicaos en 1987 y republicados darréu en 1991 sol títulu Tomoshibi: Light. Finalmente, una colección de 367 wakas de la emperatriz foi publicada en 1997 col títulu "Seoto" (瀬音 Lliteralmente "El Soníu Actual"?), y 53 d'ellos fueron traducíos al francés y publicaos en Francia por Signatura sol títulu Sé-oto, song of the ford.[11]

Unu de los sos poemes más conocíos ye'l que compunxo tres la nacencia del so primer fíu (1960), Añada del árbol de seda.[12]

En 1991, Michiko escribió un llibru pa neños, ilustráu por Wako Takeda: Hajimete non Yamanobori ("El mio Primer Monte").

Hobbies[editar | editar la fonte]

Michiko Shōda mientres toca'l pianu n'ochobre de 1958.

La emperatriz esfruta especialmente lleendo, escuchando música y tocando el pianu, ente que'l so maríu Akihito sabe tocar el violín y el so fíu mayor, Naruhito, el violonchelu.[13]

Títulu y tratamientu[editar | editar la fonte]

El so títulu completu ye La so Maxestá Imperial la Emperatriz de Xapón.

Ancestros[editar | editar la fonte]

Distinciones honorífiques[editar | editar la fonte]

Distinciones honorífiques xaponeses[editar | editar la fonte]

Distinciones honorífiques españoles[editar | editar la fonte]


Predecesor:
Nagako
Emperatriz consorte de Xapón
Japan Kou(tai)gou Flag.svg

1989 - Presente
Socesor:
Nel cargu

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]

Plantía:Consortes de soberanos actuales

Michiko