Mario d'Avenches

De Wikipedia
Mario d'Avenches
obispu


Diócesis: Diócesis de Lausana, Ginebra y Friburgo (es) Traducir
Vida
Nacimientu Autuncirca 532
Nacionalidá Reinu de Borgoña
Muerte Lausana31 d'avientu de 596 (64 años)
Sepultura Château Saint-Maire (en) Traducir
Estudios
Llingües falaes llatín[1]
Oficiu historiador, sacerdoteescritor
Trabayos destacaos Chronicle (en) Traducir
Miembru de Pentarquía (es) Traducir
Santoral
31 d'avientu
Creencies
Relixón cristianismu
Cambiar los datos en Wikidata

Mario de Avenches, en llatín Marius Aventicensis (circa 532Autun – 31 d'avientu de 596Lausana) foi obispu de Aventicum (actual Avenches) dende l'añu 573, recordáu pol so curtiu crónica. Dempués de la so muerte, en Lausana, foi veneráu na ciudá como un santu y la so festividá celébrase'l 9 o 12 de febreru.[2]

Biografía[editar | editar la fonte]

Los datos que tenemos alrodiu de él, amás de la so crónica, provienen de la inscripción na so tumba na ilesia de Santiso en Lausana.[3] Venía d'una rica familia, probablemente de cultura galo-romana. Nel añu 574 foi nomáu Obispu de Aventicum. Participó nel II Conciliu de Mâcon en 585, y por un curtiu periodu de tiempu treslladó la so sede episcopal de Aventicum a Lausana.

La so inscripción na tumba de fecha desconocida, publicáu en Gallia Christiana, epondéra-y como un obispu ideal, como un orfebre que fizo los vasos llitúrxicos sagráu coles sos propies manes, como un proteutor y benefactor de los probes que llabraba la so tierra, como un home d'oración, y como un eruditu. En 587 consagró una ilesia de propiedá construyida a les sos espenses na propiedá del so propiu Paterniacum Payerne. La ilesia de Santiso foi dedicada a San Mario.

Obra[editar | editar la fonte]

El so curtiu crónica ye una continuación de la Imperiale Cronica, entendida como la crónica de Prósperu d'Aquitania.[4] Toma los años 455 a 581, y ye una pervalible fonte d'información sobre la hestoria de Borgoña y de Franconia sobremanera mientres la segunda metá del sieglu VI. Foi frecuentemente publicada, per primer vegada por Jean-Jacques Chifflet; nuevamente por Jacques Paul Migne na so obra Patrologia Llatina, LXXII, 793-802, por Theodor Mommsen en Monumenta Germaniae Historica y por Justin Favrod con una traducción al francés: La Chronique d'Marius de Avenches (Lausana, 1991).

Notes y referencies[editar | editar la fonte]

  1. Afirmao en: Mirabile: Digital Archives for Medieval Culture. Llingua de la obra o nome: italianu. Editorial: SISMEL – Edizioni del Galluzzo.
  2. Justin Favrod:San Mario de Avenches en alemán, francés o italianu nel Diccionariu históricu de Suiza.Versión de 9 de marzu de 2001.
  3. La inscripción ta publicái en Monumenta Germ. Scriptores, XXIV, 795
  4. Henry Wace (1984) (n'inglés). A dictionary of Christian biography, literature, sects and doctrines.