Mariano Baptista

De Wikipedia
Mariano Baptista
28. presidente de Bolivia

11 agostu 1892 - 19 agostu 1896
Aniceto Arce - Severo Fernández Alonso Caballero
Vida
Nacimientu Provincia de Ayopaya (es) Traducir16 de xunetu de 1832
Nacionalidá Bandera de Bolivia Bolivia
Muerte Cochabamba19 de marzu de 1907 (74 años)
Estudios
Estudios Universidad Mayor, Real y Pontificia San Francisco Xavier de Chuquisaca (es) Traducir
Llingües falaes castellanu
Oficiu abogáu, políticuperiodista
Cambiar los datos en Wikidata

Mariano Baptista Caserta (16 de xunetu de 1832Provincia de Ayopaya (es) Traducir – 19 de marzu de 1907Cochabamba) foi un políticu, orador y periodista bolivianu. Destacáu intelectual, foi diputáu en diversos periodos, ministru de Rellaciones Esteriores (1873-1876 y 1888-1891), presidente del Congresu (1884-1888) y presidente constitucional de la República (1892-1896).

Biografía[editar | editar la fonte]

Fíu de José Manuel Baptista y de Petrona Caserta, estudió Derechu na Universidá de San Francisco Xavier de Chuquisaca. Destacó tempranamente pol so talentu y dotes d'orador. Recibir d'abogáu en 1857, pero nun llegó a exercer el so oficiu.

Dende bien nuevu incursionó nel periodismu. Foi fundador y direutor de El Porvenir de Sucre (1855). Católicu militante, foi direutor del Seminariu de Cochabamba, según profesor d'Historia y Lliteratura.

En 1855, magar la so curtia edá, foi escoyíu y almitíu como diputáu por Chuquisaca. Collaboró col dictador José María Linares, a quien acompañó nel so destierru hasta la so muerte, en 1861. Mientres el gobiernu de Mariano Melgarejo sufrió persecución y tuvo d'emigrar a Europa, onde permaneció trés años. Dende París postuló a una representación a l'Asamblea Constituyente de 1871, que ganó, polo que retornó a Bolivia.

Mientres el gobiernu d'Adolfo Ballivián foi nomáu ministru d'Asuntos Estranxeros, y como tal, suscribió col representante chilenu Carlos Walker Martínez, un Tratáu de Llendes bolivianu-chilenu. Robláu en Sucre, el 6 d'agostu de 1874, dichu tratáu modificaba'l de 1866, afitando como frontera ente Bolivia y Chile el paralelu 24°, y estableciendo una especie de condominiu ente los paralelos 23º y 25º, tantu no tocante a la esplotación del guanu como a derechos aduaneros. Ye de destacar lo axustao nel artículu IV de dichu tratáu: que los derechos d'esportación de los minerales esplotaos nel territoriu desusdichu nun tendríen de ser aumentaos y que nun se crearíen nueves contribuciones sobre les persones, capitales ya industriales chilenos, mientres un periodu de venticinco años. Años dempués, un supuestu incumplimientu de parte de Bolivia de dichu artículu, sería usáu per Chile como escusa pa desamarrar la guerra de 1879.

Mientres la guerra del Pacíficu (1879-1883), Baptista desempeñó diverses misiones diplomátiques y defendió la paz con Chile con notable elocuencia. El so sentíu práuticu faía-y considerar que Bolivia tenía d'abandonar l'alianza col Perú y buscar un arreglu con Chile. Participó xunto con Crisóstomo Carrillo na delegación boliviana na Conferencia de Arica celebrada'l 22, 25 y 27 d'ochobre de 1880]] en Arica a bordu de la goleta d'Estaos Xuníos Lackawanna, convocada pol Secretariu d'Estáu de los Estaos Xuníos William Evarts. Representantes de Chile yeren Eulogio Altamirano Aracena, José Francisco Vergara y Eusebio Lillo. Pol Perú taben Antonio Arenas y Aurelio García y García. Conferencia que por diversu motivos fracasó.

Mientres el gobiernu de Gregorio Pacheco (1884-1888), ocupó la primer vicepresidencia de la República y la presidencia del Congresu.

Mientres el gobiernu d'Aniceto Arce foi Ministru de Rellaciones Esteriores (1888-1891). Rematando'l periodu de Arce, Baptista llanzó la so candidatura a la presidencia cuntando col sofitu gubernamental. Sicasí, apeligró'l so trunfu al nun llograr nengunu de los candidatos la mayoría necesaria, polo que la eleición tenía de pasar al Congresu. Rescamplando que'l contendor de Baptista tenía más adeptos nel Congresu, el presidente Arce decretó l'estáu de sitiu, deportó a ocho diputaos lliberales y anuló credenciales a otros ventiún, llamando a suplentes. Asina llogró mayoría congresal y pudo entós Baptista ganar la presidencia, qu'asumió'l 10 d'agostu de 1892.

Presidente de Bolivia[editar | editar la fonte]

Yá investido como presidente, Baptista llevantó l'estáu de sitiu y promulgó una amnistía que dexó'l tornó de los expatriados, ente ellos l'ex xeneral y presidente Hilarión Daza, que, sicasí, resultó asesináu a la so llegada na estación de ferrocarriles d'Uyuni.

D'otru llau, dio impulsu a les esploraciones xeográfiques y a la colonización. Realizáronse importantes espediciones al nordeste de la República. Sigo les obres del so antecesor, especialmente no tocante a la rede vial, y empecipió la construcción del palaciu de gobiernu de Sucre. Esforciar n'ameyorar la educación pública, creando nueves escueles y enllantando establecimientos d'artes y oficios so la direición de relixosos salesianos. Fundó les universidaes de Oruro y Potosí (1892).

En política esterior, intentó llevar a cabu una política d'acercamientu con Chile, unviando como ministru plenipotenciario de Bolivia en Santiago a Heriberto Gutiérrez, que robló xunto col ministru de Rellaciones Esteriores de Chile Luis Barros Borgoño, el Tratáu del 18 de mayu de 1895 nel cual reconocíase la soberanía chilena sobre Antofagasta, tratáu que tuvo calter de provisional hasta la firma del Tratáu de 1904. Robló tamién trataos de llendes con Arxentina (Puna de Atacama), Paraguái (Chaco boreal), Brasil y Perú (triple frontera).

Rematáu'l so periodu de gobiernu, apurrió'l mandu a Severo Fernández Alonso el 28 d'agostu de 1896. Retiráu de la política, finó en Cochabamba, en 1907.

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]

Bibliografía[editar | editar la fonte]


Predecesor:
Aniceto Arce Ruiz
Primer Vicepresidente de Bolivia

4 de setiembre de 1884 - 15 d'agostu de 1888
Socesor:
José Manuel del Carpio


Predecesor:
Aniceto Arce Ruiz
Presidente de Bolivia

10 d'agostu de 1892 - 28 d'agostu de 1896
Socesor:
Severo Fernández Alonso Caballero