Severo Fernández Alonso Caballero

De Wikipedia
Severo Fernández Alonso Caballero
29. presidente de Bolivia

19 agostu 1896 - 12 abril 1899
Mariano Baptista - José Manuel Pando
Vida
Nacimientu Sucre15 d'agostu de 1849
Nacionalidá Bandera de Bolivia Bolivia
Muerte Potosí12 d'agostu de 1925 (75 años)
Estudios
Estudios Universidad Mayor, Real y Pontificia San Francisco Xavier de Chuquisaca (es) Traducir
Llingües falaes castellanu
Oficiu políticu
Creencies
Partíu políticu Partido Conservador (es) Traducir
Cambiar los datos en Wikidata

Severo Fernández Alonso Caballero (15 d'agostu de 1849Sucre – 12 d'agostu de 1925Potosí) foi un abogáu y políticu bolivianu. Home de temperamentu pacíficu y d'estructura llegalista, exerció'l cargu de Presidente de Bolivia ente 1896 y 1899. Enfrentó la Guerra Civil de 1898, siendo derrotáu, polo que se vio obligáu a arrenunciar a la presidencia.

Biografía[editar | editar la fonte]

Fíu d'Ángel Fernández y Casimira Caballero. Estudió derechu na Universidá de San Francisco Javier y dedicóse de llenu al exerciciu del so oficiu. Como abogáu trabayó estrechamente coles grandes empreses mineres y fizo fortuna.

Exerció'l periodismu en El réxime llegal y El País de Sucre. Foi ministru de Gobiernu d'Aniceto Arce Ruiz y de Guerra de Mariano Baptista Caserta. Tamién foi'l Primer Vicepresidente del gobiernu de Baptista, y nesi calter presidió'l Congresu Nacional.

Representando al Partíu Conservador, ganó a los lliberales nes eleiciones de 1896 y asumió la presidencia'l 28 d'agostu d'esi añu. Tenía entós 47 años d'edá. Foi'l presidente más nuevu del periodu conservador. Los lliberales denunciaron un fraude nes eleiciones y fixéron-y una agafada oposición.

Mientres el so gobiernu fundó una escuela d'inxenieros en Sucre, empecipió la construcción de la primer llinia telegráfica al oriente, construyó la ponte colgante sobre'l Pilcomayo, concluyó'l Palaciu de Gobiernu de Sucre, el cinematógrafu llegó a Bolivia en 1896 y fundó Puertu Alonso.

Tocó-y enfrentar la guerra civil, conocida como la guerra federal, qu'enfrentó a los conservadores (gobiernistas) y lliberales (opositores), que'l so detonante foi l'aprobación de la llei de radicatoria, que declaraba a Sucre capital permanente de la República de Bolivia, en desmedro de La Paz. Los lliberales oponer a dicha llei y proclamaron en La Paz una xunta federal. La guerra españó en Oruro cuando Fernández comandó l'exércitu constitucional frente a les fuercies lliberales de José Manuel Pando y los aymaras de Zárate. Tres cuatro meses foi ganáu na Batalla del Segundu Cruceru, el 10 d'abril de 1899. Esi mesmu día, Fernández dexó'l poder y partió al exiliu.

Emigró a Chile por un tiempu. Retornó a Bolivia mientres el gobiernu d'Eliodoro Villazón, quien lo acreditó como ministru plenipotenciario nel Perú y na Arxentina. En 1914 foi escoyíu Ministru de la Corte Suprema de Xusticia y, como tal, Presidente d'esi altu tribunal. Finalmente, en 1922 foi escoyíu Senador por Chuquisaca y aportó a presidente del Congresu Nacional.

Referencies[editar | editar la fonte]

Ver tamién[editar | editar la fonte]


Predecesor:
Mariano Baptista Caserta
Presidente de Bolivia

19 d'agostu de 189612 d'abril de 1899
Socesor:
Xunta Federal de Gobiernu