Goleta

De Wikipedia
Goleta
veleru
Cambiar los datos en Wikidata
La goleta America, que dio nome a la famosa regata #Copa América.
El Rainbow Warrior II ye una goleta de tres mástiles «moderna» (botada orixinalmente en 1957) utilizada pola organización ecoloxista Greenpeace ente 1989 y 2011.

Una goleta ye un buque de vela de dos o más mástiles -huboles hasta de siete palos-, siendo'l mayor el de mesana, col apareyu formáu por veles áuricas (cangrejas y escandaloses) y veles de cuchiellu (foques y veles de estay); esto ye, veles dispuestes nel palu siguiendo la llinia de llarpiaba, de proa a popa, en cuenta de montaes en vergas tresversales, como les veles cuadraes.

Historia[editar | editar la fonte]

La goleta apaez nel sieglu XVIII y tien carauterístiques funcionales asemeyaes al bergantín, del que s'estrema principalmente pol so apareyu. Ye un buque capaz d'algamar gran velocidá en cinxida y traviés, y emplegóse de forma asemeyada al bergantín, anque pol so menor tamañu destinábase más a actividaes mercantes de cabotaxe. L'apareyu de cuchiellu rique menos personal pal so manexu. Les goletas solíen ser de menor desplazamientu que los bergantinos, anque tamién les hubo de más tonelaxe, que s'emplegaron en navegación ente continentes, y en dalgún casu hasta de tres palos.

La goleta sume nel sieglu XIX xunto col navegación a vela. La goleta mayor na marina mercante del mundu foi'l Thomas W. Lawson (1902-1907), un veleru de cascu d'aceru d'Estaos Xuníos con siete mástiles y una carga máxima de 11 000 t. L'apareyu de goleta tuvo gran influencia nes embarcaciones deportives de vela actuales y nes construcciones modernes de grandes buques de vela, como buques escuela o pa entretenimientu, que casi siempres empleguen apareyos de tipu goleta o les sos variantes.

Tipos y variantes[editar | editar la fonte]

Les goletas ordinaries pueden clasificase nes de estayes y les áuricas (o «bermudianas»). Les primeres apareyen veles de estay ente los mástiles; ente que les segundes empleguen nesa posición veles áuricas (cangrejas y escandaloses). Toes elles incorporen foques ente'l primer mástil y el moprés y veles áuricas por detrás del últimu palu.

Embarcaciones con variantes del apareyu de la goleta, amás del bergantín-goleta (palu trinquete apareyáu de cruz, como por casu el Juan Sebastián Elcano) son la goleta de velacho, con una o dos de tales veles nel trinquete (el palu más cercanu a proa); goleta de gavias (trinquete con cangreja, escandalosa y gavias en mayor); goleta-polacra, mayor apareyáu de goleta y trinquete con dos veles cuadraes y cangreja, ensin cofas nin cruceta; pailebot (vela de gavia baxa en trinquete) y queche, colos mesmos apareyos, siendo'l trinquete'l palu mayor.

Ver tamién[editar | editar la fonte]

  • Bergantín-goleta.
  • Goleta de estayes.


Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]