Manacus manacus

De Wikipedia

Les especies d'aves con nome común en llingua asturiana márquense como NOA. En casu contrariu, conséñase'l nome científicu.

Manacus manacus
Estáu de caltenimientu
Esmolición menor (LC)
Esmolición menor (IUCN 3.1)[1]
Clasificación científica
Reinu: Animalia
Filu: Chordata
Clas: Aves
Orde: Passeriformes
Familia: Pipridae
Xéneru: Manacus
Especie: M. manacus
(Linnaeus, 1766)
Distribución
Consultes
[editar datos en Wikidata]

Manacus manacus ye una especie d'ave paseriforme de la familia Pipridae que cría na zona tropical d'América del Sur. Alcuéntrase en Colombia, Venezuela, Trinidá, al sur de Bolivia y al norte d'Arxentina.

Taxonomía[editar | editar la fonte]

Esti saltarín ye una ave bastante común nos montes. La fema constrúi un nial en forma de concu pocu fondu nes cañes de los árboles, pon dos güevos blancos o marrón motudo, y namái la fema guarar en mientres unos 18 a 19 díes. y los pollos van caltener nel nial 13 a 15 díes más. Los pollos son alimentaos principalmente de frutos regurgitados con dalgunos inseutos.

Al igual qu'otros saltarinos, el saltarín barbiblanco ye una ave compacta, de colores claros, polo xeneral mide 10,7 centímetros de llargu y el so pesu ye de 16,5 gramos. El machu adultu tien tien pates anaranxaes, la corona, la parte cimera de les ales, llombu y cola negres, y el plumaxe ye blancu nes demás árees.

Les femes y los mozos machu son de color verde oliva y aseméyense a les femes de la especie saltarín cabecidorado, pero tienen pates anaranxaes. La raza endémica de Trinidá, el Manacus manacus trinitatis ye más grande que les aves del continente, y la fema tien les partes inferiores de color mariellu.

El machu saltarín barbiblanco tien una reproducción interesada yá que realicen la parada nupcial nun lek comunal. Cada machu llimpia un cachu de suelu de los montes de tierra descubierta, y pósase sobre un palu. La exhibición compónse de saltos rápidos ente los palos y el suelu, acompañaos d'un chasquíu fuerte coles ales, un runfíu de les ales, y una llamada que suena chi-poo. Grupos d'hasta 70 aves pueden actuar xuntes, los leks más grandes tán en Trinidá.

Amás de la exhibición de runfíos y cantar, el saltarín barbiblanco tien un númberu de llamaes, incluyendo una trino musical que suena peeerr.

Estos saltarinos comen frutes y dellos inseutos.

Distribución y hábitat[editar | editar la fonte]

Estiéndese per América del Sur, dos terceres partes de la población de saltarínes barbiblancos distribuyir pola cuenca del Amazones, les Guayanes y el drenaxe del ríu Orinoco en Venezuela, tamién l'oriente de Colombia. Esisten tres poblaciones dixuntes: na mariña del Pacíficu d'Ecuador, col suroeste de Colombia; la mariña ya interior occidental de Venezuela col noroeste de Colombia; y el más grande, al sureste de Brasil, coles rexones interiores estremeres del sur de Paraguay, y del estáu de Paraná a la rexón costera de Pernambuco al nordeste.

Namái nun área de la cuenca del Amazones nun s'atopa la especie, a unos 2200 quilómetros de la rexón del ríu Purús, nel suroeste del estáu d'Amazones.

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. BirdLife International (2009). «Manacus manacus» (inglés). Llista Roxa d'especies amenazaes de la UICN 2011.2. Consultáu'l 5 d'abril de 2012.

Bibliografía[editar | editar la fonte]

  • Hilty, Steven L (2003). Birds of Venezuela. Londres: Christopher Helm. ISBN 0-7136-6418-5.
  • ffrench, Richard (1991). A Guide to the Birds of Trinidá and Tobago, 2ª, Comstock Publishing. ISBN 0-8014-9792-2.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]