Louis Sullivan

De Wikipedia
Louis Sullivan
Vida
Nacimientu Boston[1]3 de setiembre de 1856[2]
Nacionalidá Bandera de Estaos Xuníos d'América Estaos Xuníos [3]
Muerte Chicago[4]14 d'abril de 1924[2] (67 años)
Sepultura Graceland Cemetery (en) Traducir
Estudios
Estudios English High School of Boston (es) Traducir
Institutu Teunolóxicu de Massachusetts
Escuela Nacional Superior de Belles Artes
(1874 - 1876)
Llingües falaes inglés[5]
Alumnu de Frank Furness
Profesor de Frank Lloyd Wright
Oficiu arquiteutudiseñador
Trabayos destacaos Holy Trinity Cathedral (en) Traducir
Premios
Movimientu escuela de Chicago (es) Traducir
Cambiar los datos en Wikidata

Louis Henry Sullivan (3 de setiembre de 1856Boston – 14 d'abril de 1924Chicago) foi un arquiteutu d'Estaos Xuníos de la Escuela de Chicago (1870-1893). Formó sociedá con Dankmar Adler y empezó una corriente que va ser la base de l'arquiteutura moderna. Nel so Auditorium Building, de Chicago, tien el so estudiu y ellí empiézase a xestar la talentosa carrera de Frank Lloyd Wright.

Escuela de Chicago[editar | editar la fonte]

La escuela de Chicago surde dempués de la quema de 1871 qu'afara la ciudá. Chicago yera una ciudá floreciente na que la especulación faía alzar los precios de los terrenes descomanadamente. Podría dicise entós que los edificios comerciales n'altor surdieron arriendes de la presión de los precios del suelu. Pero un edificiu d'oficines nun podía superar l'altor impuestu poles escaleres ensin un mediu de tresporte vertical. Esta presión actuó sobre'l celebru de los inxenieros mecánicos, que cola so imaxinación dieron vida al ascensor.

Sicasí los materiales que s'utilizaben pa la construcción de los edificios fixo qu'apaeciera un nuevu tope pal altor. Los murios cada vegada más gruesos ocupaben na planta baxa y nos pisos un espaciu de preciu cada vegada más altu.

Asina que la idea de qu'una estructura d'aceru con proteición contra quemes dexó a los especuladores de les cortiles edificar hasta l'altor óptima: "l'ascensor dobló l'altor de los edificios y l'estructura d'aceru doblólo de nuevu".

Ver más[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. «San Francisco Museum of Modern Art online collection» (inglés). Consultáu'l 9 agostu 2021.
  2. 2,0 2,1 Biblioteca Nacional de Francia. «autoridaes BNF» (francés). Consultáu'l 10 ochobre 2015.
  3. Afirmao en: coleición en llinia del Muséu d'Arte Modernu de Nueva York. Identificador MoMA de artista: 5723. Data de consulta: 4 avientu 2019. Llingua de la obra o nome: inglés.
  4. Identificador ULAN: 500013453. Afirmao en: Union List of Artist Names. Data d'espublización: 27 xunu 2018. Data de consulta: 21 mayu 2021. Llingua de la obra o nome: inglés.
  5. Biblioteca Nacional de Francia. «autoridaes BNF» (francés). Consultáu'l 10 ochobre 2015.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]