Lideralgu

De Wikipedia
Lideralgu
habilidá y rasgo de la personalidad (es) Traducir
actividá
Cambiar los datos en Wikidata

El lideralgu ye'l conxuntu d'habilidaes xerenciales o directives qu'un individuu tien pa influyir na forma de ser o actuar de les persones o nun grupu de trabayu determináu, faciendo qu'esti equipu trabaye con entusiasmu escontra'l llogru de les sos metes y oxetivos.[1] Tamién s'entiende como la capacidá de delegar, tomar la iniciativa, xestionar, convocar, promover, incentivar, motivar y evaluar un proyeutu, de forma eficaz y eficiente, sía ésti personal, gerencial o institucional (dientro del procesu alministrativu de la organización).

El lideralgu non corada una distribución desigual del poder, una y bones los miembros del grupu nun escarecen de poder, sinón que dan forma a les actividaes del grupu de distintes maneres. Anque, por regla xeneral, el líder va tener la última pallabra.

Otru de los conceutos que ta ganando terrenal nos últimos años ye'l de neuroliderazgo, que fai referencia a una disciplina derivada de la neuroeconomía que se sofita en conocencies derivaos de la psicoloxía y la neurociencia pa formar meyores líderes y llograr una meyor alministración empresarial.

La correlación ente'l líder n'atraición y n'idees ye positiva. Pero por ser moderada tenemos de buscar los casos en que les funciones del lideralgu n'atraición y n'idees tán superaes. En particular, hai suxestives informaciones sobre unos pocos grupos qu'indiquen que'l iniciador más frecuente de comunicaciones nun ye tan curiosu como podríen esperase de l'alta correlación ente l'atraición y lideralgu. A pesar de que los líderes n'idees tienen un 50 per cientu de probabilidaes de ser, los homes más curiosos al rematar la primer sesión del grupu ye abondo improbable que caltenga l'altu puestu n'atraición ya idees al promediar la cuarta sesión. Bales suxure que los líderes nel trabayu realicen coses qu'esvien el ciñu de los otros miembros. En particular, Bales da a entender que'l mayor iniciador puede nun dexar a los otros miembros oportunidaes de reaición, comentariu o realimentación, como contribuciones a les idees del líder.[2]


Tipos de lideralgu[editar | editar la fonte]

Estilos de lideralgu según el maduror de los siguidores.

D'acordies con espertos en Desenvolvimientu Organizacional, esisten munchos tipos de lideralgu.[3] D'acordies con otros, nun ye qu'esistan dellos tipos de lideralgu: el lideralgu ye unu y, como los líderes , les clasificaciones correspuenden a la forma como exercen o adquirieron la facultá de dirixir, circunstancia que non necesariamente implica que sía un líder. Según Max Weber hai tres tipos puros de lideralgu:

  • Líder carismáticu: ye'l que tien la capacidá de xenerar entusiasmu. Ye escoyíu como líder pola so manera de dar entusiasmu a los sos siguidores. Tienden a creer más en sí mesmos que nos sos equipos y esto xenera problemes, de manera que un proyeutu o la organización entera podríen colapsar el día que'l líder abandone'l so equipu.
  • Líder tradicional: ye aquel qu'herieda'l poder por costume o por un cargu importante, o que pertenez a un grupu familiar d'élite que tuvo'l poder dende hai xeneraciones. Exemplos: un reináu.
  • Líder llexítimu: Podríamos pensar en "líder llexítimu" y "líder illexítimu". El primeru ye aquella persona qu'adquier el poder por aciu procedimientos autorizaos nes normes llegales, ente que'l líder illexítimu ye'l qu'adquier la so autoridá al traviés del usu de la illegalidá. Al líder illexítimu nin siquier puédese-y considerar líder, yá que una de les carauterístiques del lideralgu ye precisamente la capacidá de convocar y convencer, asina que un "lideralgu per mediu de la fuercia" nun ye otra cosa que falta del mesmu. Ye una contradicción per se, lo únicu que puede estremar a un líder ye que tenga siguidores: ensin siguidores nun hai líder

La pallabra "lideralgu" en sí mesma puede significar un grupu coleutivu de líderes, o puede significar carauterístiques especiales d'una figura célebre (como un héroe). Tamién esisten otros usos pa esta pallabra, nos que'l líder nun dirixe, sinón que se trata d'una figura de respetu (como una autoridá científica, gracies al so llabor, a los sos descubrimientos, a les sos contribuciones a la comunidá).

Xunto col rol de prestíu que s'acomuñar a líderes inspiradores, un usu más superficial de la pallabra "lideralgu" puede designar a entidaes innovadores, aquelles que mientres un periodu tomen la delantrera en dalgún ámbitu, como dalguna corporación o productu que toma la primer posición en dalgún mercáu.

Arieu define al líder como "la persona capaz d'inspirar y acomuñar a otros con un suañu". Por eso ye tan importante que les organizaciones tengan una misión con altu conteníu trascendente, yá que ye una manera bien poderosa de reforzar el lideralgu de los sos directivos.

Esiste una regla fundamental nel lideralgu que ye la base por que un bon líder, cualesquier qu'ésti sía, lleve a cabu un lideralgu efeutivu. La mayoría de los autores nomar la regla d'oru nes rellaciones personales, y ye fácil, senciella y bien efeutiva: "Nun pongas a les persones nel to llugar: ponte tu nel llugar de les persones". En poques pallabres, según trates a les persones, asina elles te van tratar. Lideralgu Laissez faire: esti conocer por ser bien lliberal por ello'l so nome como lideralgu laissez faire, que ye una espresión d'orixe francés y que la so traducción al español ye “dexar faer” nesti modelu'l líder suel ser una figura pasiva que dexa que les persones al so cargu tengan tol control de lo que se tán faciendo, yá que se-yos facilita tola información y ferramientes necesaries pa la eficaz realización de los llabores y onde el líder namái tendrá d'intervenir si'l subordináu solicita la so ayuda.

Clasificación de lideralgu[editar | editar la fonte]

Según el so tipu de desenvolvimientu Acordies

con esta clasificación, esisten dellos estilos de lideralgu:

  • Líder autócrata: un líder autócrata asume tola responsabilidá de tomar de decisiones, empecipia les aiciones, dirixe y controla al subalternu.
  • Líder entamador: un líder qu'adopta l'estilu participativu utiliza la consulta pa prauticar el lideralgu. Non delega el so derechu a tomar decisiones finales y señala directrices específiques a los sos subalternos, pero consulta les sos idees y opiniones sobre munches decisiones que -yos incumben.
  • Líder lliberal: por aciu esti estilu de lideralgu, el líder delega a los sos subalternos l'autoridá pa tomar decisiones.
  • Líder proactivo: esti tipu de lideralgu promueve el desenvolvimientu del potencial de les persones, de la forma qu'un xardineru curia y potencia el so xardín.
  • Líder coraxosu: esti tipu de persona ye capaz de rellacionase con munches instituciones y persones, persuasivo, críticu, con mirada positiva. Tien la capacidá de consultar a les demás persones pa depués tomar decisiones.
Según la formalidá na so eleición
  • Lideralgu formal: preestablecido pola organización.
  • Lideralgu informal: emerxente nel grupu.
Según la rellación ente'l líder, los sos siguidores y subalternos.
  • Lideralgu dictador: fuercia les sos propies idees nel grupu en llugar de dexa-y a los demás integrantes a faese responsables, dexándo-yos ser independientes. Ye inflexible y gústa-y ordenar. Destrúi la creatividá de los demás.
  • Lideralgu autocráticu: el líder ye l'únicu nel grupu que toma les decisiones avera del trabayu y l'organización del grupu, ensin tener que xustificales en nengún momentu. Los criterios d'evaluación utilizaos pol líder nun son conocíos pol restu del grupu. La comunicación ye unidireccional: del líder al subordináu.
  • Lideralgu democráticu: el líder toma decisiones en potenciando'l discutiniu del grupu, estimando les opiniones de los sos siguidores. Los criterios d'evaluación y les normes son esplícites y clares. Cuando hai que resolver un problema, el líder ufierta delles soluciones, ente les cualos el grupu tien qu'escoyer.
  • Lideralgu onomatopéyicu: el líder, al empar que cavilga sobre la visión qu'hai de mover al grupu líderáu escontra'l so oxetivu deseyáu, esprésase al traviés de simples onomatopeyes verbales que favorecen notablemente l'entusiasmu del grupu.
  • Lideralgu paternalista: nun tien enfotu nos sos siguidores, comúnmente toma la mayor parte de les decisiones, apurriendo pagos y castigos al empar. El so llabor consiste en que los sos emplegaos trabayen más y meyor, incentivándolos, motivándolos ya ilusionándolos a posibles premios si llogren l'oxetivu.
  • Lideralgu lliberal (laissez faire): el líder adopta un papel pasivu, abandona'l poder en manes del grupu. En nengún momentu xulga nin evalúa les aportaciones de los demás miembros del grupu. Los miembros del grupu gocien de total llibertá, y cunten col sofitu del líder namái si solicitar.
Según el tipu d'influencia del líder sobre los sos subordinaos
  • Lideralgu transaccional: los miembros del equipu reconocen al líder como autoridá y como líder. El líder apurre los recursos consideraos válidos pal equipu de trabayu.
  • Lideralgu transformacional o carismáticu: el líder tien la capacidá de modificar la escala de valores, les actitúes y les creencies de los collaboradores. Les principales aiciones d'un líder carismáticu son: discrepancies con establecer y deseos de camudalo, propuesta d'una nueva alternativa con capacidá d'ilusionar y convencer a los sos collaboradores, y l'usu de medios non convencionales ya innovadores pa consiguir el cambéu y ser capaz d'asumir riesgos personales.
  • Lideralgu auténticu: ye aquel líder que se concentra en liderar en primer llugar a sigo mesmu. Ye un líder con muncho autoconocimiento, ecuánime, espiritual, caritatible y arrogante. Solo una vegada que se liderar la mesma mente puede liderar a los demás.
  • Lideralgu llateral: realizar ente persones del mesmu rangu dientro d'una organización o organigrama o tamién puede definise como'l procesu d'influyir nes persones del mesmu nivel organizacional pa llograr oxetivos de mancomún cola organización.
  • Lideralgu llonxitudinal: tamién llamáu "lideralgu piramidal", ye'l que se realiza ente persones separaes por graos xerárquicos, de cuenta que la influencia del líder escontra los lideraos encontar na autoridá y conocencies del líder. Esti estilu ye estensamente utilizáu en política y en dellos grupos milicianos.
  • Lideralgu nel trabayu: nos negocios evalúense dos carauterístiques importantes nos executivos, col enfotu de verificar la so capacidá de direición: per un sitiu, l'aptitú y, por otru, l'actitú. La primera llograr col aprendizaxe de nuevos métodos y procedimientos; por casu, la capacidá de construyir un balance, un fluxu de caxa, distribución de planta o un plan de marketing. Pero en munchos casos estes conocencies nun son aplicables, porque los xerentes escarecen d'una bona actitú, esto ye, d'un comportamientu fayadizu qu'intente implementar dichos métodos. Ente les actitúes más solicitaes y riquíes ta l'habilidá de lideralgu, la mesma que puede cultivase pero que, según munchu autores, ye parte de la personalidá individual. ¿Cómo saber si nós tamos configuraos como líderes y, en casu contrariu, cómo desenvolver estes habilidaes na nuesa persona? Ye una tema d'ampliu alderique y estudiu, pero ye necesariu afayar si tenemos daqué de líderes y qué coses nos falten pa llograr selo a cabalidad.
Otres clasificaciones[4]

Una clasificación de la tipoloxía del lideralgu ye la formal, que representa la direición d'un grupu de trabayu de forma oficial o designada; otra menos evidente ye la reconocencia polos miembros de la institución d'una manera informal de que tien gran influencia, pero d'una manera llibre, ensin ánimu retributivo y de forma carismática. Nos estudios sociolóxicos de desenvolvimientu comuñal por observación participativa, estes persones son claves pal trabayu de campu. Na década de 1970, dellos sociólogos españoles estudiaron la tema del papel de los 'líderes informales', como una tema relevante de la socioloxía de la organización.

El lideralgu tamién puede clasificase asina:

  • lideralgu individual (exemplu a siguir).
  • lideralgu executivu (planiamientu, organización, direición y control d'un proyeutu).
  • lideralgu institucional.
  • lideralgu consensual.

Cuando'l lideralgu ye necesariu, comúnmente pol cargu, nuna organización, falamos de líderes formales. Asina, esti líder tien de tener ciertes capacidaes: habilidá comunicacional, capacidá organizativa y eficiencia alministrativa, lo qu'equival a dicir qu'un bon líder ye una persona responsable, comunicativa y entamada; un bon líder ye aquel que tien l'habilidá de l'Atención y Escucha en tou momentu. Un bon líder entiende quien son actores claves y toma decisiones a partir del enfotu escontra ellos.[5]

El conceutu de lideralgu tresfórmase, venceyáu con ideoloxíes de distintos signos y orientaciones y el conceutu de “poder” o capacidá d'influyir sobre otros.

  • Líder carismáticu: ye aquel a que la so causa apurrir los sos siguidores. El carisma de los precursores revolucionarios o conservadores seducía a los sos lideraos. El líder sabía ónde dir y cómo faelo, esixía disciplina y obediencia. N'América Llatina, los caudiellos/dictadores carismáticos, dellos consideraos héroes, otros como villanos, marquen les hestories nacionales y locales, y xeneren munches prevenciones, pos la xente resignar al paternalismu por medrana al riesgu.
  • Líder servidor: ye'l que prioriza satisfaer les necesidaes sociales. Según Robert Greenleaf los profetes” tienen lideralgu carismáticu, amás de ser “servidores”; los buscadores” de guíes, los siguidores”, “destinatarios”, “beneficiarios” o “población oxetivu”, faen a los profetes”.
  • Líder gerencial: ye'l que “xerencia” conducentemente los recursos, especialmente los humanos. En toa organización esisten lideralgos fora de les posiciones formales de conducción. Los xerentes tendríen de ser líderes, pero tamién se debe detectar y promover a los líderes que nun son xerentes, por que sepan gerenciar y sían promovíos a posiciones organizativas visibles.
  • Líder tresformador: ye'l qu'impulsa, produz y consolida cambeos sociales o organizacionales, enfrenta problemes y conflictos y facilita soluciones dende'l coleutivu, ye imaxinativu, afacer a los procesos, ye servicial, empobina, ye éticu, escucha, actualízase y comunica, motiva, arriésgase, entiende la interdisciplina y la multiactoralidad, comparte un ideariu y códigos grupales nel ambiente conocíu, ye integrador, cooperativu, creativu y propositivo, rota los roles, diversifica, democratiza los procesos, garantiza horizontalidá y consensu, asume derechos y deberes.
  • Líder estructural: ye'l que brinda propuestes pa la organización de les sos instituciones o proyeutos, definen la estructura, la estratexa y la respuesta en función de la redolada. Crean les condiciones y el marcu de soporte pa un momentu históricu.
  • Líder centráu na xente: ye'l que se sofita nes rellaciones, y nes sos emociones, conflictos y esperances, atraen participación, comparten información ya incorporen a los demás en tomar de decisiones, sirven a la xente y empobinar escontra'l proyeutu de desenvolvimientu compartíu.
  • Líder con orientación política: ye'l que procura espaciu y poder pa la organización, xenera aliances y coaliciones. Si ye necesariu utiliza la presión o la coerción. Si'l poder ye pal líder averar al lideralgu carismáticu, autocráticu o directivu.
  • Líder simbólicu: ye'l qu'utiliza símbolos p'articular el mensaxe y la práutica, por cuenta de la falta d'esplicaciones a los fenómenos, metanes la incertidume y el tracamundiu, los seres humanos crean símbolos, mitos, ritos, ceremonies y artefautos qu'intenten dar sentíu.

Habilidad liderazgo:[editar | editar la fonte]

  • Comunicación verbal: una persona con fuerte lideralgu ye capaz de saber informar y comunicar lo que quier al so equipu.
  • Escuchar: l'habilidá d'escucha dexa al líder entender los problemes de les persones de la so redolada, antemanase a les sos duldes y responder les sos entrugues.
  • Persuadir: les persones de bon lideralgu nun piden a los sos siguidores qu'a cencielles sigan los sos órdenes en forma ciega o vehemente. Primero convencer que daqué ye bonu y débese faer.
  • Usar el pensamientu críticu: sobremanera pa tomar decisiones y resolver problemes. Los bonos líderes miden les aiciones y posibles soluciones d'alcuerdu a les sos costos y beneficios.
  • Delegar trabayu: inclusive si tienen tol know-how pa cada xera, lo cual ye pocu probable, les persones de fuerte lideralgu saben que ye más granible asignar trabayu a aquellos que pueden faelo igual de bien o meyor.
  • Entamar: los líderes fuertes tienen l'habilidá d'ordenar les sos xeres y les del restu pa faer un trabayu eficiente.
  • Asumir la responsabilidá: los de fuerte lideralgu non solo asumen los sos propios actos, sinón los del so equipu. Nun culpen a otros polos sos propios errores, y comparten los errores d'otros.
  • Perseverar: Nun importa qué difícil pónganse les coses y qué frecuente los sos planes nun resulten como esperaben, los bonos líderes son aportunantes y llogren algamar los sos oxetivos.
  • Afaese al cambéu: Cuando les coses nun salen como s'espera, la flexibilidá ye clave. Les persones de fuerte lideralgu afaen el so plan a la coxuntura, mueven al so equipu y tienen más opciones d'algamar l'ésitu.
  • Construyir rellaciones: Los bonos líderes desenvuelven bones rellaciones de trabayu col so equipu y los sos xefes o xerentes.
  • Respetar: Les persona de fuerte lideralgu nun miren percima del costazu al so personal a cargu; al contrariu, amuesen respetu escontra ellos.
  • Ayudar: Los bonos líderes siempres dan una mano al que la precisa, sobremanera cuando se trata d'algamar oxetivos de trabayu.
  • Remanar les crisis: los de bon lideralgu respuenden rápida y efeutivamente cuando los problemes apaecen.

La Filosofía del lideralgu[editar | editar la fonte]

Xuliu César, líder del Imperiu Romanu.

La busca de les traces de líderes fueron una constante en toles cultures mientres sieglos. Escritures filosófiques como la República de Platón o les Vides de Plutarcu esploraron una entruga básica: «¿Qué cualidaes estremen a un líder?».[6]

Nel pensamientu occidental los tradicionalistes de tipu autocráticu dan al papel del lideralgu una semeyanza cola figura romana del Pater families. Per otra parte otros pensadores más modernos oponer a estos modelos patriarcales, colos modelos matriarcales que dan un mayor valor a la orientación empática y consensual del líder.

La teoría de les traces esploróse a xeitu nuna serie d'obres del sieglu XIX. colos escritos de Thomas Carlyle y Francis Galton, que les sos obres llevaron a décades d'investigación. Carlyle identifica los talentos, habilidaes y carauterístiques físiques de los homes que llegaron al poder y Galton, esaminó les cualidaes de lideralgu nes families de los homes poderosos, concluyo que los líderes nacen.

A mediaos del sieglu XX, sicasí, una serie d'exámenes cualitativos d'estos estudios llevó a los investigadores a tener una visión radicalmente distinta de les fuercies impulsoras detrás de lideralgu. Na revisión de la lliteratura esistente, atoparon qu'ente que delles traces son comunes al traviés d'una serie d'estudios, la evidencia xeneral suxure que les persones que son líderes nuna situación puede non necesariamente ser líderes n'otres situaciones. (lideralgu situacional)

Mientres n'Occidente'l lideralgu estudiar dende perspectives democrátiques y autocrátiques, n'Oriente desenvolver según el confucionismo la idea del líder como un ser erudito y benévolo, sofitáu por una gran tradición de piedá filial. Como diz Sun Tzu en L'arte de la guerra:[7]

El lideralgu ye una cuestión d'intelixencia, honradez, humanidá, coraxe y disciplina...
«Cuando unu tien los cinco virtúes toes xuntes, caúna correspondiente a la so función, entós unu pue ser un líder.»

Lleiciones de lideralgu[editar | editar la fonte]

Según Colin Powell, bien poques vegaes atopamos material qu'apurra delles coses a los nuesos principios y criterios yá establecíos, sicasí tenemos de cavilgar cada quien nel nuesu nivel sobre'l nuesu desempeñu profesional que cada persona ta obligada a realizar, tenemos de tener presente que pa tener ésitu tenemos que conocer delles lleiciones de lideralgu que nos serán de muncha utilidá en nuesa ámbitu llaboral.

  1. Ser líder implica diferir coles ideoloxíes de la mayoría yá que implica tener responsabilidá p'argumentar y aldericar pa inspirar seguridá. Tener un bon lideralgu implica responsabilidá pal bienestar del grupu, por tal motivu delles persones enoxar poles sos aiciones y decisiones, querer ganase la simpatía de toos ye un signu de mediocridá.
  2. Cuando los sos subordinaos dexen de presenta-y los sos problemes, esi día dexó de ser el so líder. perdiéron-y la enfotu por que pueda ayudar o piensen qu'a usté yá nun los importa. Los líderes verdaderos amuésense accesibles y pónense a la so disposición.
  3. Procure retar a los profesionales, nun tenga mieu. Tien De aprender de los profesionales, búsquelos como los sos socios, reparar en tientes.
  4. El lideralgu ye solitariu. Sía usté'l presidente o xerente xeneral d'una gran empresa, direutor d'un proyeutu, la única responsabilidá ye namái so, entá cuando motive la participación de los sos subalternos, la decisión que se tome namái va ser so, entá cuando sían decisiones difíciles ya inequívoques que van influyir nel destín de la coleutividá.

Lideralgu pa la calidá[editar | editar la fonte]

Según Llorens y Fuentes (2005), “El Comité de Motivación de la Calidá de l'Asociación Española pa la Calidá (1987), describe un programa calidable total, como una secuencia d'actividaes que la so finalidá ye alzar el nivel calidable global de toles operaciones d'una empresa”

Na etapa primera, realícense actividaes d'organización y planificación, que, van realizase una única vegada. Les actividaes d'analises, prevención, meyora y siguimientu de la calidá total, tendrán d'incorporase de manera permanente al sistema de xestión de la empresa, al traviés de programes añales, y asina, crear conciencia y espíritu de meyora de la calidá de la empresa nos niveles más altos.

Les actividaes de la direición como planificación, organización y toma de decisiones namái van ser efeutives cuando'l líder, motive y dirixa a los emplegaos a la consecución de los oxetivos.

El líder, ye la persona capaz d'influyir nes actitúes, opiniones y aiciones de los demás miembros d'un coleutivu, ensin necesidá de tar dotáu d'autoridá formal.

Al líder, xúlgase-y y almírase-y pola so eficacia, curiosu y pola so bondá.

Tolos espertos, destaquen la importancia del líder como sofitu necesariu pa la meyora de la calidá, yá que al traviés del so poder, y dende los niveles cimeros, consigue un clima de cambéu.

Según James (1997), Mintzberg y Pfeffer definen el poder como la capacidá d'afectar al comportamientu de los demás.

Podemos estremar dos tipos de poder:

  • El poder llexítimu, quien puede formar la base pal poder de pagu, coercitivo ya informativu (reflexa la posición qu'ostenta un individuu nuna organización).
  • El poder basáu na esperiencia, quien puede formar la base pal poder informativo y de referencia.

Nuna organización empobinada a la calidá, el poder llexítimu, va faese evidente cuando esistan problemes en grupos disfuncionales.

Según Llorens y Fuentes (2005), los auténticos líderes, son quien:

  • Tienen una visión del so negociu y razón de ser
  • Comuniquen la so visión de negociu al traviés de la comunicación (xuntes de personal, fueyes informatives, contautu con veceros y emplegaos), amosando'l so compromisu cola calidá y premiando a los emplegaos héroes, que lleven cumplen les normes y oxetivos del serviciu.
  • Son entamadores, siempres busquen el cambéu.
  • Tán encegolaos cola excelencia.

La calidá cimera rique un lideralgu inspiráu a tolos niveles de la organización, colo cual, tien de faese llegar el mandatu calidable a los directivos medios, amás de crear un clima organizativo que-yos afale a ser líderes tamién.

Los directivos medios van ufiertar el so sofitu y compromisu si tán incluyíos na planificación del programa, analís de progresos, compartir idees ya información.

Pa Showalter y Mulholland (1992), el líder va deber:

  • Reforzar la comunicación y cooperación ente grupos frente a solución de problemes
  • Sopelexar les lleiciones aprendíes, tanto positives como negatives pa la organización.

La provisión d'un lideralgu de sofitu, rique:

  • Identificar al personal clave ya implicalo en tomar de decisiones.
  • Encamentar l'usu d'un llinguaxe simbólicu *Crear

cultura de meyora continua, al traviés de pagos y ánimos.

  • Demostrar constancia del fin o oxetivu que se pretende.
  • Xestionar distintos niveles de cambéu p'asegurar la unidá de trabayu o uniformidá.

Con ello, el líder organizador va dirixir a la organización escontra la rentabilidá y mayor productividá.

González y Guillén (2000), destaquen, que la implantación plena de los principios qu'integren la GCT (xestión calidable total) nun ye posible ensin el lideralgu de la direición, esto ye, rique una cierta dosis de lideralgu directivu pa la so implantación.

La GCT, estremar en tres grupos:

  1. Diseñu y conformidá de procesos y productos, xestión por procesos y alministración por fechos. Puede ser enllantáu por directivu o tán sofitaos na so capacidá téunica.
  2. Prestu del veceru: al traviés de la cooperación de veceros y provisores, formación, onde se riquir aición ya influencia del líder.
  3. Meyora continua, participación, compromisu de los miembros y cambéu cultural. La so implantación rique del concursu necesariu de la figura del líder.

A midida que movemos del primer al tercer grupu, esiste mayor importancia a la dimensión ética del lideralgu.

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. «El líder de producción». C&Y. avientu de 2016. https://cyecompetitividad.wordpress.com/2016/12/13/el-líder-de-produccion/. Consultáu'l 11 de setiembre de 2017. 
  2. Barry Y., Collins. Psicología Social de los procesos, de grupos n'adopción y de decisiones.. L'Atenéu, 1971.
  3. «Tipos de lideralgu».
  4. Loupias, Annick, éd. La gestion dynamique: concepts, méthodes et applications. 7001, boul. Saint-Laurent, Montréal, Québec: Pierre G. Bergeron, 2006.
  5. (n'inglés) batalla-de-los bastardos-y-el-espiritu-guerreru-del lideralgu-en-les organizaciones/ La Batalla de los Bastardos y l'espíritu guerreru del lideralgu nes organizaciones. Imaxinamos. 10 de xunetu de 2017. https://imaxinamos.com/la batalla-de-los bastardos-y-el-espiritu-guerreru-del lideralgu-en-les organizaciones/. Consultáu'l 17 d'agostu de 2017. 
  6. Platu's Republic, The Dialogues of Platu translated into English with Analyses and Introductions by B. Jowett, M.A.,[1], volume 3 Oxford University Press, 1892.
  7. The 100 Greatest Leadership Principles of All Time, edited by Leslie Pockell with Adrienne Avila, 2007, Warner Books.

Bibliografía[editar | editar la fonte]

  • Bennis, Warren y Burt Nanus. Leaders: The Strategies for Taking Charge. New York: Harper & Row, 1986.
  • Daft, Richard L. La esperiencia del lideralgu. Cengage learning. Tercer edición
  • Kouzes, James M. y Posner. Los Seis Disciplines” La Credibilidá: Como se gana, piérdese, y porque la xente reclámalo. Jossey-Bass Publishers. San Francisco.1993. páxs. 51
  • Covey, Stephen R. Los 7 vezos de la xente altamente efeutivo. Editorial Paidos, 1989., ISBN 968-853-182-0
  • Greene, Robert y Joost Elffers "Les 48 lleis del poder" [2]
  • GONZALEZ CRUZ, T. F., GUILLÉN PARRA, M. (2000). Necesidá de lideralgu y la so dimensión ética na xestión calidable total. Valencia: Universidá de València
  • Landolfi, Hugo (2009). La esencia del lideralgu, Ediciones Dunken, Buenos Aires, Arxentina. ISBN 978-987-02-3827
  • LLORENS MONTES, F. J., FUENTES FUENTES, M. M. (2005). Xestión de la calidá empresarial. Madrid: Ediciones Pirámide *MINTZBERG

Power in and around Organizations, Prentice Hall, 1983

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]