Marketing

De Wikipedia

En marketing tien diverses definiciones. Según Philip Kotler (consideráu por dalgunos el padre de la mercadotecnia moderna),[1] ye «el procesu social y alministración d'Empreses alministrativu pol cual los grupos ya individuos satisfaen les sos necesidaes al crear ya intercambiar bienes y servicios»,[2] ente que pa l'AMA el marketing considérase como "actividá, un conxuntu d'instituciones y procesos pa crear, comunicar, apurrir, y l'intercambiu d'ufiertes que tienen valor pa los veceros, socios y la sociedá polo xeneral" .[3] Tamién se-y definió como una filosofía de la direición que sostién la clave p'algamar los oxetivos de la organización mora n'identificar les necesidaes y deseos del mercáu oxetivu y afaese pa ufiertar los prestos deseyaos pol mercáu de forma más eficiente que la competencia.

La mercadotecnia ye tamién un procesu qu'entiende la identificación de necesidaes y deseos del mercáu oxetivu, la formulación d'oxetivos empobinaos al consumidor, la construcción d'estrategia que creen un valor cimeru, la implantación de rellaciones col consumidor y la retención del valor del consumidor p'algamar beneficios.

Evolución de la definición pola asociación estauxunidense de mercadotecnia[editar | editar la fonte]

  • 1989: La mercadotecnia ye'l procesu de planiar y executar la concepción, preciu, promoción y distribución d'idees, bienes y servicios pa crear intercambios que satisfaigan los oxetivos de los individuos y de les organizaciones.
  • 2003: La mercadotecnia ye una función con calter organizador y un conxuntu de procesos pa crear, comunicar y distribuyir valor a los consumidores y pa xestionar les rellaciones colos veceros de forma que beneficie a la organización y a los sos grupos d'interés.
  • 2009: La mercadotecnia ye l'actividá, conxuntu d'instituciones y procesos pa crear, comunicar, distribuyir ya intercambiar ufiertes que tengan valor pa los consumidores, veceros, socios y la sociedá polo xeneral.

Nesta evolución de la definición tien importancia'l términu "intercambiu", qu'a pesar de que nun momentu nun-y lo consideró relevante, retomar en 2007. El conceutu que fortalez esti particular ye'l de Santesmases (1996) que diz:

"La mercadotecnia ye una manera de concebir y executar la rellación d'intercambiu, cola cuenta de que sía satisfactoria a les partes qu'intervienen la sociedá, por aciu el desenvolvimientu, valoración, distribución y promoción, por una de les partes, de los bienes, servicios o idees qu'a otra parte precisa".

Poro, esti procesu de doble sentíu ye la esencia del prestu conxuntu, que ye un aspeutu fundamental, inclusive na concepción de la mercadotecnia como un procesu educativu, en que dexa de ser una simple función sinón un componente d'enseñanza - aprendizaje pa la sociedá nel so conxuntu, principalmente nes empreses, como por casu los negocios turísticos y tol sistema que lu arreya. A última hora, resulta esencial na mercadotecnia concebir esta rellación d'intercambiu d'esperiencies qu'apurran valor pa toles partes.

Anguaño'l procesu de pensamientu de mercadotecnia desenvolver de la mano del modelu de negociu. D'esta manera, puede visualizase la redolada empresarial con mayor precisión y establecer estratexes de mercadotecnia integrales y efectives. Esisten delles ferramientes que faciliten esti procesu de pensamientu, que arreyen factores o elementos como marca, distribución, propuesta de valor y segmentos de mercáu. Ente estes ferramientes atópense: Modelu Business Life por Santiago Restrepo o'l Business Model Canvas (o Llenzu de Modelos de Negociu) por Alexander Osterwalder.

Evolución de la mercadotecnia.[ensin referencies]
  • Mercadotecnia masiva (1940-1950). Enfocar en tola población ensin distinción dalguna (desenvolvimientu de los medios de comunicación)
  • Mercadotecnia de segmentos (1960). Presenten cambeos por cuenta de la lliberación femenina, movimientu de mozos, etc. y vase enfocando más en grupos
  • Mercadotecnia de nichos (1980). Preséntase la crisis financiera. Los segmentos siguen subdividiéndose “nichu de mercáu”.
  • Mercadotecnia personalizada (1990). Meyores teunolóxiques en base de datos, observación na conducta del consumidor.

Oxetivu y conceutos[editar | editar la fonte]

El oxetivu principal de la mercadotecnia ye llevar al veceru hasta la llende de la decisión de compra. Amás la mercadotecnia tien tamién como oxetivu favorecer l'intercambio de valor ente dos partes (comprador y vendedor), de manera que dambes resulten beneficiaes. Según Philip Kotler, entender por intercambiu «l'actu de llograr un productu deseyáu d'otra persona». Por que se produza, ye necesariu que se dean cinco condiciones:

  1. Tien De haber siquier dos partes.
  2. Cada parte tien de tener daqué que supón valor pa la otra.
  3. Cada parte tien de ser capaz de comunicar y apurrir.
  4. Cada parte tien de ser llibre d'aceptar o refugar la ufierta.
  5. Cada parte tien de creer que ye apropiáu.

Si por dalgún motivu, dalguna de les partes implicaes nel intercambiu non queda satisfecha, va evitar que se repita de nuevu dichu intercambiu.

Ye'l "conxuntu d'aiciones que'l so oxetivu ye prever la demanda de bienes y servicios pa llograr la máxima eficacia na so comercialización", cabo destacar que la mercadotecnia nos nuesos díes ocúpase más que cubrir necesidaes del ser humanu, ufierta-y bienes y servicios que-y faigan sentir bien, por casu una necesidá básica sería dormir, pa lo qu'atopamos que la mercadotecnia ufiértanos y viende les idees d'una estensa gama de colchones, bases pal colchón, ropa de cama con distintes carauterístiques que, fáennos sentir el deséu de cuntar con ellos pa sentinos bien. Como disciplina d'influencies científiques, la mercadotecnia ye un conxuntu de principios, metodoloxíes y téuniques al traviés de les cualos búscase conquistar un mercáu, collaborar nel llogru de los oxetivos de la organización, y satisfaer les necesidaes y deseos de los consumidores o veceros.

El mercadéu ye la orientación cola que s'alministra el mesmu mercadéu o la comercialización dientro d'una organización. Asina mesmu, busca fidelizar veceres, por aciu ferramientes y estratexes; asitia na mente del consumidor un productu, o una marca, etc. buscando ser la opción principal y poder llegar al usuariu final; el mercadéu parte pos de les necesidaes del veceru o consumidor, pa diseñar, entamar, executar, y controlar, la función de comercialización o mercadéu de la organización.

El términu mercadotecnia refierse tamién a una función o área funcional de la organización: l'área de la mercadotecnia, área comercial, el departamentu de mercadotecnia, etc. Otra forma de definir esti conceutu ye considerar mercadotecnia tou aquello qu'una empresa puede faer pa ser percibida nel mercáu (consumidores finales), con una visión de rentabilidá a curtiu y al llargu plazu.

Una organización que quier llograr que los consumidores tengan una visión y opinión positives d'ella y de los sos productos, tien de xestionar el mesmu productu, el so preciu, la so rellación colos veceros, colos provisores y colos sos propios emplegaos, la mesma publicidá en diversos medios y soportes, la presencia nos medios de comunicación (rellaciones públiques), etc. Tou eso ye parte de la mercadotecnia.

Sería bien difícil entender la vida actual si nun esistiera la mercadotecnia. Cuantes vegaes atopamos la respuesta a los nuesos problemes con dalgún productu que nos anuncien; anque ye ciertu que munches vegaes les empreses viéndennos basura, tamién ye ciertu que colos estudios de mercáu, pueden xenerar grandes beneficios facilitando les actividaes diaries. L'oxetivu de la mercadotecnia ye identificar les necesidaes del consumidor y conceptuarlas, pa ellaborar un productu y/o serviciu que satisfaiga les mesmes promoviendo l'intercambiu de los mesmos colos veceros, en cuenta de una utilidá o beneficiu.

La empresa precisa interiorizarse de les carauterístiques de los sos veceros y de les debilidaes y fortaleces de los sos competidores; pa depués, establecer un plan d'aición que-y dexe asitiar se, defendese y atacar; esto xenera un gran beneficiu pa los consumidores, yá que atopen una mayor ufierta, calidá y un meyor preciu por un productu'l cual puede terminar per cumplir dafechu les necesidaes de les persones.

Conceutos asociaos[editar | editar la fonte]

  • Necesidáes, deséos y demanda: la necesidá ye un estáu internu de tensión provocáu cuando nun esiste un equilibriu ente riquir y lo que se tien o tien. Les necesidaes tán davezu venceyaes al estáu físicu del organismu. N'ocasiones, cuando les necesidaes tradúcense o enuncien n'oxetos específicos atopamos colos deseos, esto ye, los deseos son necesidaes empobinaes escontra satisfactores específicos pal individuu. La demanda ye'l deséu d'adquirir un Productu, pero col agregáu de que se debe de tener la capacidá d'adquirilo (económica, d'accesu, llegal). Sicasí, la mercadotecnia nun crea les necesidaes, pos estes son inherentes a les persones, anque'l prauticante de la mercadotecnia empobina los deseos y aguiya la demanda de determináu productu y marca; exemplu: necesidá de quitar la sede la sede, deséu de tomar gaseosa, demanda de bebida cola marca XX.
  • Valor y prestu: el valor ye la rellación qu'establez el veceru ente los beneficios (funcionales, estatus, etc..) que percibe del productu que s'ufierta y los costos (económicos, tiempu, esfuercios) que representa adquirilo. Esisten principalmente cuatro tipos de valores dende un puntu de vista del veceru: valor esperáu, valor percibíu, valor de la competencia y valor deseyáu.[4]
  • Intercambio: implica la participación de dos o más partes que dexen daqué pa llograr una cosa a cambéu, estos intercambios tienen que ser mutuamente beneficiosos ente la empresa y el veceru, pa construyir una rellación satisfactoria de llargu plazu...

L'amiestu de la mercadotecnia (los cuatro P»)[editar | editar la fonte]

Les "P" de la mercadotecnia.

L'amiestu de la mercadotecnia (n'inglés marketing mix) son les ferramientes qu'utiliza la empresa pa enllantar les estratexes de mercadotecnia y algamar los oxetivos establecíos. Estes ferramientes son conocíes tamién como les P del mercadéu.

Munchu autores nun lleguen a un alcuerdu respeuto al númberu d'elementos que componen l'amiestu. Asina por casu Philip Kotler y Gary Armstrong esponen que se trata de cuatro variables mercadológicas (cf.[5][6]); sicasí, autores más recién[7][8] adoptaron distintes estructures teóriques que camuda los cuatro "P" tradicionales (Preciu, Distribución ["Place" n'inglés], Promoción, y Productu), tomando en cuenta más aspeutos como les persones y los procesos, que tienen aspeutos íntegramente alministrativos, pero formen parte nes decisiones mercadológicas.

  • Productu: Cualesquier bien, serviciu, idea, persona, llugar, organización o institución que s'ufierte nun mercáu pa la so adquisición, o usu que satisfaiga una necesidá. La política de productu inclúi l'estudiu de 4 elementos fundamentales:
  1. La cartera de productos
  2. La diferenciación de productos
  3. La marca #

La presentación

  • Aprecio: Ye'l valor d'intercambiu del productu, determináu pola utilidá o'l prestu deriváu de la compra y l'usu o'l consumu del productu.
    • Ye l'elementu del amiestu que s'afita más al curtiu plazu y col que la empresa puede afaese rápido según la competencia, costu...
    • Estremar del restu de los elementos del amiestu de la mercadotecnia porque ye l'únicu que xenera ingresos, ente que los demás elementos xeneren costos.
    • Pa determinar el preciu, la empresa tendrá de tener en cuenta lo siguiente:
      • Los costos de producción, distribución…
      • El marxe que desea llograr.
      • Los elementos de la redolada: principalmente la competencia.
      • Les estratexes de mercadotecnia adoptaes.
      • Los oxetivos establecíos.
  • Distribución/Plaza ("Place"): Elementu del amiestu qu'utilizamos pa consiguir qu'un productu llegue satisfactoriamente al veceru. Cuatro elemento configuren la política de distribución:
  1. Canales de distribución. Los axentes implicaos nel procesu de mover los productos dende'l provisor hasta'l consumidor.
  2. Planificación de la distribución. Tomar de decisiones pa enllantar una sistemática de cómo faer llegar los productos a los consumidores y los axentes qu'intervienen (mayoristas, minoristes).
  3. Distribución física. Formes de tresporte, niveles de stock, almacenes, llocalización de plantes y axentes utilizaos.
  • Promoción:
    • La comunicación escuerre espublizar un mensaxe pa tener una respuesta del públicu oxetivu al que va destináu. Los oxetivos principales de la comunicación son:
      • Comunicar les carauterístiques del productu.
      • Comunicar los beneficios del productu.
      • Que se recuerde o se merque marcar/productu.
    • La comunicación nun ye namái publicidá. Los distintos preseos que configuren el mix de comunicación son los siguientes:
      • La publicidá.
      • Les rellaciones públiques.
      • La venta personal
      • La promoción de ventes.
      • El mercadotecnia direuta.
      • El merchandising.
      • El patrociniu.
  • Persones: Una empresa cunta con personal qu'atiende a los sos veceros. El prestu d'estos vese afeutada pol bon o mal serviciu que reciban de la empresa.
  • Procesos: Los procesos tienen que ser estructurados correutamente, yá sía que falemos d'un serviciu o de la creación d'un productu, esto lleváranos a la loxística de la empresa p'amenorgar costos y aumentar ganancies.

Tipos de mercadotecnia[editar | editar la fonte]

Oxetu d'estudiu del mercáu[editar | editar la fonte]

  • Los veceros. Los productos y servicios búsquense meyor y muncho más rápidu si estos tán afechos afechiscamente nel so llugar, satisfaen dalguna necesidá de la xente, y la xente ta dispuesta a pagar por ellos. Ensin veceros nun hai empresa. Ensin un productu que satisfaiga una necesidá nun hai empresa.
  • Los trabayadores de la empresa. La mayoría de les empreses escaecen que mercadotecnia ye tamién satisfaer les necesidaes de la xente que trabaya dientro d'elles. Buscar el prestu del personal ye tamién fundamental.
  • Los accionistes. Quien tomen el riesgu esperen ver compensaos los sos esfuercios. Una bona estratexa de mercadotecnia tien de llograr que la empresa xenere utilidaes pa los sos propietarios.

Los esfuercios de mercadotecnia d'una empresa tienen d'enfocase a satisfaer les necesidaes d'estos cuatro grupos de xente. Namái entós podrá dicise que se tien una bona estratexa de mercáu.

Procesu de mercadotecnia[editar | editar la fonte]

Procesu de mercadotecnia basáu en Kotler.

El procesu consta de delles fases:

Primer fase: mercadotecnia estratéxica[editar | editar la fonte]

La direición marca les pautes d'actuación. Antes de producir un artículu o ufiertar dalgún serviciu, la direición tien d'analizar les oportunidaes qu'ufierta'l mercáu; esto ye, cuálos son los consumidores a los que quier atendese (mercáu meta), qué capacidá de compra tendríen a la d'adquirir, el productu o serviciu, y si ésti respuende a les sos necesidaes. Amás, tamién tienen que detectar cuálos son los sos posibles competidores, qué productos tán ufiertando y cuál ye la so política de mercadéu, cuálos son los productos sustitutu y complementariu ufiertaos nel mercáu, les noticies y probabilidaes respeuto al ingresu de nuevos competidores y los posibles provisores. Tamién tienen de realizar un analís internu de la empresa pa determinar si realmente cunta colos recursos necesarios (si dispón de personal abondo y calificáu, si tien el capital riquíu, etc.). D'últimes débese analizar qué política de distribución ye la más fayadiza por que'l productu o serviciu llegue al consumidor.

Con tolos datos, la empresa realiza un diagnósticu. Si ésti ye positivu, afítense los oxetivos y márquense les direutrices p'algamar, determina a qué veceres quier dirixise y qué clase de productu quier. El procesu estratéxicu materializar na creación d'una propuesta de valor, onde la empresa configura la so ufierta, enfocándola a la so grupu meta al traviés d'un procesu fayadizu de Segmentación de mercáu.

Segunda fase: amiestu de mercadotecnia (d'aición)[editar | editar la fonte]

La mercadotecnia ye la estratexa que fai usu de la psicoloxía humana de la demanda[necesita referencies], que d'esta forma representa un conxuntu de normes a tener en cuenta pa faer crecer una empresa. La clave ta en saber cómo, ónde y cuándo presentar el productu o ufiertar el serviciu. La publicidá ye un aspeutu bien importante, pero ensin un plan de mercadotecnia esta sería insulsa y pocu curiosa al públicu, lo cual significaría un gastu más pa la empresa.

Nel casu ideal, la mercadotecnia vuélvese una filosofía de negocios de forma que na organización toles árees (y non yá la de mercadotecnia) tienen d'actuar acordies con ella y responder a les auténtiques necesidaes de los veceros y consumidores.[necesita referencies]

Actualización[editar | editar la fonte]

El mix comercial orixinal (4P's) foi desenvueltu pa la comercialización de productos. Sicasí col desenvolvimientu del mercadéu pa otres árees (especialmente pola importancia del sector servicios), esti mix orixinal foi cuestionáu.[necesita referencies]

Nel mercadéu de servicios, al mix orixinal amestáronse-y 3P's nueves:[9]

Tercer fase: execución del programa de mercadotecnia[editar | editar la fonte]

Finalmente, asígnase-y al departamentu correspondiente la execución de les aiciones entamaes y afítense los medios pa llevales a cabu, según los procedimientos y les téuniques que se van utilizar. Igualmente, tienen de crease mecanismos que dexen evaluar los resultaos del plan establecíu y determinar qué efectivu foi.

Cuarta fase: control[editar | editar la fonte]

Supón establecer aquellos mecanismos de retroalimentación y evaluación colos que puede comprobase el grau de cumplimientu de los oxetivos y establecer les correiciones a les qu'haya llugar. Dalgunos de los controles son:

  1. control de plan añal
  2. control de rentabilidad
  3. control d'eficiencia #

control estratéxicu

Orientaciones clásiques[editar | editar la fonte]

Na historia y nel contestu del comerciu surdieron distintes orientaciones o enfoques pa faer negocios. Estos enfoques entá tán presentes en delles industries y mercaos, anque na actualidá[¿cuándo?] la mercadotecnia ta cada vez más empobináu al mercáu y al veceru.[ensin referencies]

  • Orientación a la producción: Los consumidores prefieren productos que tean bien disponibles y a baxu costu. Hai un mercáu potencial importante, ufierta escasa y segmentos desconocíos. La venta ye fácil, pero'l papel de la mercadotecnia entá ye llindáu.
  • Orientación al productu: Producir nos casos nos que'l mercáu ye nuevu o ta apoderáu por una única empresa oferente (monopoliu). La empresa nun s'esmolez poles ventes, yá que les tien aseguraes, y la so actividá comercial llindar puramente a ameyorar el procesu granible y la calidá del productu.
  • Orientación a les ventes: Cuando'l mercáu atopar n'espansión y hai delles empreses lluchando pol so dominiu, el so esfuerciu centrar na medría de les ventes. Al tratase d'un productu nuevu, el consumidor nun ye bien esixente y mercar principalmente en función del preciu.
  • Orientación al mercáu: Una vegada que'l mercáu asitióse y los consumidores conocen bien el productu, l'enfoque de la comercialización camuda. Les empreses traten de conocer los gustos de los compradores potenciales p'afaer los productos a les sos necesidaes y la producción diversifícase.
  • Orientación a la marca: En mercaos altamente competitivos les marques desempeñen el papel principal nos procesos de comercialización. Cuando los mercaos tán enchíos con escesu d'ufierta les empreses segmentan mercaos pa introducir productos qu'encaxen nos distintos estilos de vida de los sos consumidores. Esta ye una batalla de perceiciones. La única ferramienta empresarial capaz d'actuar nesti terrén ye la marca.[ensin referencies] Les marques emponen la perceición pa xenerar actitúes positives escontra los productos y servicios, d'esta forma son capaces d'influyir nes decisiones de compra coneutando a los consumidores con deseos d'una vida más positiva.

Enclinos actuales[editar | editar la fonte]

Dempués d'una mercadotecnia empobinada al mercáu, dellos autores decantar pola orientación la mercadotecnia social, ente qu'otru autores indiquen un cambéu paradigmáticu, surdiendo otres orientaciones como por casu: la mercadotecnia social, la mercadotecnia relacional (Alet, Barroso y Martin), la mercadotecnia 1x1 (Rogers,y Peppers), Warketing, la mercadotecnia holística (Kotler), ente otres.

  • Mercadotecnia social o orientación a la responsabilidá social (mercadotecnia responsable): Finalmente, cuando'l mercáu ta dafechu asitiáu, les empreses non solamente traten de satisfaer les necesidaes de los sos consumidores, sinón que tamién escuerren oxetivos deseables pa la sociedá nel so conxuntu, como iniciatives medioambientales, de xusticia social, culturales, etc.
  • Mercadotecnia relacional: orientación qu'indica la importancia d'establecer rellaciones firmes y duraderes con tolos veceros, redefiniendo al veceru como miembru de dalgunu o de dellos mercaos, como pueden ser: mercáu internu, mercáu de los provisores, mercáu de inversionistas etc.
  • Mercadotecnia holística (Kotler, 2006): orientación que completa mercadotecnia integráu, mercadotecnia internu, mercadotecnia responsable y mercadotecnia relacional
  • Dayketing (fusión de day, «día», y marketing): Una ferramienta de mercadotecnia cola que llograr el máximu rendimientu de los acontecimientos diarios (pasaos, presentes o futuros) con distintos fines comerciales.
  • Neuromercadotecnia: consiste na aplicación de les últimes meyores de la neurociencia y de tomar de decisiones per parte del celebru humanu a la mercadotecnia y al consumidor.
  • Mercadotecnia d'Atraición: N'inglés Inbound Marketing Consiste nel usu coordináu de téuniques de mercadotecnia social, SEO y mercadotecnia de conteníos col fin d'atraer a prospeutos y veceros, en llugar de mercar espacios publicitarios pa consiguilos.
  • Cibermercadotecnia : Consiste nel usu de la mercadotecnia o mercadotecnia n'internet, en toles sos corrientes.
  • Mercadotecnia de cai : N'inglés Street Marketing. Consiste naquelles promociones, aiciones de comunicación y campañes publicitaries que s'efectúen nel mediu urbanu o n'espacios comerciales por aciu téuniques ensin controlar poles compañíes de medios tradicionales.
  • Mercadotecnia xurídica: La mercadotecnia xurídica apaez como una nueva especialidá dientro de la Mercadotecnia de servicios, na so adautación a les especificidaes del sector llegal. Tien una doble aguada: per un sitiu entiéndese como filosofía empresarial d'orientación al veceru; y per otru llau como ferramienta de xestión que busca aumentar la rentabilidá. L'analís DAFO (Debilidaes, Amenaces, Fortaleces y Oportunidaes), l'analís de la cartera de veceros, segmentación y allugamientu son dellos exemplos de ferramientes de xestión. Ye una disciplina que los sos oríxenes empezaron nos años 70 n'Estaos Xuníos de la mano de John Bates y Van O'Steen. Gracies a la so famosa apelación a la Supreme Court de los Estaos Xuníos en 1977 (Arizona vs. Bates), Bates y Van O' Steen llograron lo qu'hasta entós paecía imposible: que pudiera espublizase los servicios de los lletraos nel so país. Na actualidá, la mercadotecnia xurídica sigue en plena evolución y vase afaciendo a los nuevos tiempos.

Principales errores al introducise na mercadotecnia[editar | editar la fonte]

Philip Kotler fai diez planteamientos alrodiu de los principales errores que les empreses cometen al introducise nel mercáu o al llanzar nuevos productos, y esplica cómo dichos errores pueden ser intelixentemente solucionaos. Dichos pecaos son:

1. La empresa nun ta abondo focalizada nel mercáu escontra'l consumidor: Les empreses nun centren los sos esfuercios en satisfaer a un grupu determináu de consumidores, yá que, aspiren a tener más ésitu focalizándose en tolos segmentos del mercáu, y nun tienen en cuenta que'l compradores difieren en necesidaes y deseos ente ellos. Por eso, ye necesariu priorizar los segmentos nos que la empresa tien d'interesase a comparanza d'otros, y disponer de vendedores o xestores de mercáu especializaos pa cada unu d'esos segmentos.

2. La empresa nun conoz totalmente a los sos veceros oxetivu: Les empreses escaecen con frecuencia lo importante que ye tener un estudiu de mercáu actualizáu, col que puedan tar al tantu de toles necesidaes, comportamientos y pensamientos de los sos veceros, por eso munches vegaes los veceros quéxense frecuentemente y les ventes amenorgar hasta'l puntu de nun cumplir coles mires primeramente plantegaes. Asina que les empreses tienen d'investigar meyor al consumidor cola inclusión de métodos como encuestes, entevistes y otres investigaciones col fin de definir les sos necesidaes, perceiciones, preferencies y cultura, pa clarificar qu'aspeutu ye necesariu priorizar nos productos.

3. La empresa tien que definir y controlar meyor a los sos competidores: Les compañíes enfocar nos sos competidores obvios y dexen de llau los más alloñaos que tamién pueden xenerar amenaza. Amás tienen bien poca información sobre ellos, y esto nun-yos dexa prever ciertes consecuencies rellacionaes coles preferencies de los consumidores. Según esto, ye necesariu que les compañíes asignen persones y oficines encargaes d'estudiar la competencia pa definir cómo piensa y actúa, según contratar emplegaos de dicha competencia pal mesmu fin. De la mesma manera tienen d'ufiertase productos con precios similares a los de la competencia, teniendo en cuenta los distintos niveles d'allugamientos de valor/aprecio.

4. La empresa nun xestionó bien les rellaciones coles sos stakeholders: Supón bones rellaciones con toles persones rellacionaes col diseñu, producción y distribución de dalgún productu. Esto, inclúi tener emplegaos satisfechos colos sos trabayos, provisores cola meyor calidá pa ufiertar, distribuidores aptos pa l'atención prioritaria a los productos de la empresa ya inversores motivaos polos bonos resultancies de les aiciones de la empresa.

5. A la empresa nun se-y da bien xestionar nueves oportunidaes: La falta d'innovación de la compañía apunta a una empresa qu'invierte en munches nueves oportunidaes pero con resultancies descuayantes, estes nueves oportunidaes pueden fracasar por falles nel procesu de xestión d'una idea, esto inclúi'l desenvolvimientu del conceutu, la verificación, el prototipu, la planificación del negociu, etc. Kotler propón diseñar un sistema p'aguiyar el fluxu de nueves idees ente emplegaos y otros collaboradores, que consiste en da-y enforma valor a eses nueves idees principalmente y dar una reconocencia a los proponentes.

6. El procesu de planificación de la mercadotecnia de la empresa ye deficiente: Dalgunes de les estratexes de mercadéu, tienen oxetivos claros pero nun son convenientes, o les táctiques del mesmu nun son coherentes cola estratexa. Munches compañíes nun actualicen los sos planes de mercáu y esto nun-yos dexa considerar ciertes eventualidaes, por esto, tien de plantegase un analís situacional nel cual defínanse les fortaleces, debilidaes, oportunidaes, amenaces, aspeutos relevantes, oxetivos, estratexa, presupuestu y control.

7. Hai que reforzar les polítiques de productos y servicios de la empresa: Les empreses tienen a un pequeñu porcentaxe de los sos productos como responsables de gran parte de les sos ganancies. Esto dase gracies a la combinación de productos que va a amentando hasta tener demasiáu perdedores. Amás les compañíes ufierten bastantes servicios gratuitamente como complementu a ciertos productos, lo cual xenera un eleváu númberu de perdes. Pa esto, les empreses, tienen de diseñar estratexes que dexen identificar los productos débiles p'ameyoralos o esanicialos, y que dexen influyir na decisión sobre qué servicios cobrar (pa ciertes persones, por casu) y cualos brindar gratuitamente.

8. Les capacidaes de creación de marca y de comunicación de la empresa son débiles: Según les empreses nun conocen perbién a los veceros oxetivu, el mercáu oxetivu tampoco conoz a la empresa o tienen idees equivocaes alrodiu de la mesma, inclusive munchos nun perciben muncha diferencia ente unes compañíes y otres. Tampoco se ven munches diferencies ente la promoción de ventes d'un añu y otru, lo cual produz una cayida na productividá de la so mercadotecnia. Esto, tien de tenese en cuenta p'ameyorar les estratexes de creación de marca (non solo con publicidá) de tal manera que los consumidores pongan un valor a tal empresa y estremen a una de la otra.

9. La empresa nun ta bien entamada pa llevar alantre una mercadotecnia eficiente: Esto trai direutores de mercadotecnia pocu efectivos nos sos llabores dientro de la empresa, por tanto, tamién un departamentu de mercadotecnia con poques capacidaes y defectos nes sos habilidaes; amás les rellaciones ente esti departamentu y los demás tamién son deficientes y estos postreros suelen quexase de les práutiques del departamentu de mercadotecnia. Por eso nun se debe dexar de llau aplicar les nueves habilidaes de la mercadotecnia y desenvolver meyores rellaciones colos demás departamentos a partir de la inclusión d'un direutor de mercadotecnia que cumpla bien y fielmente toles sos responsabilidaes.

10. La empresa nun fixo un máximu emplegu de la teunoloxía: Indica sobremanera l'usu insuficiente d'Internet, una ferramienta qu'adulces se convirtió una o na más importante como mediu de comunicación masiva, y de la que munches compañíes actuales dependen pa promover los sos productos y especialmente pa tener una rellación más estrecha y direuta colos sos veceros. Amás ciertes compañíes nun apliquen l'automatización del mercáu, lo cual déxa-yos responder a cualquier entruga de los veceros y brinda-yos autoridá pa tomar decisiones en nome de la empresa.

Mercadotecnia de servicios[editar | editar la fonte]

Kotler define un serviciu como un productu con predominiu de lo intanxible, que al momentu del so intercambiu, veceru y provisor establecen dalguna forma d'interaición, al traviés d'actos, esfuercios y situaciones que'l so resultáu nun se traduz nuna tresferencia de propiedá.

Les carauterístiques de los servicios:

  • Intanxibles: Non pueden almacenase, nin pueden vese.
  • Variables: Ye difícil estandarizarlos y nun puede apurrise siempres el mesmu productu.
  • Indixebrables: La producción y el consumu executar nel mesmu momentu.
  • Perecederos: Solo dura un determináu tiempu y nun pueden ser reutilizaos.

Peculiaridaes de la mercadotecnia de servicios[editar | editar la fonte]

La mercadotecnia de servicios ye una área de la mercadotecnia qu'afai dalgunes de les sos práutiques a les peculiaridaes propies de los servicios. Cobren una especial relevancia trés componentes de la rellación: el veceru, l'equipu humanu qu'apurre'l serviciu y les canales físicu y dixital que-yos conecten. Destaquen delles ferramientes específiques como: diseñu de servicios, esperiencia del veceru y xestión de veceros.

Modelu de fiendes de los servicios[editar | editar la fonte]

El modelu de fiendes de la calidá del serviciu propuestu por Zeithaml sirve como marcu de referencia pa les organizaciones de serviciu pa intentar ameyorar la calidá del serviciu y la mercadotecnia de servicios.

Nesti modelu descríbense 5 fiendes:

  • Fienda de la conocencia: Referir a la comprensión de les mires del veceru per parte de la empresa.
  • Fienda de diseñu d'estándares: Referir al diseñu d'estándares dientro de la empresa d'alcuerdu a les mires del vecera *

Fienda del desempeñu: Ye la calidá execución de los estándares yá establecíos.

  • Fienda de la comunicación: Ye nun considerar les mires de los veceros y crear promeses esaxeraes.
  • Fienda del veceru: Ye la perceición que tienen los veceros nel cumplimientu de les sos mires al rematar el serviciu.

Na midida na que esistan una o más de les fiendes, los veceros van percibir los defectos na calidá del serviciu.

Mercadotecnia verde[editar | editar la fonte]

La mercadotecnia verde ye tamién conocida como mercadotecnia ecolóxica, mercadéu ambiental, ecu-mercadéu y mercadéu sostenible. Esti tipu de mercadéu ye una caña de la mercadéu social, cola cual búscase afaer los esfuercios nesta área de la empresa pa da-y un enfoque ambiental, tanto social como empresarial.

El mercadéu ambiental, ye un indicador que nos amuesa como la mentalidá del consumidor evolucionó. Por cuenta de ello créanse consumidores verdes o consumidores ambientales. Estos esmolécense pol costo de los productos nel mercáu actual, pero non solo polos costos de producción y de venta, sinón principalmente pol costo ambiental que xeneren los productos y servicios qu'adquieren y qu'hasta agora nenguna empresa tomara en cuenta, polo que na actualidá los veceros y consumidores busquen adquirir productos o servicios que tomen en cuenta esti costo ambiental p'asina realizar una compra intelixente que nun estropie'l mediu ambiente.

Anque hai munchos exemplos de mercadotecnia verde llexítimos, de cutiu úsase como una forma de llaváu d'imaxe o greenwashing. Esto tien consecuencies negatives en cuanto confunde al consumidor, y crea escepticismu escontra afirmaciones medioambientales. Hai cada vez más organismos que xixilen y denuncien estes práutiques.[¿cuál?] Amás, al incurrir en publicidá verde engañosa una empresa puede enfrentase a demandes por competencia deslleal.

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Bibliografía[editar | editar la fonte]

  • Alcaide, Juan Carlos; Sergio Bernués, Esmeralda Díaz-Aroca, Roberto Espinosa, Rafael Muñiz, Christopher Smith (2013). Marketing y Pymes, 1ª, páx. 132. ISBN 978-84-695-7487-4.
  • Cortina, Adela (2002). Por una ética de consumo, 1ª, Taurus, páx. 349. ISBN 84-306-0485-5.
  • Delgado, Juan José (2015). El nuevu consumidor Dixital: El cubu Noriso. Círculu Coloráu Editorial. ISBN 978-8490958919.
  • Kotler, Philip (2003). Fundamento de Marketing, 6ª, Pearson Educación de Méxicu, S.A. de C.V, páx. 712. ISBN 970-26-0400-1.
  • Kolter, Philip (2005). Los 10 pecaos capitales del marketing: nicios y soluciones. Ediciones xestión 2000, páx. 155. ISBN 9788496426290.
  • Muñiz, Rafael (2008). Marketing nel sieglu XXI, 2ª, Centru d'Estudios Financieros, S.A., páx. 424. ISBN 978-84-454-1403-3.
  • Picón, Adrián (2004). El Marketing na vida diaria, 6ª, Mc Graw Hill, páx. 449.
  • Plana, J. R. (1999) Los suaños vienden más, el viaxe d'incentivu, una bomba del marketing en Bayón, F. (Ed.) 50 años del turismu español, un analís histórico y estructural, (páxs. 686-692), Madrid: Centru de Estudio Ramón Areces. ISBN 84-8004-372-5.
  • Schiffman, Llión (2005). Comportamientu del consumidor, 8ª, Pearson Educación, páx. 688. ISBN 970-26-0596-2.
  • Villaseca, David (2014). Innovación y Marketing de Servicios na Era Dixital. ESIC Editorial. ISBN 978-8415986508.

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. «Philip Kotler, el padre del Marketing modernu.». Consultáu'l 5 de xunu de 2008.
  2. Kotler, Philip; Gary Armstrong, John Saunders, Veronica Wong (2002). «Capítulu 1: ¿Qué ye Marketing?», Principles of Marketing, 3ª edición europea, Essex (Inglaterra): Prentice Hall. ISBN 0-273-64662-1.
  3. «Definition of Marketing». Consultáu'l 8 d'agostu de 2016.
  4. «Valor y Preciu, una diferencia que va marcar el to negociu» (OtraEmpresa.com). Consultáu'l 23 d'avientu de 2017.
  5. Philip Kotler, Gary Armstrong, "Fundamentos De Mercáu Tecnia", Pearson Educación (2003), 599 páxines.
  6. Philip Kotler, Gary Armstrong, "Marketing: Versión pa Llatinoamérica", Pearson Educación (2007), 43 páxines.
  7. Alexis Rosas, marketing-mix-evolucion-de-les-4-ps-del marketing/ Les 8 P's del Marketing Mix evolución de les 4 P's del Marketing, 4 de setiembre de 2015.
  8. Canek Riestra, responsabilidá social.html Agora son 7 les "P"s de la Mercadotecnia enfocaes a la Responsabilidá Social, Revista DIRCOM, 6 d'abril de 2009.
  9. CUERVU, Álvaro (2008). Introducción a l'alministración d'empreses, 6ª edición, Civitas, páx. 449 páxines. ISBN 978-84-470-2867-2.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]