Jules Wijdenbosch

De Wikipedia
Jules Wijdenbosch
presidente de Surinam

15 setiembre 1996 - 12 agostu 2000
Ronald Venetiaan - Ronald Venetiaan
Vicepresidente de Surinam (es) Traducir

7 xineru 1991 - 16 setiembre 1991
Henck Arron - Jules Ajodhia
Prime Minister of Suriname (en) Traducir

12 febreru 1987 - 25 xineru 1988
Pretaapnarian Radhakishun (es) Traducir
member of the National Assembly of Suriname (en) Traducir

Vida
Nacimientu Paramaribu2 de mayu de 1941 (82 años)
Nacionalidá Bandera de Surinam Surinam
Oficiu políticu
Creencies
Partíu políticu Partido Nacional Democrático (es) Traducir
Cambiar los datos en Wikidata

Jules Albert Wijdenbosch nació en Paramaribu, Surinam, el 2 de mayu de 1941. Ye un políticu que foi Primer Ministru de Surinam ente 1987 y 1988, y nuevamente dende 1990 hasta 1991. Foi miembru del Partíu Nacional Democráticu, y foi escoyíu presidente de la República en 1996. De resultes de les protestes ente 1998 y 1999 y les acusaciones de corrupción alministrativa, el congresu suspénde-y de les sos funciones en 2000.

Primeros años[editar | editar la fonte]

Jules Albert Wijdenbosch nació en Paramaribu, el 2 de mayu de 1941. Dende mozu estudió ciencies polítiques y alministración pública na Universidá d'Ámsterdam y depués foi funcionariu del conseyu del distritu d'Ámsterdam.

Carrera política[editar | editar la fonte]

Foi Primer Ministru de 1987 a 1988, nel gobiernu de L.F. Ramdat Misier, pero tres les eleiciones presidenciales de 1988 el nuevu presidente Ramsewak Shankar camudó'l cargu de primer ministru pol de vice presidente. En siendo derrocáu'l presidente Ramsewak Shankar en 1990. asume por 24 hores el poder el comandante del exércitu Ivan Graanoogst. Depués asocéde-y nel poder Johan Kraag; este noma en 1991 a Wijdenbosch como vicepresidente del país, hasta setiembre de 1991 cuando ye escoyíu un nuevu presidente (Ronald Venetiaan) y al empar, este escueye a un nuevu vicepresidente.

Eleiciones de 1996[editar | editar la fonte]

Nes eleiciones celebraes en 1996 nengún partíu facer cola mayoría de votos y menos colos 2 tercios d'escaños necesarios pa escoyer al candidatu: el Frente Nuevu consiguió 24 escaños y el Partíu Nacional Democráticu 16, y el restu partir nos demás partíos minoritarios. A la fin volviéronse a realizar eleiciones de les que dieron como candidatu triunfante a Jules Wijdenbosch del Partíu Nacional Democráticu, tomando posesión el 14 de setiembre de 1996.

Presidencia 1996-2000[editar | editar la fonte]

Al empiezu del nuevu gobiernu de Wijdenbosch foi totalmente escluyíu l'ex golpista y xefe militar Dési Bouterse, quien había comandado Surinam mientres 11 años.

Sol so gobiernu, n'abril de 1997, los Países Baxos llibraron una orde de captura internacional contra l'ex dictador Dési Bouterse, sospechosu de caltener venceyos col narcotráficu. En respuesta, l'entós presidente Wijdenbosch designó al ex dictador como conseyeru d'Estáu, lo que-y valió la inmunidá diplomática.

A fines d'esi añu, un atayáu intentu de golpe d'Estáu remató col arrestu de 17 oficiales de baxu rangu. La tentativa golpista foi rellacionada coles condiciones de trabayu de los soldaos, deteriorada polos baxos salariu y la vetustez de los sos equipos.

Actos de corrupción mientres el gobiernu[editar | editar la fonte]

N'agostu de 1997 Wijdembosch foi acusáu por unu de los sos ministros de realizar gastos estravagantes, como la compra d'un yate presidencial. Wijdenbosch viose forzáu a apautar con grupos minoritatios del parllamentu pa consolidar el respaldu de l'Asamblea Nacional. En 1998 Wijdenbosch tuvo que buscar sofitu pa tener mayoría nel gobiernu.

Dempués de dexar el poder, el Fondu Monetariu Internacional espreso la so esmolición pola gran delda que se tenía, y súpose que Wijdenbosch pagara con un creitu de la delda pública un autu que constaba $ 50.000. El Bancu Central de Surinam dixo que Wijdenbosch utilizara $ 300.000 de la delda pública.

La gran oposición a Wijdembosch[editar | editar la fonte]

En xunu de 1998 l'Asociación de Fabricantes y Comerciantes cerró mientres dellos díes pidiendo la dimisión del gobiernu y l'establecimientu d'una alministración non política. El zarru, qu'asocedía a una fuelga de trabayadores del patróleo que s'oponíen a l'apertura del sector a la participación estranxera, llevó al país al caos. A final del añu los sectores agrícoles y mineros protagonizaron nueves protestes llaborales pol retrasu del gobiernu n'afaer los tipos de cambéu col marxe de beneficiu comercial, tres la devaluación sufierta pol florín surinamés ante'l dólar d'USA.

El malestar social y una crisis económica ensin precedentes intensificar nos primeros meses de 1999. La mayor fuelga xeneral de la hestoria de Surinam y xigantesques manifestaciones de protesta que se desenvolvieron mientres meses en Paramaribu llevaron al Parllamentu a deponer, en xunu, al gabinete de Wijdenbosch, acusándolo del colapsu económicu del país. A principios de xunu de 1999 l'Asamblea Nacional aprobó por mayoría una noción de censura contra'l presidente Wijdenbosch, pero nun se llograron los 2 tercios de mayoría pa destituyilo. Al nun llograr destituyir a Wijdenbosch obligar a convocar eleiciones antemanaes en mayu de 2000. En mayu de 2000, el NF ganó les eleiciones parllamentaries y, n'agostu, Ronald Venetiaan foi electu presidente con 37 de los 51 votos de l'Asamblea Nacional.

Obra de gobiernu[editar | editar la fonte]

Ponte Jules Wijdenbosch, construyíu pol gobiernu de Wijdenbosch.

La mayor construcción qu'hai na República de Surinam ye la ponte Jules Wijdenbosch que va dende Paramaribu hasta la ciudá de Nieuw Amsterdam. Esta ponte tuvo 4 años en construcción, cola ayuda de los Estaos Xuníos y el gobiernu surinamés. Esta ponte lleva más de 100.000 persones per mes comunicando a les 2 grandes ciudaes. Tuvo un costu de más de 1.000.000 millones de dólares.

Posterior al so gobiernu[editar | editar la fonte]

Dempués de terminar pola fuercia'l so gobiernu, Wijdenbosch siguió nel gobiernu ocupando'l cargu de ministru pa les finances, pero polos sos anteriores actos de corrupción tuvo que dimitir en 2001.

El 18 de xineru de 2002 l'Asamblea votó a favor d'empecipiar un procesu xudicial contra Wijdenbosch y el so ex ministru Errol Alibux por barruntos de tar arreyáu nos Asesinatos d'Avientu. Anque entá nun se dictó la sentencia y tampoco los méritos, el ex-presidente Wijdenbosch sigue esperando la sentencia, ente que l'ex-ministru Errol Alibux colar del país pocu dempués de dictase la sentencia.

Dempués hubo otra denuncia, esta vegada al ex-presidente Jules Albert Wijdenbosch otra vegada acusáu de corrupción, por vender un edificiu a un valor tres veces cimeru al valor orixinal, en Paramaribu. L'ex-presidente Wijdenbosch asistió a los tribunales, quien lo declararon inocente per falta de pruebes.

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]


Predecesor:
Ronald Venetiaan
19911996
Presidente de Surinam
1996 - 2000
Socesor:
Ronald Venetiaan
2000 - 2009