Juan José Torres

De Wikipedia
Juan José Torres
61. presidente de Bolivia

7 ochobre 1970 - 21 agostu 1971
Alfredo Ovando Candía - Hugo Banzer
embaxador

Vida
Nacimientu Cochabamba5 de marzu de 1920
Nacionalidá Bandera de Bolivia Bolivia
Muerte San Andrés de Giles (es) Traducir2 de xunu de 1976 (56 años)
Causa de la muerte homicidiu
Estudios
Llingües falaes castellanu
Oficiu oficial, diplomáticupolíticu
Serviciu militar
Cuerpu militar Exércitu de Bolivia
Graduación xeneral del exércitu
Creencies
Partíu políticu políticu independiente
Cambiar los datos en Wikidata

Juan José Torres González (5 de marzu de 1920Cochabamba – 2 de xunu de 1976San Andrés de Giles (es) Traducir), conocíu popularmente como J.J. Torres, foi un militar y políticu bolivianu, que se desempeñó como'l cincuentenu presidente de Bolivia dende'l 7 d'ochobre de 1970 hasta'l 21 d'agostu de 1971.

Orixe[editar | editar la fonte]

Juan José Torres nació na ciudá de Cochabamba el 5 de marzu de 1920. La so infancia carauterizar por una vida d'austeridá, causada, principalmente, pola prematura muerte del so padre Juan Torres Cueto, na Guerra del Chaco. Atendida la viudez de la so madre (Sabina González), tuvo que faese cargu de la mantención de la familia compuesta por seis hermanos. Ingresó a l'academia del Exércitu, egresando del Colexu Militar del Exércitu, "Gualberto Villarroel", el 20 d'avientu de 1941, col grau de Subteniente de l'arma d'artillería. En 1964 desempeñóse como Amestáu Militar na embaxada de Bolivia en Brasil y en 1965 foi nomáu embaxador n'Uruguái.

Militar[editar | editar la fonte]

En 1966 ye nomáu Ministru de Trabayu pola Xunta Militar de Gobiernu, presidida pol xeneral Alfredo Ovando Candía. Al añu siguiente ye nomáu Xefe Mayor Xeneral de les Fuercies Armaes bolivianes. Ente 1968 y 1969 desempéñase como Secretariu Permanente del Conseyu Supremu de Defensa Nacional. Mientres el desempeñu d'estes funciones, Torres y un nucleu de civiles y militares diseñaron los lineamientos políticos ya ideolóxicos, y les bases programátiques qu'asumiera como mandatu'l gobiernu de Ovando. Torres foi autor del "Mandatu Revolucionariu de les Fuercies Armaes", plataforma programática de los gobiernos militares. Tamién presidió, xunto a José Ortiz Mercado, la ellaboración de la "Estrategia Socio-Económica del Desenvolvimientu Nacional", documentu que tendría d'emponer la xestión gubernamental de Ovando pero que na práutica empecipió la so implantación mientres el gobiernu de Torres. Mientres el gobiernu de Ovando y por instrucciones del "2ᵘ Mandatu Revolucionariu de les FF.AA" (ellaboráu tamién por Torres) se nacionalizó la empresa Bolivian Gulf Oil Company. En 1970 foi nomáu Comandante en Xefe de les Fuercies Armaes, desempeñándose nel gabinete de ministros como representante direutu de les FF.AA bolivianes, cola finalidá central de faer que'l Gobiernu de Ovando cumpla colos Mandatos de les FF.AA.

Presidente[editar | editar la fonte]

Asumió'l poder per mediu de llevantamientu popular, con participación de trabayadores, organizaciones llabradores, el movimientu universitariu y un sector de los militares lleales a Torres (el presidente Torres bautizó a esta alianza como los 4 pilastres de la revolución) el 7 d'ochobre de 1970 cola cuenta d'evitar un golpe d'estáu, contra'l gobiernu del xeneral Alfredo Ovando Candía, estableciendo un gobiernu militar d'esquierda nacional.

Mientres el so curtiu gobiernu realizóse la nacionalización de la Mina Matilde y les Coles y Desmontes, la espulsión de los Cuerpos de Paz de los Estaos Xuníos, dispunxo un aumentu presupuestariu significativu a les universidaes bolivianes. Volvió a entamar rellaciones con Cuba, tuvo acercamientos col Chile de Salvador Allende y creó la Corporación de Desenvolvimientu (incubadores de les empreses estatales bolivianes) y el Bancu del Estáu (bancu de desenvolvimientu), amás d'instaurar una alta reposición salarial a los mineros. Rápido Estaos Xuníos impunxo un bloquéu económicu.

Intentó tamién crear un modelu alternativu a la democracia, cola participación popular direuta, per mediu d'una asamblea con diversos sectores. [1]

Asesinatu de Juan José Torres[editar | editar la fonte]

Foi derrocáu por un golpe d'estáu, el 21 d'agostu de 1971, dirixíu por Hugo Banzer col sofitu de sectores conservadores brasilanos y parte de la colonia alemana en Bolivia. Partió al exiliu, primero al Perú, dempués a Chile y finalmente a l'Arxentina. En Chile escribió un importante apurra tituláu "Bolivia: Dinámica Nacional y Lliberación", documentu qu'incorpora una tesis histórica, tesis política y proposiciones programátiques. En mayu de 1973 foi unu de los fundadores de l'Alianza de la Izquierda Nacional (ALIN).

Mausoléu onde fuelguen los Presidentes Busch, Villarroel y Torres - Plaza Villaroel - Monumentu a la Revolución Nacional, Ciudá de La Paz República de Bolivia.

Foi secuestráu y asesináu en Buenos Aires el 2 de xunu de 1976, nel marcu del Plan Cóndor, qu'implicaba la collaboración de les dictadures de Hugo Banzer y Jorge Rafael Videla.

En 1976 el gobiernu dictatorial de Hugo Banzer, por medrana a un llevantamientu popular contra'l so gobiernu, oponer a la repatriación de los restos mortales de Torres. Les organizaciones populares esixíen la so repatriación p'asina poder rindi-y póstumu homenaxe. Finalmente la familia, acorrexada ente les presiones del gobiernu arxentín y bolivianu, decidió treslladar los restos del presidente Torres a Méxicu, onde folgaron por 7 años pa retornar finalmente a suelu bolivianu.

En 1983 los restos de Torres fueron repatriaos a Bolivia dende Méxicu, onde fueron recibíos temporalmente por sofitu y decisión del Presidente Luis Echeverría Álvarez, por iniciativa de la Central Obrera Boliviana y delles organizaciones populares, y la disposición del gobiernu de Hernán Siles Suazo (1982 – 1985). Anguaño'l cuerpu del Xeneral Juan José Torres fuelga nel Monumentu a la Revolución Nacional (allugáu na Plaza Villarroel - Campu de Marte de les Fuercies Armaes), xunto a los presidentes mártires Germán Busch y Gualberto Villarroel.


Predecesor:
Alfredo Ovando Candía
50ᵘ Presidente de Bolivia

7 d'ochobre de 1970 - 21 d'agostu de 1971
Socesor:
Hugo Banzer Suárez

Bibliografía[editar | editar la fonte]

  • "Historia de Bolivia",5ª edición, editorial Gisbert.
  • "En defensa de la mio Nación Primida", Juan José Torres G., 2ª edición, Editorial ISLA, xunu de 1985, La Paz - Bolivia
  • "Estrategia Socio-Económica del Desenvolvimientu Nacional: Bolivia 1971-1991", Editorial Creativa, mayu de 1970, La Paz.

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]