J. P. Morgan

De Wikipedia
J. P. Morgan
Vida
Nacimientu Hartford[1]17 d'abril de 1837[2]
Nacionalidá Bandera de Estaos Xuníos d'América Estaos Xuníos [3]
Llingua materna inglés
Muerte Roma[2]31 de marzu de 1913[2] (75 años)
Sepultura Cedar Hill Cemetery (en) Traducir[2]
Familia
Padre Junius Spencer Morgan
Madre Juliet Pierpont
Casáu con Frances Louisa Tracy (es) Traducir [4]
Amelia Sturges Morgan (es) Traducir [4]
Fíos/es
Hermanos/es
Estudios
Estudios Cheshire Academy (en) Traducir
(década de 1850 - agostu 1851)
English High School of Boston (es) Traducir
(setiembre 1851 - abril 1852)
English High School of Boston (es) Traducir
(setiembre 1853 - agostu 1854)
Universidá de Göttingen
(payares 1854 - abril 1856) : estudiu de la historia del arte
Llingües falaes inglés[6]
Oficiu entamador, coleicionista d'arte, banquerufinancieru
Llugares de trabayu Londres y Nueva York
Trabayos destacaos Biblioteca y Museo Morgan (es) Traducir
Miembru de Roxburghe Club (en) Traducir[7]
Club Grolier (es) Traducir
Bibliographical Society (en) Traducir
Creencies
Relixón Ilesia episcopal nos Estaos Xuníos
Cambiar los datos en Wikidata

John Pierpont Morgan (17 d'abril de 1837Hartford – 31 de marzu de 1913Roma) foi un empresariu, banqueru y coleicionista d'arte estauxunidense qu'apoderó les finances corporatives y l'afitamientu industrial de la so dómina.

Ente les sos actividaes destaquen la fusión de Edison General Electric y Thompson-Houston Electric Company pa formar la General Electric Company en 1891, el financiamientu pa la creación de la Federal Steel Company (Compañía Federal d'Aceru), y la fusión de la Carnegie Steel Company y delles compañíes más del sector del fierro y del aceru pa formar en 1901 la Corporación d'Aceru d'Estaos Xuníos. Acomuñar col empresariu irlándes William Pirrie, de la Harland and Wolff, pa la fundación de la International Mercantile Marine.

Mandó la mayoría de la so coleición d'arte al Muséu Metropolitanu d'Arte de la ciudá de Nueva York. A finales de la so carrera, a principios de la primer década de 1900, él y los sos socios teníen cuantiosas inversiones financieres en munches grandes corporaciones. En 1901, yera unu de los homes más ricos del mundu. Morrió en Roma, Italia, en 1913, dexando la so fortuna y negocios al so fíu, Jack Pierpont Morgan.

Carrera[editar | editar la fonte]

J. P. Morgan nos sos primeros años.

Morgan empezó trabayando en 1857 na empresa del so padre, Junius S. Morgan, na sucursal de Londres, y emigró a la ciudá de Nueva York un añu dempués. Ellí trabayó na firma Duncan, Sherman & Company, los representantes n'América de George Peabody & Company. De 1860 a 1864 trabayó como axente en Nueva York pa la firma del so padre como J. Pierpont Morgan & Company. Ente 1864 y 1871 foi miembru de la Dabney, Morgan & Company, qu'en 1871 aliar cola Drexels of Philadelphia pa formar la firma neoyorquina Drexel, Morgan & Company.

Mientres la Guerra de Secesión, Morgan entró en contautu col gobiernu p'adquirir rifles anticuaos del exércitu por namái 3,50 dólares cada unu. El sociu de Morgan iguar pa revendelos darréu por 22 dólares. L'exércitu enterar de que taba recomprando les sos propies armes, pero lo que se llegó a denominar «escándalu» resultó ser más bien un casu de ineficiencia gubernamental qu'un actu fraudulento de Morgan (el cual, ente otres coses, nun llegara a ver los rifles en nengún momentu, y namái actuaba como financieru). Morgan, pela so parte, al igual que munchos ciudadanos de la clase alta (como por casu el que sería más tarde el presidente, Grover Cleveland), evitó'l serviciu militar por aciu el pagu de 300 dólares en sustitución.[8]

Tres la muerte de Tony Drexel, y en 1895, la compañía pasó a llamase J. P. Morgan & Company. Siguía calteniendo los sos llazos cola Drexel & Company en Filadelfia, la Morgan, Harjes & Company en París y la J. S. Morgan & Company (a partir de 1910 llamada Morgan, Grenfell & Company) en Londres. Pal añu 1900, yera una de les entidaes bancaries más importantes del mundu, llevando a cabu grandes negocios, especialmente fusiones y alquisiciones. Morgan tuvo munchos socios a lo llargo de los años, pero caltúvose siempres al mandu.[9]

L'ascensu al poder de Morgan tuvo acompañáu por dramátiques batalles financieres; quitó-y el control de los Ferrocarriles Albany and Susquehanna a Jay Gould y Jim Fisk en 1869; dirixió'l lobby que rompió los privilexos pa les finances gubernamentales de Jay Cooke, y llueu se vio arreyáu en desenvolver y financiar un imperiu ferroviariu al traviés d'operaciones mercantiles perdayuri de los Estaos Xuníos.

Amasó grandes sumes de dineru n'Europa, pero, en llugar de llindase a reinvertir los fondos, ayudó a los ferrocarriles a reorganizase y llograr un mayor rendimientu. Lluchó contra los especuladores, interesaos en meres ganancies al curtiu plazu, y creó una nueva visión d'un sistema integráu del tresporte. En 1885, reorganizó'l ferrocarril de Nueva York, la Mariña Occidental y Buffalo, arrendándo-ylo dempués a la Nueva York Central. En 1886, reorganizó la compañía Filadelfia and Reading, y, en 1888, el Chesapeake and Ohio.

Dempués de que'l Congresu aprobara la «Interstate Commerce Act» de 1887, Morgan entamó conferencies en 1889 y 1890 qu'axuntaron a presidentes ferroviarios p'ayudar a la industria a siguir les nueves lleis y alcuerdos establecíos pal caltenimientu d'unes tases públiques, razonables, uniformes y estables». Les conferencies fueron les primeres de la so clase, y crearon una comunidá con un interés común ente les compañíes del sector, preparando'l terrén pa les grandes fusiones de principios del sieglu XX.

Morgan especializar en mercar empreses con problemes y reorganizar les sos estructures de negociu y la so xestión pa volver faeles rentables. La so reputación como banqueru y financieru yera yá tan alta que lu ayudar a atraer l'interés de los inversores nos negocios que mercaba.

Nel añu 1900 financia con 150.000 dólares[ensin referencies] y vénce-y un predio en Long Island a Nikola Tesla pa faer la Torre Wanderclyffe; lo que prometía ser un tresmisor de radio d'alta potencia pa comunicaciones trasatlántiques. En 1903, Tesla gastara tola inversión inicial ensin completar el proyeutu; amás Marconi realizara una tresmisión transatlántica con un equipu muncho más baratu (anque usando patentes de Tesla[ensin referencies]). Entós Morgan tornó refinanciar más esti proyeutu. Tesla intentó xenerar mayor interés na Torre Wanderclyffe revelando la capacidá de tresmitir lletricidá de forma inalámbrica, pero cola perda de los fondos de Morgan, y la situación de Wall Street en 1903, el so proyeutu nunca foi completáu.

En 1895, nel momentu económicu más baxu tres la depresión económica de 1893, l'Ayalga Federal taba casi ensin oru nes sos reserves. El presidente Grover Cleveland llegó a un alcuerdu con Morgan pa crear un sindicatu priváu en Wall Street p'aprovir a l'Ayalga de los Estaos Xuníos con 65 millones de dólares n'oru, la metá procedente d'Europa, pa emitir delda de l'ayalga que dexara recuperar les arques de l'ayalga hasta un superávit de 100 millones. L'episodiu salvó a l'ayalga, pero estropió políticamente a Cleveland al traviés de l'ala agraria del so partíu, el Partíu Demócrata, y convirtióse nuna tema clave de les eleiciones de 1896, cuando los bancos convertir nel oxetu de los ataques de William Jennings Bryan. Morgan y el restu de banqueros de Wall Street fixeron fuertes donaciones al candidatu republicanu, William McKinley, que resultó escoyíu en 1896 y reelixíu en 1900.[10]

Sía que non, los enemigos de la banca atacaron a Morgan polos términos del so préstamu d'oru al gobiernu federal, incluyendo ente los sos ataques el provocar la crisis financiera de Nueva York. En 1912, Morgan apaeció y defendióse públicamente ante un comité del congresu presidíu por Arsène Puxo, qu'investigaba'l trust bancariu de Wall Street y que foi dirixíu especialmente contra él.

Apaiciones n'obres artístiques[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Afirmao en: Gemeinsame Normdatei. Data de consulta: 10 avientu 2014. Llingua de la obra o nome: alemán. Autor: Biblioteca Nacional d'Alemaña.
  2. 2,0 2,1 2,2 2,3 Afirmao en: Dictionary of National Biography. Autor: dellos autores. Llingua de la obra o nome: inglés. Data d'espublización: 1885.
  3. «LIBRIS» (30 abril 2009). Consultáu'l 24 agostu 2018.
  4. 4,0 4,1 4,2 Afirmao en: Kindred Britain.
  5. Afirmao en: Geni.com. Llingua de la obra o nome: distintes llingües.
  6. Biblioteca Nacional de Francia. «autoridaes BNF» (francés). Consultáu'l 10 ochobre 2015.
  7. URL de la referencia: https://www.roxburgheclub.org.uk/membership/.
  8. Zinn, Howard. A People's History of the United States. New York: Perennial, 2003. p.255 ISBN 0-06-052837-0
  9. Garraty, (1960)
  10. Chernow (2001) ch 4
  11. «industria.html Xigantes de la Industria - Personaxes».