Islla Bouvet

Coordenaes: 54°25′S 3°22′E / 54.42°S 3.36°E / -54.42; 3.36
De Wikipedia
Islla Bouvet
Bouvetøya (nn)
Bouvetøya (nb)
Bouvetøya (lb)
Situación
PaísBandera de Noruega Noruega
Tipu islla
Asitiáu en Océanu Atlánticu
Coordenaes 54°25′S 3°22′E / 54.42°S 3.36°E / -54.42; 3.36
Islla Bouvet alcuéntrase n'Atlánticu Sur
Islla Bouvet
Islla Bouvet
Islla Bouvet (Atlánticu Sur)
Datos
Altitú media 780 m[1]
Puntu más altu Olavtoppen
Superficie 49 km²
Población 0
Noamáu por Jean-Baptiste Charles Bouvet de Lozier
Fusu horariu UTC±00:00 y Europe/London (en) Traducir
Llonxitú 9 km
Cambiar los datos en Wikidata

La islla Bouvet[2] (noruegu: Bouvetøya) ye una islla volcánica, despoblada, y antártica, casi dafechu cubierta por glaciares.[3] Allúgase nel océanu Atlánticu Sur, unos 1600 km al norte de L'Antártida y 2500 km al suroeste del cabu de Bona Esperanza (en Sudáfrica), polo que-y la considera la islla más remota del planeta. El centru de la islla ye un cráter llenu de xelu d'un volcán inactivu, conocíu como'l pandu de Guillermu II.[4] La islla ye un territoriu dependiente de Noruega.

Xeografía[editar | editar la fonte]

La islla Bouvet ye'l puntu de tierra firme más aislláu del planeta, yá que nun hai tierra firme nin islles en 1600 km a la redonda. Ta asitiada a esa distancia al norte de la Tierra de la Reina Maud (na Antártida Oriental), a 1800 km al oeste de les Islles Sandwich del Sur, y a 2500 km al este de les Islles del Príncipe Eduardo, toes elles ensin población.

Les tierres habitaes más cercanes son Tristan da Cunha (archipiélagu británicu) a 2254 km de distancia, y Ciudá del Cabu, a 2525 km.

Efeutivamente otres islles del mundu tán más alloñaes de los continentes (por casu Pitcairn, Islla de Pascua o Tristan da Cunha), pero toos elles tienen tierra firme, en forma d'islla o castru, muncho más cerca que Bouvet.

Mediu quilómetru al suroeste de la islla principal asoma'l castru Larsøyá.

Bouvet ta alcontrada nel océanu Atlánticu Sur, aproximao a 250 km al este del Puntu triple de Bouvet, y del monte submarín Spiess.[5]

La islla tien una área de 49 km², de los que'l 93% ta cubiertu por glaciares que bloquien les mariñes sur y este.El llargor perimétricu de les mariñes de la islla ye de 29,6 km, polo xeneral arrodiaos de xelu. Nes mariñes llibres de xelu asomen sableres negres de sable volcánicu.

La islla ye ovalada, derrota por una pequeña cordal que cuerre diagonalmente de nordés a suroeste. El cume de la islla ye'l picu Olav (tamién conocíu como Olavtoppen), qu'algama los 780 metros d'altitú sobre'l nivel del mar, asitiáu al norte del centru de la islla, abondo próximu a la mariña, darréu al sur del cabu Valdivia. El segundu cume ye'l Lykketoppen, con 725 msnm, allugáu abondo cerca de la mariña suroeste.

Nun tien puertos, polo que ye bien difícil pa una embarcación averase. La forma más fácil d'aportar a la islla ye por helicópteru dende un barcu, y práuticamente el únicu llugar posible ye Nyrøysa (lliteralmente Nuevu terremplén en noruegu), una plataforma aniciada por un movimientu de tierres ente 1955 y 1958.[6]

Los glaciares formen una gruesa capa de xelu que cai constantemente dende altos cantiles o nes sableres negres de sable volcánicu.

Flora y fauna[editar | editar la fonte]

Pol clima estremu y el so terrén conxeláu, la vexetación llindar a liquen (unu d'ellos, endémicu de Bouvet) y mofos.

Sicasí, la fauna ye más diversa. Identificáronse 12 especies distintes d'aves, y delles de pingüinos. Amás habiten foques y elefantes marinos, que críen fundamentalmente na plataforma de Nyrøysa, únicu llugar accesible. Tamién se repararon ballenes yubarta y orques.[7]

Historia[editar | editar la fonte]

Foi columbrada per primer vegada'l 1 de xineru de 1739 por una espedición a bordu del Aigle, que'l so capitán yera'l francés Jean Baptiste Charles Bouvet de Lozier (1705-86). Sicasí, la posición de la islla nun foi calculada correutamente, asitiada ocho graos escontra l'este, amás de que Bouvet non circunnavegó el so afayu, polo que nun quedó claru si lo que vio yera una islla o si pertenecía a un continente. El marín taba buscando la gran tierra austral, el continente que daquella se pensaba tendría que permediar la masa de los continentes septentrionales conocíos.[8]

En 1772 el capitán James Cook partió de Sudáfrica nuna misión p'atopar la islla. Sicasí, al llegar hasta 54ºS 11ºY, onde Bouvet escribiera qu'atopó la islla, nun toparon nada. El capitán Cook entós pensó que Bouvet confundiría un iceber con una islla, polo que decidió abandonar la busca.[9]

La islla nun foi redescubierta hasta 1808, cuando la detectó James Lindsay, capitán de la compañía ballenera Enderby. A pesar de nun triar la islla, foi'l primeru en definir correutamente la so posición. En redol a esos años, la islla yera llamada tamién Islla Lindsay, pos nun se sabía con certeza si yera la mesma islla que Bouvet topara.

El primer desembarcu data d'avientu de 1822, por Benjamin Morrell, capitán de la embarcación Wasp. Cazó dalgunes foques pa tomar les sos pieles y tornó al barcu.

El 10 d'avientu de 1825 el capitán Norris, directivu de la Enderby, llega a la islla y la llapada Liverpool (como la ciudá inglesa), y amás reclama la so soberanía como parte del Reinu Xuníu. Una vegada más, nun se sabía a ciencia cierta si tratar de la islla topada primeramente, y amás aprofió ver una segunda islla cercana, a la que llamó Islla Thompson. Nin un rastru d'esta postrera quedó.

Mariña sureste en 1898.
Vista dende la ISS (estación espacial internacional) el 13 de setiembre de 2008.

En 1898, Carl Chun, metanes una espedición a bordu del German Valdivia, visitó la islla pero nun fondió.

La primer estancia llarga na islla foi en 1927, cuando la tripulación del Norvegia, del Reinu de Noruega, permaneció cerca d'un mes; ésta ye la base de la reclamación de la islla per parte del capitán de la nave, Lars Christiansen, como territoriu noruegu.[10] La islla foi anexonada el 1 d'avientu de 1927, y depués un Decretu Real Noruegu del 23 de xineru de 1928 proclamar territoriu noruegu oficialmente. La islla Bouvet convirtióse entós en territoriu noruegu. El Reinu Xuníu reconocer al añu siguiente. En 1930, un actu en Noruega convirtió a la islla en dependencia del Reinu de Noruega, mas nun parte d'él.

Como se comentó antes, el Reinu Xuníu reclamó esti territoriu como so en 1825 (por cuenta de la proclamación de la Compañía Ballenera Enderby), pero arrenunció a él en 1928 en favor de Noruega. El 1 d'avientu d'esi añu una espedición noruega al mandu de Harald Horntvedt amestar al so país, tomando soberanía oficial el 27 de febreru de 1930.

En 1964 un bote salvavides abandonáu foi afayáu na islla, xunto con rastros de provisiones, pero non pudo establecese mientres munchos años si esistíen pasaxeros, nin el barcu de procedencia.[11] Tres les investigaciones del escritor Mike Dash y los sos collaboradores,[12] propunxéronse en 2016 dos explicación complementaries: la primera ye una espedición de barcos balleneros de la Xunión Soviética en 1958, qu'abandonaríen el bote y sacupáu a los esploradores n'helicópteru, debíu al mal tiempu.[13] La segunda razón ye la espedición d'un grupu de radioaficionaos en 1962 (posiblemente comandados pol norteamericanu Gus Browning), qu'utilizaríen un pequeñu depósitu metálicu como conexón a tierra del equipu de radio.[14]

En 1971 la islla, xunto col so territoriu marítimu, fueron declaraos reserva natural. Nos años cincuenta y sesenta, había un ciertu interés de Sudáfrica n'instalar una estación meteorolóxica, pero les condiciones climátiques tendíen a ser bien contraries. La islla permanez despoblada, pero aun así, en 1977 Noruega enllantó la primer estación meteorolóxica.

El 22 de setiembre de 1979, imáxenes per satélite con rellumos de lluz, emitíos dende un estrechu na zona sur del Océanu Índicu, ente la Islla Bouvet y les Islles del Príncipe Eduardo, fueron interpretaes como aniciaes por esplosiones nucleares. Los rellumos de lluz hasta la fecha nun fueron dafechu resueltos.[15]

El 19 d'ochobre de 2007, l'Institutu Noruegu d'Investigación Polar anunció que yá nun detectaba n'imáxenes per satélite la estación d'investigación construyida en 1994. Créese que l'afarada estación foi abasnada escontra'l mar polos fuertes vientos. Un terremotu en 2006 supuestamente debilitó les bases de la estación y especúlase qu'ésta foi una causa, xunto coles poderoses nubes que son comunes na rexón. Una nueva estación científica y meteorolóxica, despoblada, foi alzada en xineru de 2014 por dichu institutu noruegu, principal estudiosu de la islla.[16]

El 20 de febreru de 2012, Jason Rodi y el so equipu esguilaron el picu Olav, convirtiéndose nos primeros seres humanos en llogralo. Denominada «Expédition pour le Futur», dexaron amás una cápsula del tiempu soterrada nel visu, coles sos predicciones pal añu 2062. A otru día, repitieron la fazaña, gracies al inusual bon tiempu reinante.[17]

Datos de llocalización[editar | editar la fonte]

  • Hubo delles espediciones de radioaficionaos qu'allegaron a esta remota islla (les señales de comunicación na islla empiecen con 3E).
  • La islla Bouvet pertenez a la zona horaria UTC Z: Santa Lena/Atlánticu.
  • A unos 150 km al nordeste de la islla Bouvet (tamién en metá del Océanu Atlánticu Sur) supúnxose la esistencia de la islla fantasma bautizada como islla Thompson. Ye posible qu'esta islla, d'esistir, sumiera tres una erupción volcánica asocedida ente 1893 y 1898.

Cultura popular[editar | editar la fonte]

  • La película estauxunidense de ciencia ficción Alien vs. Predator (2004, del direutor Paul W. S. Anderson) densedólcase na islla Bouvet, anque nuna curtia escena reparase un mapa que lu asitia incorreutamente na posición averada de la islla Pedru I.

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

  • LeMasurier, W. Y.; Thomson, J. W. (eds.) (1990). Volcanoes of the Antarctic Plate and Southern Oceans. American Geophysical Union, páx. 512 pp. ISBN 0-87590-172-7.
  • Orheim, Olav; et al títulu= Results from the Norwegian Antarctic Research Expeditions 1976-1979 (1981). . Norsk Polarinstitutt, páx. 133 pp. ISBN 82-90307-16-0.
  1. URL de la referencia: https://placenames.npolar.no/Bouvet%C3%B8ya/Bouvet%C3%B8ya/a31a9867-a52c-51d9-890e-2ac9ea0a5a15.
  2. (2010) Cartafueyos Normativos. Nomes de los países del mundu y de les sos capitales y xentilicios. Uviéu: Academia de la Llingua Asturiana. ISBN 978-84-8168-500-8.
  3. CIA. «Islla Bouvet - Llibru Mundial de Fechos». Consultáu'l 26 d'avientu de 2016.
  4. ECOREGIONS
  5. (1984) Gran atles Salvat. Salvat, páx. 686. ISBN 84-7137-802-7.
  6. Norsk polarinstitutt (1981). «Resultaos de la investigación noruega na Antártida (1976-1979)» (inglés). Norsk polarinstitutt. Consultáu'l 3 de xunu de 2016.
  7. BirdLife International. «Biodiversidad na islla Bouvet - BirdLife International (2016) Important Bird and Biodiversity Area factsheet: Bouvetøya (Bouvet Island)» (inglés). BirdLife International. Consultáu'l 3 de xunu de 2016.
  8. Smithsonian Institution (3 de xunu de 2016). Smithsonian Institution (ed.): «Información xeneral sobre la islla Bouvet (Global Volcanism Program, 2013. Bouvet (386020) in Volcanoes of the World, v. 4.4.3. Venzke, Y (ed.). Smithsonian Institution)» (inglés).
  9. Boudewijn Buch - Eilanden (Holanda, 1991)
  10. «Pioneros Polares: Hjalmar Riiser-Larsen». (N'inglés) PolarFlight Online - Noticies de les Rexones Polares y Revista d'Información (5 de xunetu de 2007).
  11. «MISR Image: Bouvet Island». NASA (14 de xineru de 2007).
  12. Mike Dash. «Un bote salvavides abandonáu nel fin del mundu (An abandoned lifeboat at world's end)» (inglés). Consultáu'l 3 de xunu de 2016.
  13. Qualis Libet. «El misteriu del bote salvavides n'islla Bouvet (The Bouvet Island lifeboat mystery)» (inglés). Consultáu'l 3 de xunu de 2016.
  14. K8CX. «Gus Browning W4BPD DXpedition». Consultáu'l 3 de xunu de 2016.
  15. Alan Bellows (22 d'ochobre de 2007). «The Vela Incident (El Incidente Vela)». (N'inglés) Damn Interesting.
  16. «Bouvetøya (Bouvet Island)» (inglés). Institutu Noruegu d'Investigación Polar (Norsk Polarinstitutt) (3 de xunu de 2016).
  17. Jason Rodi. «Faciendo hestoria. Coronando'l llugar más remotu del mundu (Making History. Summiting of the most remote land on Earth)» (inglés). Consultáu'l 3 de xunu de 2016.
  18. «Norid: dominios .bv y .sj en desusu (inglés)». Norid (14 de xineru de 2007). Archiváu dende l'orixinal, el 1 d'avientu de 2015.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]