Independentismu taiwanés

De Wikipedia
Bandera independentista de Taiwán.
Bandera independentista de Taiwán.
Bandera independentista de Taiwán.

El independentismu taiwanés ye un movimientu políticu o corriente sociopolítica que'l so oxetivu principal la eliminación de los venceyos esistentes ente la República de China y la República Popular China, según la creación d'un estáu independiente y soberanu na isla de Taiwán, sol nome de República de Taiwán.

Esti movimientu ye sofitáu pola Coalición pan-verde y atopa oposición na Coalición pan-azul, que ta a favor de la reunificación cola China continental. Mientres la década de 1990 y empiezos de la de 2000, los simpatizantes de la independencia de Taiwán propunxeron la redaición d'una nueva Constitución,[1][2][3] ensin consiguilo. Nel añu 2000, celebráronse unes eleiciones nes que resultó vencedor Chen Shui-bian, líder del Partíu Democráticu Progresista, una formación constituyida por dellos partíos favorables a la independencia formal de la isla. El presidente saliente Lee Teng-hui (del Kuomintang) foi acusando dende'l senu del so partíu de desllealtá al sofitar les posiciones independentistes de la oposición en contra de la ideoloxía del so propiu partíu. Lee acabaría abandonando'l Kuomintang y fundando el 24 de xunetu de 2001 el so propiu partíu, d'ideoloxía marcadamente independentista: la Unión Solidaria de Taiwán, integráu na Coalición Pan-Verde.

Bandera de la manifestación del 26 de marzu de 2005 en Taipéi contra la Lee Antisecesión de la República Popular China. La manifestación concentró sobremanera a los partidarios de la independencia formal de Taiwán, que s'identifiquen con el color verde.

El 14 de marzu de 2005, la República Popular China aprobó la llei antisecesión, que contempla la intervención armada del Exércitu Popular de Lliberación en casu d'una declaración formal d'independencia de Taiwán.

Por cuenta de la demanda de soberanía sobre Taiwán y les pretensiones territoriales de la República Popular China, una declaración d'independencia formal podría dirixir a un enfrentamientu militar ente les fuercies armaes de la República de China y l'Exércitu Popular de Lliberación, que s'intensificaría y supondría la intervención d'otros países, como los Estaos Xuníos o Xapón.[4]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. «Lee launches constitution campaign». Taipei Times (2 de xunetu de 2004).
  2. «Group pushes new constitution». Taipei Times (19 de marzu de 2007).
  3. «US, EU apt constitutional models». Taipei Times (28 d'ochobre de 2003).
  4. U.S.-Taiwan Defense Relations in the Bush Administration Archiváu el 16 de marzu de 2006 na Wayback Machine., Heritage Foundation.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]