Imi Lichtenfeld

De Wikipedia
Saltar a navegación Saltar a la gueta
Imi Lichtenfeld
Grand masters small talk.jpg
Vida
Nome completu Emrich Lichtenfeld
Nacimientu Budapest26 de mayu de 1910
Nacionalidá Flag of the Czech Republic.svg Checoslovaquia
Reinu d\'Hungría
Bandera de Israel Israel
Fallecimientu

Netanya9 de xineru de 1998

(87/88 años)
Profesor/a de Eyal Yanilov
Darren Levine
Haim Gidon
Kobi Lichtenstein
Avi Moyal
Oficiu
Oficiu boxeador y luchador
Premios
Cambiar los datos en Wikidata

Imi Lichtenfeld, (26 de mayu de 1910Budapest - 9 de xineru de 1998Netanya) tamién conocíu pol so nome hebraicu Imi Sde-Or, ye’l fundador del sistema de defensa personal Krav Maga. Nació’l 26 de mayu de 1910 en Budapest (Hungría), crióse en Bratislava (actual Eslovaquia), y morrió en Netanya (Israel), el 9 de xineru de 1998.

Primeros años[editar | editar la fonte]

El padre d’Imi, Samuel Lichtenfeld, yera inspeutor xefe de la policía de Bratislava y fuera endenantes acróbata de circu. Por aficionamientu, y tamién polo que consideraba esixencies del so trabayu, Samuel Lichtenfeld entamó a deprender a los sos subordinaos movimientos de defensa personal nel ximnasiu de so, l’Hércules. Col tiempu Imi había desendolcar estos movimientos, basaos sobre too na llucha y nel boxéu, creando más tarde’l Krav Maga. Imi Lichtenfeld compitió en torneos nacionales y internacionales de boxéu y de llucha, llegando a ser campeón y miembru del equipu nacional de llucha del so país (daquella Checoslovaquia).

Creación del Krav Maga[editar | editar la fonte]

El maestru Imi Lichtenfeld (izquierda)

Na Segunda Guerra Mundial los nazis asesinaron a tola familia d’Imi. Tovía mozu, Imi organizara la resistencia de los xudíos contra los grupos antisemites y fascistes llariegos en Bratislava, deprendiendo a defendese a los sos compatriotes. Más tarde xuntóse a la “lexón checa” del exércitu británicu y siguió lluchando contra los alemanes. Acabante la guerra coló pa Palestina y principió a enseñar téuniques de defensa personal primero a los paramilitares xudíos y llueu al exércitu israelín recién formáu, asina como téuniques de llucha con cuchiellos y con palos. Dende la creación del estáu d’Israel foi instructor xefe d’educación física y de defensa personal de les Fuercies de Defensa d’Israel. Nesos años el sistema llegó a tener un nome: Krav Maga (“Combate cuerpu a cuerpu”).

En 1964 dexó l’exércitu israelín y entamó a adautar el Krav Maga a les necesidaes de los civiles. Pruyía-y enseñar a defendese a cualesquier persona que tuviera qu’enfrentase a un ataque con un mínimu de riesgu y de daños.

Anque tovía siguió sirviendo de conseyeru y instructor de Krav Maga pal exércitu y otres fuercies de seguridá, pa esparder entá más el so métodu estableció dos centros privaos d’entrenamientu en Tel Aviv y en Netanya, onde vivía. Adoptó’l sistema de cinturones pa estructurar la enseñanza y asegurar una progresión rápida con total seguranza.

En 1972 principió la primer promoción d’instructores destinada a los civiles nel Institutu Wingate. Dende entós el métodu llegó a mui bien dellos civiles.

En 1978 Imi creó l’Asociación Israelina de Krav Maga pa esparder el métodu y tresmitir los sos valores. Foi presidente d’ella hasta’l fin de los sos díes.

En 1981 el Krav Maga escomenzó a desendolcase pel mundu.

Hasta los sos díes postreros, Imi siguió desendolcando les téuniques del Krav Maga y los sos conceutos. Supervisaba personalmente a los graos más altos de Krav Maga y pasaba tiempu colos instructores. Controlaba los progresos y los ésitos de los sos alumnos, cautivándolos cola so personalidá única y el so fondu sentíu del humor, y tresmitiéndo-yos el so conocimientu y conseyu.