Imi Lichtenfeld

De Uiquipedia
Saltar a: navegación, buscar
Imi Lichtenfeld
Nome de nacencia: Imrich Lichtenfeld
Nomatu: Imi
Fecha de nacencia: 26 de mayu de 1910
Llugar de nacencia: Budapest, Hungría
Fecha de defunción: 9 de xineru de 1998 (a los 87 años)
Nacionalidá: israelina
Conocíu por: Krav Maga

Imi Lichtenfeld, tamién conocíu pol so nome hebraicu Imi Sde-Or, ye’l fundador del sistema de defensa personal Krav Maga. Nació’l 26 de mayu de 1910 en Budapest (Hungría), crióse en Bratislava (actual Eslovaquia), y morrió en Netanya (Israel), el 9 de xineru de 1998.

Primeros años[editar | editar la fonte]

El padre d’Imi, Samuel Lichtenfeld, yera inspeutor xefe de la policía de Bratislava y fuera endenantes acróbata de circu. Por aficionamientu, y tamién polo que consideraba esixencies del so trabayu, Samuel Lichtenfeld entamó a deprender a los sos subordinaos movimientos de defensa personal nel ximnasiu de so, l’Hércules. Col tiempu Imi había desendolcar estos movimientos, basaos sobre too na llucha y nel boxéu, creando más tarde’l Krav Maga. Imi Lichtenfeld compitió en torneos nacionales y internacionales de boxéu y de llucha, llegando a ser campeón y miembru del equipu nacional de llucha del so país (daquella Checoslovaquia).

Creación del Krav Maga[editar | editar la fonte]

El maestru Imi Lichtenfeld (izquierda)

Na Segunda Guerra Mundial los nazis asesinaron a tola familia d’Imi. Tovía mozu, Imi organizara la resistencia de los xudíos contra los grupos antisemites y fascistes llariegos en Bratislava, deprendiendo a defendese a los sos compatriotes. Más tarde xuntóse a la “lexón checa” del exércitu británicu y siguió lluchando contra los alemanes. Acabante la guerra coló pa Palestina y principió a enseñar téuniques de defensa personal primero a los paramilitares xudíos y llueu al exércitu israelín recién formáu, asina como téuniques de llucha con cuchiellos y con palos. Dende la creación del estáu d’Israel foi instructor xefe d’educación física y de defensa personal de les Fuercies de Defensa d’Israel. Nesos años el sistema llegó a tener un nome: Krav Maga (“Combate cuerpu a cuerpu”).

En 1964 dexó l’exércitu israelín y entamó a adautar el Krav Maga a les necesidaes de los civiles. Pruyía-y enseñar a defendese a cualesquier persona que tuviera qu’enfrentase a un ataque con un mínimu de riesgu y de daños.

Anque tovía siguió sirviendo de conseyeru y instructor de Krav Maga pal exércitu y otres fuercies de seguridá, pa esparder entá más el so métodu estableció dos centros privaos d’entrenamientu en Tel Aviv y en Netanya, onde vivía. Adoptó’l sistema de cinturones pa estructurar la enseñanza y asegurar una progresión rápida con total seguranza.

En 1972 principió la primer promoción d’instructores destinada a los civiles nel Institutu Wingate. Dende entós el métodu llegó a mui bien dellos civiles.

En 1978 Imi creó l’Asociación Israelina de Krav Maga pa esparder el métodu y tresmitir los sos valores. Foi presidente d’ella hasta’l fin de los sos díes.

En 1981 el Krav Maga escomenzó a desendolcase pel mundu.

Hasta los sos díes postreros, Imi siguió desendolcando les téuniques del Krav Maga y los sos conceutos. Supervisaba personalmente a los graos más altos de Krav Maga y pasaba tiempu colos instructores. Controlaba los progresos y los ésitos de los sos alumnos, cautivándolos cola so personalidá única y el so fondu sentíu del humor, y tresmitiéndo-yos el so conocimientu y conseyu.