Historia cultural

De Wikipedia
Saltar a: navegación, buscar

Hestoria cultural ye una corriente historiográfica más qu'una caña de la hestoria o disciplina académica en sí. Empezó a partir de la década de 1970, sobremanera pa definir determinaos trabayos d'historiadores anglófonos (ingleses y d'Estaos Xuníoss) y francófonos (franceses). El historiadores de tradición hispánica tardaron en secundar los métodos d'esta corriente porque na tradición de los distintos países hispánicos fueron más comunes les idees de Ortega y Gasset pa estudiar les ideas y les tradiciones culturales. La hestoria cultural combina les metodoloxías de la antropoloxía y l'hestoria pa estudiar les tradiciones de la cultura popular o les interpretaciones culturales de la esperiencia histórica.

Xeneralmente, enfocar en fechos históricos qu'asoceden ente los grupos que nun conformen la elite d'una sociedá, como'l antroxu, les fiestas populares y los rituales públicos. Tamién s'ocupa de les tradiciones populares como la trasmisión oral de cuentus, canciones, poemes épicos y otres formes de tradición oral. N'ocasiones, los historiadores que lu cultiven estudien el desenvolvimientu d'elementos culturales venceyaos a les relación humanes que la faen posible, como les ideas, la ciencia, el arte, la técnica, según espresiones culturales de movimientos sociales como'l nacionalismu o'l patriotismu. Tamién analiza los principales conceutos históricos como poder, ideoloxía, clase, cultura, identidá, raza, percepción, actitú, y desenvuelve métodos nuevos pa la investigación histórica como la narrativa del cuerpu. Munchos estudios consideren los procesos d'adaptación de la cultura popular a los medios de comunicación de mases (televisión, radio, periódicos y revistes, ente otros), los procesos d'adaptación de escribir al cine, y anguaño el procesu d'asimilación de la cultura oral, visual y escrita a Internet.

Otres formes o desenvolvimientos teóricos recién de la hestoria cultural provienen d'otros campos, como la hestoria del arte; d'enfoques metodolóxicos previos, como la Escuela de los Annales, el marxismu, y la microhistoria; o de formulaciones teóriques desenvueltes por intelectuales concretos, como la de Jürgen Habermas sobre la "opinión pública", la de Clifford Geertz sobre la descripción trupa” (La interpretación de les cultures), y l'idea de memoria como categoría históricu-cultural aldericada por Paul Connerton.

Dellos historiadores pueden ser arrexuntaos nesta corriente. Dalgunos de los más importantes son: Roger Chartier, Robert Darnton, Patrice Higonnet, Lynn Hunt, Keith Jerkins y Sarah Maza. Los sos trabayos sobre la dómina de la Francia revolucionaria apurrieron, ente otres coses, una nueva visión del conceutu modernidá.

Teoríes sobre la Cultura[editar | editar la fonte]

Bibliografía[editar | editar la fonte]

  • Peter Burke, What is cultural history ?, Cambridge : Polity Press, 2004
  • Philippe Poirrier, -yos enjeux de l'histoire culturelle, Paris : Seuil, 2004.
  • Philippe Poirrier (dir.),La hestoria cultural, Valencia, Publicacions de la Universitat de València, 2012.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]


Historia cultural