Periódicu (publicación)

De Wikipedia

Un periódicu ye una publicación periódica que contién información escrita sobro eventos actuales.

Los periódicos pueden cubrir una amplia variedá de campos como política, negocios, deportes y arte, y dacuandu, inclúin materiales como columnes d'opinión, pronósticos del clima, reseñes de servicios locales, obituarios, avisos de nacencia, crucigrames, dibuxos animaos editoriales, historietes y conseyos.

La mayoría de los periódicos son empreses y paguen los sos gastos con una combinación d'ingresos per suscripción, venta de quioscu ya ingresos publicitarios. Les organizaciones de periodismu que publiquen periódicos suelen metonímicamente llamase periódicos.

Los periódicos publicáronse tradicionalmente en forma impresa (xeneralmente en papel baratu y de baxa calidá llamáu papel de periódicu). Sicasí, anguaño la mayoría de los periódicos tamién se publiquen en sitio web como periódicos en llinia, y dalgunos inclusive abandonaron por completu los sos versiones impreses.

Los periódicos desenvolviéronse nel sieglu XVII, como fueyes d'información pa comerciantes. A principios del sieglu XIX, munches ciudaes d'Europa, lo mesmo que d'América del Norte y del Sur, publicaron periódicos.

Dellos periódicos con gran independencia editorial, alta calidá periodística y gran circulación considérense periódicos de referencia.