Hirundo cucullata

De Wikipedia

Les especies d'aves con nome común en llingua asturiana márquense como NOA. En casu contrariu, conséñase'l nome científicu.

Hirundo cucullata
Estáu de caltenimientu
Preocupación menor (LC)
Esmolición menor (IUCN)
Clasificación científica
Reinu: Animalia
Filu: Chordata
Clas: Aves
Orde: Passeriformes
Familia: Hirundinidae
Xéneru: Hirundo
Especie: H. cucullata
Boddaert, 1783
Sinonimia
Cecropis cucullata
Consultes
[editar datos en Wikidata]

'Hirundo cucullata) ye una ave paseriforme de la familia Hirundinidae. Ye una golondrina grande que cría nel sur d'África, principalmente en Sudáfrica, Namibia y el sur de Zimbabue. Ye una ave migratoria qu'envierna más al norte n'Angola, Tanzania y el sur de República Democrática d'El Congu.

Ésta ye una ave de campos secos abiertos, como los pacionales, y tien preferencia por llombes y montes. Evita les árees más arbolaes, pero alcuéntrase de cutiu alredor de les viviendes humanes.

La Golondrina Cabecirrufa constrúi un nial de folla en forma de sopera con entrada pembaxo con una estructura fayadiza. El nial tien un recubrimientu internu nidiu y de cutiu ye reutilizáu n'años posteriores. Pueden construyir el nial en cueves o sol abrigu de roques salientes o árboles cayíos. La especie beneficióse pola so propensión a usar tamién construcciones humanes como edificios, pontes, alcantarielles, y otres estructures similares. Si puede escoyer añera en sitios altos.

Los güevos son d'un blancu satinado con unes poques manches castañes; lo típico ye tres güevos por niarada. La incubación realizar la fema sola, y l'eclosión asocede a tres 17-20 díes. Dambos padres alimenten los pichones. L'abandonu del nial toma otros 23-30 díes, pero les aves nueves vuelven al nial pa pernoctar mientres unos pocos díes más depués del primer vuelu.

La Golondrina Cabecirrufa mide 18-20 cm de llargu. Tien les partes cimeres de color azul escuru cola rabadilla anaranxada pálida, y la coroniella, la nuca y los llaos de la cabeza son de color castañu. Les partes de baxo y les cobertoras inferiores de les ales son blancu cremoses con manches rayaes escures, y les plumes cimeres de l'ala y les de vuelu pembaxo son castañu-corites. La cola ye corita y con plumes esteriores bien llargues; llixeramente más llargues nel machu que na fema. Los xuveniles son más opacos y más castaños, con menos contraste y plumes esteriores de la cola más curties. El vuelu ye lentu y ondulante y el llamáu ye un chissick gorjeante.

Esta especie puede estremase de la más pequeña Golondrina Abisinia (Hirundo abyssinica) en qu'esta última especie tien el rayáu de les partes de baxo más intensu y más escuru, la rabadilla de color coloráu más intensu, y la cabeza d'un color más brillosu. La Golondrina Abisinia tamién prefier los hábitats abiertos.

La Golondrina Cabecirrufa ye común, nun ye medrosa de los humanos, y beneficióse de la disponibilidad de sitios de anidación alredor de les viviendes. Aliméntase principalmente d'inseutos voladores, pero ver comer pequeños frutos.

Referencies[editar | editar la fonte]