Golfu d'Adén

Coordenaes: 12°N 48°E / 12°N 48°E / 12; 48
De Wikipedia
Golfu d'Adén
خليج عدن (ar)
Situación
Tipu Badea
Parte de Océanu Índicu
Coordenaes 12°N 48°E / 12°N 48°E / 12; 48
Golfu d'Adén alcuéntrase en Yeme
Golfu d'Adén
Golfu d'Adén
Golfu d'Adén (Yeme)
Datos
Fondura 2700 m
Cambiar los datos en Wikidata

El golfu d'Adén ye un golfu nel océanu Índicu, allugáu ente la rexón del Cuernu africanu y la península arábiga, alcontrándose con ello ente los continentes d'África y Asia. La so forma ye asemeyada a un embudu y parten con él los estaos de Yeme, Xibuti y el norte de Somalia (o nel so defectu, l'estáu de facto independiente de Somalilandia y la rexón autónoma de Puntlandia). Xunto al puertu yemenita d'Adén, que da nome al golfu, hai otros trés ciudaes portuaries d'importancia: Ciudá de Xibuti, Berbera y Bosaso. Escontra'l noroeste, ta conectáu col mar Roxu al traviés del estrechu de Bab el-Mandeb.

El so llargor ye de 1000 km y el so anchor varia ente 150 y 440 km. El golfu de Adén ye una vía bien importante pal tránsitu de la producción de petroleu del golfu Pérsicu, lo cual da-y una notable relevancia a nivel mundial. Amás, atopar nél gran cantidá de pexes y corales, yá que les sos agües nun fueron contaminaes en forma apreciable.

Inestabilidá política de la zona[editar | editar la fonte]

Nel sieglu XXI convirtióse nun camín peligrosu, yá que los países que lu bordien cadecen d'una situación política firmemente estable. Cola cuenta de evitar ataques de los frecuentes pirates somalinos, dende tiempu tras, navíos de guerra pertenecientes a más de diez países patrullen les agües del golfu de Adén, llugar estratéxicu pos ye l'únicu llugar que lleva a la canal de Suez conectando l'océanu Índicu col mar Mediterraneu.

“Anque navíos de países como Estaos Xuníos, Canadá y Rusia protexen el pasiellu de 15 milles marines del golfu de Adén, les árees aledañas permanecen vulnerables al ataque de los pirates”, reconoció l'oficial de navegación búlgaru Ivan Zhelyazkov.[ensin referencies]

Diéronse numberosos casos de piratería ya inclusive ataques terroristes, siendo unu de los más conocíos l'atentáu contra'l buque de Guerra d'Estaos Xuníos USS Cole.

Actuación de los pirates[editar | editar la fonte]

Cola cuenta de protexese de cualesquier patrulla de la marina internacional, los pirates somalinos fueron espandiendo la so área d'operaciones, ampliándola agora hasta les islles Seixeles. Según Zhelyazkov, cuando los pirates empezaron los sos ataques va unos años, a la marina internacional aconseyóse-y guardar una distancia de 200 milles a lo llargo de la mariña de Somalia. Darréu la distancia estender a 500 milles y depués a les actuales 1000 milles.

Ye importante destacar, qu'añalmente casi'l 30 % del petroleu del mundu trespórtase al traviés del golfu de Adén y aproximao 16 000 buques pasen pellí (dalgunos menten que'l so númberu ye bien cercanu a los 20 000), según les estadístiques oficiales citaes pol principal selmanariu económicu búlgaru, Capital.

Pa los pirates, cada barcu ye como una fortuna a la espera de ser tomada. De cutiu empréstase escasa considerancia a la carga que'l barcu lleva, na mayoría de los casos ye'l rescate d'onde llega'l dineru. Xeneralmente los rescates pagos polos dueños de los barcos pueden variar ente los 300 000 dólares y los 6 millones de dólares.

Delimitación de la IHO[editar | editar la fonte]

La máxima autoridá internacional en materia de delimitación de mares, la Organización Hidrográfica Internacional («International Hydrographic Organization, IHO), considera'l golfu de Adén («Gulf of Aden») como un mar. Na so publicación de referencia mundial, «Limits of oceans and seas» (Llendes d'océanos y mares, 3ª edición de 1953), asígna-y el númberu d'identificación 38 y definir de la forma siguiente:

Nel noroeste.
La llende meridional del mar Colorado (37) [una llinia que xune Husn Murad (12º40'N, 43º30'Y) y Ras Siyan (12º29'N, 43º20'Y].
On the East.
The meridian of Cape Guardafui (Ras Garrar, 51º16'Y].
Nel este.
El meridianu del cabu Guardafui (Ras Garrar, 51º16'Y).
Limits of oceans and seas, p. 20.[1]

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. «On the Northwest.
    The Southern limit of the Red Sía (37) [A line joining Husn Murad (12º40'N, 43º30'Y) and Ras Siyan (12º29'N, 43º20'Y].
    On the East.
    The meridian of Cape Guardafui (Ras Garrar, 51º16'Y)».
    La versión orixinal, n'inglés, ta disponible en llinia nel sitiu oficial de la «International Hydrographic Organization»