Cuernu d'África

Coordenaes: 9°30′N 48°00′E / 9.5°N 48°E / 9.5; 48
De Wikipedia
Cuernu d'África
Situación
Tipu península
Asitiáu en Mar Roxu
Coordenaes 9°30′N 48°00′E / 9.5°N 48°E / 9.5; 48
Cuernu d'África alcuéntrase n'Etiopía
Cuernu d'África
Cuernu d'África
Cuernu d'África (Etiopía)
Datos
Superficie 2 000 000 km²
Población 115 000 000
Cambiar los datos en Wikidata

El Cuernu d'África ye la rexón del África Oriental, allugada onde desagua'l mar Roxu col océanu Índicu na parte meridional del golfu d'Adén, frente a la península arábiga. Ye, na actualidá, una de les rexones más probes del mundu, onde'l fame ye una amenaza constante, sobremanera nel sur d'Etiopía. Considérase'l posible llugar onde s'anició la humanidá.[1]

Xeografía[editar | editar la fonte]

El Cuernu d'África vistu pol Tresbordador espacial de la NASA en mayu de 1993. Los colores anaranxaos indiquen clima grebu y semiárido.

Ta conformáu pola totalidá de los países de Somalia, Xibuti, Eritrea y Etiopía.[2][3] Recibe'l nome de cuernu d'África por cuenta de la forma triangular con orientación O-E que s'evidencia na cartografía.

Ye una zona de gran inestabilidá política, económica y social, con continues guerres. Trátase d'una rexón que reviste particular interés pa les potencies europees y los EE. XX. pol so llocalización estratéxica, ruta obligada de los barcos petrolíferos y de mercancíes.

Les llanures de Somalia y de Xibuti carecen una aridez estrema y seques frecuentes, a pesar de que la rexón del Cuernu d'África asítiase cerca del ecuador terrestre. Esto debe a que los vientos de los monzones tropicales qu'apurren agües estacionales al Sahel y a Sudán soplen dende l'oeste, de manera que cuando lleguen a Xibuti y Somalia yá perdieron la mayor parte del so mugor. Sicasí, l'oeste y el Centru d'Etiopía, según l'estremu meridional d'Eritrea, tópense más espuestos a los vientos mentaos y reciben por tanto mayor cantidá d'agua. Ello ye que el volume de 2000 mm de precipitaciones añales nun ye raru nos montes etíopes.

El Cuernu d'África cubre aproximao 2 000 000 km² y ta habitáu por más de 115 millones de persones. Dada'l so allugamientu con al respective de la falla del Valle del Gran Rift, l'acción de les plaques xeolóxiques va faer qu'esta rexón dixebrar del continente africanu, como se cree qu'asocedió cola relativamente cercana islla de Madagascar.

Socotra ye una islla frente la mariña de Somalia, nel océanu Índicu, que ye considerada xeolóxicamente parte del Cuernu d'África. El so tamañu ye 3600 quilómetros cuadraos. Ye un territoriu de Yeme, el país asitiáu más al sur na península arábiga.

Historia antigua[editar | editar la fonte]

El Reinu d'Aksum yera un Estáu africanu asitiáu n'Etiopía, Eritrea, y Yeme qu'espolletó ente los sieglos III y XI de nuesa yera, por cuenta de la so llocalización estratéxica, utilizóse p'acutar l'accesu al mar coloráu nel pasáu.

La rexón yera tamién una fonte de recursos biolóxicos mientres l'antigüedá: Los exipcios, los griegos y los romanos unviaron espediciones a la rexón pa esplotar el inciensu, la mirra, y tomaron estes materies detrás a lo llargo de la ruta de la especies. Polo tanto los romanos llamar la Rexón Arumosa.

El míticu Reinu de Saba créese que tamién s'asitió nesta rexón africana.

Historia moderna[editar | editar la fonte]

El Cuernu d'África ye una rexón de cutio en crisis. Etiopía ocupa una posición predominante nel cuernu por cuenta de la so llarga trayeutoria histórica, y a la so importancia demográfica: más del 80 % de la población del área vive nesti país, y ye el segundu Estáu más pobláu d'África, tres Nixeria. Diéronse apocayá dos guerres rexonales d'importancia: de mayu de 1977 a marzu de 1978 ente Etiopía y Somalia, y de 1998 a 2000 ente Etiopía y Eritrea. En Somalia, la Guerra Civil dende la cayida de Siad Barre en 1991 torgó la esistencia d'un gobiernu nacional unitariu dende entós. Los conflictos tamién asocedieron en Xibuti y Eritrea.

Per otra parte, la rexón ye afeutada regularmente por catástrofes naturales, como seques o hinchentes. Consecuentemente, la rexón tien dalgunos de los niveles más altos del mundu en desnutrición y sufre de cutio por una crisis humanitaria brutal. Ente 1982 y 1992, cerca de dos millones de persones morrieron nel cuernu d'África por cuenta de la combinación de guerra y fame.

El Cuernu d'África, dende 2002, foi un focu importante de l'atención polos Estaos Xuníos, Francia, Alemaña, y delles naciones africanes con al respective de la llamada guerra contra'l terrorismu. A l'ausencia d'un estáu efectivu en Somalia y la so situación xeopolíticamente estratéxica, foi invadida por Estaos Xuníos, pa nun poner en peligru los barcos petrolíferos y de mercancíes pola guerra civil somalina, siendo la operación militar un fracasu.

Dende xunetu de 2011 se rexistra una fame en delles rexones al sur de Somalia por cuenta de una fuerte seca en tola rexón del Cuernu d'África. Esta fame tien el potencial d'esvalixara a otros países de la rexón. Por causa de la fame esiste crisis de refuxaos qu'escapen de les zones afeutaes en Somalia a campos de refuxaos nos países vecinos. Munches axencies d'ayuda humanitaria (como la ONX) busquen remediar la situación.

Economía[editar | editar la fonte]

Los estaos de la rexón dependen en gran parte de delles esportaciones d'un solu productu, usualmente monocultivu:

  • Eritrea: 80 % de la población ocupada na agricultura y la ganadería.
  • Etiopía: café'l 80 % d'esportaciones totales.
  • Somalia: plátanos y ganáu sobre'l 50 % d'esportaciones totales.
  • Xibuti: basada principalmente en servicios rellacionaos.

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. http://sociedad.elpais.com/sociedad/2013/08/02/actualidad/1375441170_403376.html
  2. Michael Hodd, East Africa Handbook, 7th Edition, (Passport Books: 2002), p. 21
  3. Encyclopaedia Britannica, inc, Jacob Y. Safra, The New Encyclopaedia Britannica, (Encyclopaedia Britannica: 2002), p.61

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]