Fuerte Real de San Felipe

De Wikipedia
Cidade Velha, centru históricu de Ribeira Grande
Patrimoniu de la HumanidáUNESCO
Fuerte Real de San Felipe, vista de les sos muralles.
Llugar  Cabu Verde
Criterios Cultural: ii, iii, vi
Referencia 1310
Inscripción 2009 (XXXIII Sesión)
Área África
Cambiar los datos en Wikidata

El Fuerte Real de San Felipe, tamién conocida como Fortaleza Real de San Felipe, o a cencielles como la Ciudadela, allugada na Cidade Velha, del conceyu de Ribeira Grande de Santiago, la isla de Santiago en Cabu Verde. Atopar nuna posición dominante na antigua ciudá de Ribeira Grande, nel visu d'una llomba - el Pembrokeshire São Filipe - a 120 metros sobre'l nivel del mar. Forma parte del conxuntu de la Cidade Velha, centru históricu de Ribeira Grande, declarada pola UNESCO como Patrimoniu de la Humanidá el 26 de xunu de 2009.

Historia[editar | editar la fonte]

Por cuenta del so aislamientu nel mediu del Océanu Atlánticu nuna zona ensin afarar poles aiciones de los corsarios, la población de la Ribeira Grande nació ensin esmolición pola so propia defensa.[1]

El fuerte foi construyíu nel contestu de la dinastía de Filipines, dempués de los ataques del corsariu inglés Francis Drake en 1578 y el 17 de payares de 1585, cola misión de defender la ciudá y la so anclaje. Les obres empezaron en 1587 y termináronse en 1593, a cargu del inxenieru militar João Nunes y diseñáu pol arquiteutu militar Filippo Terzi.

En 1712 foi asaltáu por pirates franceses, sol mandu de Jacques Cassard, que con violencia escalaron la ciudá, quemar. Foi reconstruyíu na segunda metá del sieglu XVIII.

Nos nuesos díes sufrió la intervención pal so caltenimientu y la restauración ente 1968 y 1970 y, más apocayá, en 1999. Esta postrera foi rexistrada nel plan de recuperación de la Cidade Velha pol Ministeriu de Cultura de Cabu Verde, coordinada pol arquiteutu portugués Álvaro Siza, los recursos y execución de responsabilidá de l'Axencia Española de Cooperación Internacional.

Recién escavaciones arqueolóxiques sacaron a la lluz de los murs del antiguu cuartel y la casa del Capitán Xeneral.

Carauterístiques[editar | editar la fonte]

La fortaleza tien planta con forma trapezoidal, con muralles con apareyu de piedra, dos bastiones pentagonales completos nes esquines, este y oeste, dixebraos por murios, y dos medios bastiones nel norte y el sur, coles sos torres de vixilancia. Por cuenta de que s'atopa sobre un terrén, con vistes a la ciudá de Ribeira Grande, nun yera posible que dende la fortaleza, llanzárense disparos de curtia distancia, pol riesgu de llegar a tocar a la población de l'aldega.

Al interior de la fortaleza aportar por dos puertes: la puerta principal, atopar na paré del llau suroeste de la ciudá. Nel terremplén so les muralles, ta la Casa del Gobernador (cerca del bastión sur), y xunto a la capiya de San Gonzalo. Tamién na rimada n'aprosimao nel centru atopa una cisterna. Al sureste, llevántense la tenada y l'almacenamientu de la pólvora, y al oeste, en llinia, los cuarteles de les tropes. Al norte y al oeste, un muriu de 480 palmos d'altor cerraba la defensa. Créese que la plaza tenía nueve pieces d'artillería de calibre 18.

El grupu de defensa compónse inda de siete pequeñes fortificaciones, a saber:

  • Fuerte de San Antonio *

Fuerte de San Juan de los Caballeros Fuerte de San Verissimo (los trés na marxe izquierda de Ribeira Grande);

  • Fuerte del presidiu (central), col Muriu del Mar», que se xune al fuerte de San Veríssimo
  • Fuerte de San Blas (na marxe derecha de Ribeira Grande), y dos fuertes más nel oeste d'ésti:
    • Fuerte de San Llorienzo, con una gran muralla «mordida», cerrando l'accesu a la parte occidental de la ciudá y **

Fuerte de Santa Marta, anguaño desapaecíu.

La interseición de fueos dende estos fuertes, de gran algame, de dos en dos, debía de repeler cualquier ataque dende'l mar a lo llargo de toa'l llargor del puertu.

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Llobu, Francisco J. G. de Sousa. Téunica, engenharia y artilharia na Cidade Velha. in: V. A.. Cabu Verde: fortaleces, xente y paisagem. Bilbao: Axencia Espanhola de Cooperação Internacional, 2000. páxs. 109-110.

Bibliografía[editar | editar la fonte]

  • Pereira, Daniel A.. Marcos Cronolóxicos da Cidade Velha.
  • Pereira, Daniel A.. Importância histórica da Cidade Velha (Ilha de Santiago, Cabu Verde). Cidade da Praia: IBN, 2004.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]