Ford Thunderbird

De Wikipedia
Ford Thunderbird
modelu d'automóvil
automóvil deportivu
Información
Fabricante Ford Motor Company
Fecha de fabricación 1955
Llugar de producción Dearborn
Marca Ford
Carauterístiques
Eslora 4150 milímetros
Cambiar los datos en Wikidata

El Ford Thunderbird ye un automóvil de luxu del segmentu F fabricáu nos Estaos Xuníos pola Ford Motor Company. El nome del Ford Thunderbird provién del folclor nativu estauxunidense d'Arizona y Nuevu Méxicu. Cunta la mitoloxía que'l Thunderbird (Páxaru del truenu) gobernaba nel cielu y yera l'ayudante divín del home. Les sos grandes ales batientes, invisibles pa los mortales, aniciaben los vientos y los truenos, dando llugar a les nubes del desiertu qu'apurríen a los indíxenes estauxunidenses l'agua pa siguir viviendo nel secañu na que-yos asitiara'l destín n'América del Norte.

La idea yera llamar al Thunderbird Fairlane, pero consideráronse munches otres opciones; por casu, entá cuando Lewis D. Crusoe inclinar pol nome alternativu de Savile, foi él quién convocó a un concursu ente los emplegaos de Ford Motor Company pa suxurir un nome. El ganador recibiría un premiu de USD $250. Alden "Gib" Giberson, un estilista nativu del suroeste, suxurió'l nome de "Thunderbird".

Visión xeneral[editar | editar la fonte]

La creación d'esti coche atribuyir a un antiguu executivu de General Motors, Lewis D. Crusoe, un vicepresidente de Ford, George Walker y un diseñador de Ford, Frank Hershey. Entró na producción pal añu 1955 como un modelu d'automóvil deportivu de dos places, pero, a diferencia del similar Chevrolet Corvette, el Thunderbird nunca foi vendíu como un verdaderu automóvil deportivu. Ford describir como un coche de luxu personal, una descripción que nomó a un nuevu segmentu del mercáu. En 1958, el Thunderbird adquirió una segunda fila d'asientos. Les xeneraciones posteriores fixéronse cada vez más grandes hasta qu'en 1977 presentóse una xeneración de tamañu menor, siguiéndose ésa enclín d'amenorgamientu de tamañu nes xeneraciones de 1980, y otra vegada en 1983. Les ventes fueron bones hasta la década de 1990, cuando los grandes coupés de 2 puertes facer impopular, la producción cesó dempués de 1997. En 1999 nel Salón del Automóvil de Detroit presentóse un prototipu que retomó'l nome Thunderbird, esti modelu basar nuna interpretación moderna del descapotable de dos places orixinal de 1955. En 2002 foi llanzáu nuevamente como modelu de 2 places, esta vegada con un diseñu "retro" que recuerda a la primer xeneración, que tuvo disponible hasta'l final del añu 2005.

Primer xeneración (1955-1957): los Classic Birds o Little Birds[editar | editar la fonte]

Ford Thunderbird Hardtop de 1957.
Fabricante Ford Motor Company
Periodu 1955 - 1957
Fábricas Dearborn, Michigan
Carroceríes Descapotable 2 puertes
Hardtop 2 puertes
Configuración Motores: 292 in³ Y-block V8
312 in³ Y-block V8
Llargu, anchu, altor, batalla Llargu 4.45 m
Cambiar los datos en Wikidata

El primer modelu del Thunderbird foi presentáu nel Salón del Automóvil de Detroit en febreru de 1954, y el día 22 d'ochobre de 1954 empezar a vender como un modelu de 1955. Mientres los primeres 10 díes, recibió 3.500 pidimientos. Ford calculara construyir 10.000 unidaes, pero eventualmente en 1955 les ventes fueron de 16.155. El Thunderbird incluyía un techu extraíble de fibra de vidriu. Tamién de fábrica ufiértase una versión con techu descapotable, "convertible". El motor yera un V8 Y-block d'orixe Mercury de 4,8 L (292 in³)de 198 caballos de fuercia pa la versión automática y 193 caballos de fuercia pa la versión manual.

Pal añu 1956 los cambeos fueron imperceptibles. L'emblema del frente, sobre la parrilla camudar d'un par de banderes a cuadros cruciaos por un símbolu estilizado del Thunderbird d'indíxena estauxunidense. L'área de los faros agora tenía un armazón. La insinia V-8 col "8" dientro de la "V" apaeció constantemente na publicidá de 1955, pero'l motor oficialmente yera descritu como "Y-Block V-8". En 1956 la publicidá de Ford amosaba derechos reservaos pa la nomenclatura "Y-8". Esto esplicaba'l porqué la insinia V-8 sumió.

Nes bandes del T-Bird amestóse una compuerta de ventilación p'amenorgar el calentamientu nel interior del auto. Col mesmu oxetivu amestáronse aletes de ventilación llaterales nel marcu del parabrís. El cambéu más obviu foi'l kit de llanta continental que s'asitió na parte trasera del auto y yera incluyíu como accesoriu estándar. Añedir más espaciu al portaequipajes.

Añedir "air wind" p'ameyorar la ventilación. P'ameyorar la visión posterior de la versión de techu extraíble añedir unes pequeñes ventanes "Port Window" nos llaterales. Un motor V8 Y-block de 5,1 L (312 in³) déxase como opción única a la fin de 1956.

En 1957 solo fáense grandes cambeos esternos pero pequeños mecánicamente, asítiase-y una parrilla más grande p'ameyorar el sistema d'enfriamientu, la forma frontera foi modificada ya incorpórase el nome de "Thunderbird" cromáu xustu al frente.

La carrocería de 1957 allargóse 15 cm al respeutive de años anteriores, porque la llanta de refaimientu pasó de tar nel esterior a la cajuela; esto fixo que'l so almacenamientu fuera más fácil, Ford esplicó qu'esa midida tamién ameyoró'l manexu del auto por cuenta de una distribución más uniforme del pesu.

Una nueva idea nes radios del Thunderbird taba disponible. Tenía un receptor sensible a la velocidá. Yera un dispositivu electrónicu construyíu ente la radio y el distribuidor. Esti dispositivu aumentaba'l volume del radiu conforme l'auto aceleraba. Al amontase la velocidá del motor, un condensador conectáu en serie col distribuidor xeneraba una señal p'amontar el volume. Esto caltenía los nivel de receición d'audiu banciáu col ruiu xeneráu pola conducción. Como midida de seguridá amestar nel Thunderbird 1957 una franxa reflectora na parte inferior interna de la puerta. Cuando la puerta abrir de nueche , les lluces de los autos que s'averaben pela parte posterior del auto reflexar na franxa.

El 1957 considérase'l modelu más popular de los "Little Bird". Les opciones del motor y la trasmisión tamién aumentaron al monta-y un V-8 estándar 292 & 312, que va de 212 a 340 caballos de potencia.

Les ventes fueron de 31.380, incluyendo 3 meses extra porque los modelos de 1958 sufrieron un retrasu. El postreru "Little Bird" sale de la llinia d'ensamble'l 13 d'avientu de 1957.

Este va ser l'últimu Thunderbird de 2 asientos que fabrica hasta'l modelu compactu deportivu Ford EXP de 1982.

Segunda xeneración (1958-1960): Square Birds[editar | editar la fonte]

Ford Thunderbird Descapotable de 1959.
Fabricante Ford Motor Company
Periodu 1958 - 1960
Fábricas Wixom, Michigan
Carroceríes Cupé hardtop 2 puertes
Descapotable 2 puertes
Configuración Motores: 352 in³ FE V8
430 in³ MEL V8
Cambiar los datos en Wikidata

El Square Bird de cuatro pasaxeros apaez per primer vegada en 1958, nuna fiesta d'Añu Nuevu celebrada nel esclusivu Thunderbird Golf Club de Palm Springs, California.

Los direutivos de Ford viéronse obligaos a tomar una difícil decisión respeuto al futuru que-y daríen a la llinia del Thunderbird. Verdaderamente los Little Bird tuvieren bones ventes, pero'l distribuidores Ford taben recibiendo quexes relevantes de los dueños, quien protestaben pol llindáu espaciu pal conductor y la falta del asientu traseru.

Coles mesmes, anque'l Thunderbird de dos places vendiera más unidaes que los sos competidores direutos, Ford nun llograra llegar a los niveles de ganancia que naguaba. El mercáu de los autos de dos places, qu'esperimentara una fuerte crecedera a principios de los años cincuenta, yá nun crecer más. Por si fora poco el Thunderbird nun yera consideráu polos espertos como un verdaderu deportivu. Nunca foi capaz de satisfaer les esixencies de los entusiastes d'esti nichu de mercáu. Nesti puntu, dempués de trés años nel mercáu'l Thunderbird de dos places nun taba xenerando fayadices utilidaes.

Ford desenvolvió la idea d'un auto de cuatro asientos, en sustitución del queríu biplaza. Primeramente, el diseñador del productu, Tom Case, pretendió siguir ufiertando'l modelu de dos places con un nuevu sistema de fuercia na capota, adicional al modelu de 4 places, pero'l nuevu xerente xeneral de la división, Robert S. McNamara negóse y ordenó enérxicamente a Case que s'escaeciera del modelu de dos places.

La producción del Thunderbird de cuatro places empecipió'l 13 de xineru de 1958. Entamárase la so producción nuna planta totalmente nueva en Wixon, Michigan, xunto col Lincoln Continental Mark III.

La introducción a los distribuidores del nuevu Thunderbird tuvo llugar el 13 de febreru de 1958. Este foi unu de los cambeos más completos que sufrió un auto na so hestoria. Yera más llargu, la so construcción yera nun xasis d'una sola pieza y tenía delles innovaciones teunolóxiques. Primeramente namái tuvo disponible'l Thunderbird como Hardtop. El convertible salió hasta xunu de 1958. Esti modelu tuvo la primer capota automática nun Thunderbird.

L'auto tenía forma d'un Ford cuadráu. Ello ye que a estos autos conózse-yos como Square Birds. La ventila de l'arca carauterizar pola so forma angular con llinies que se perdíen a lo llargo del mesmu. Les bandes del auto teníen proyeutiles simulaos. Cada calavera tenía encuallada la forma de toberas de cohete. Dos atopes asítiase na parte inferior de la defensa. Caúna de les toberas simulaes de la parte trasera suxetaba dos calaveres redondes.

Una carauterística del HardTop foi'l so techu d'estilu formal, d'apariencia llarga y bien baxa. Pel esterior tenía moldures nos paneles llaterales con medallones del Thunderbird. Este foi'l primera T-Bird en tener aletes de ventilación. Taba claro que'l Thunderbird tenía más semeyanza colos Lincoln producíos tamién en Wixon que col restu de la gama Ford. El luxu nel so diseñu llevar a estremos más alloñaos que nos modelos 1955 a 1957.

La planta de fuercia del Thunderbird 1958 foi'l nuevu motor V8 "interceptor" de 5,7 L (352 pulgaes³. Este combinaba les tresmisiones manual de 3 velocidaes, overdrive o automática. Inclusive la recién y totalmente nueva Cruise-O-Matic. Otros motores opcionales teníense consideraos pal Thunderbird debíu al ésitu de l'amplia llista de plantes de fuercia que s'ufiertaron en 1957 y qu'ayudó a la venta. Un plan yera usar el motor V8 Edsel de 5,9 L 361 pulgaes³ con cuatro opciones de potencia. Como'l presupuestu yera de solu 50 millones de dólares pal rediseño, inxeniería y equipamientu de ferramientes.

Yá se tomara'l 90% del dineru, el plan replantegóse y pensóse solo n'unu o dos motores distintos. En marzu de 1958 los catálogos del Thunderbird mentaben como segunda opción el motor V8 de 7,0 L 430 pulgaes³ con 375 caballos de potencia.

La revista Motor Trend otorgar el títulu de Car of the Year (Coche del Añu) al Thunderbird de 1958.

Pa 1959 el nomamientu que la revista otorgar al Thunderbird convence a Ford que nun había razón pa cambeos radicales nel siguiente modelu, fechu que decepcionó a munches persones. En primer llugar el Thunderbird presentar con diez díes de retrasu y segundu, había bien pequeños cambeos con rellación al modelu anterior.

El modelu 1959 presentó un cambéu de barres horizontales pa la parrilla frontera. El mesmu patrón repitir nel área de paneles de les calaveres. Nos proyeutiles simulaos llaterales se remplazaron los insertamientos metálicos cuadraes y cromaes por un adornu en forma de flecha na punta del proyeutil. El nome de Thunderbird cromáu camudar de llugar escontra la puerta. Adicionalmente, reemplázase'l medallón de la columna del ventanu traseru, nel hardtop, incorporando un Thunderbird esculpíu. Nuevamente ufiertaron un par de modelos con dos puertes pa cuatro pasaxeros. La capota del convertible yera automática despintar na cajuela. Otros cambeos téunicos en T-bird incluyíen un abanicu nel radiador, un tanque auxiliar nel radiador, y reubicación del sistema de llimpieza de vidrios y un meyoramientu na suspensión trasera. La compañía promovía carauterístiques nel so sistema de suspensión delantera, puertes de 4 pies d'anchu, capacidá d'almacenar na cajuela hasta 20 pies cúbicos, sistema de seguridá na columna de direición y asientos individuales ajustables. El diseñu de los asientos taba basáu nun estilu redondo y acolchao. La compañía los promovía como individualmente contorneados y acolchaos hasta 4 pulgada de fondura nel respaldu.

Los asientos delanteros doblábense dafechu pa un meyor accesu al interior. El fondu del panel de preseos yera blancu en llugar de negru. La incorporación d'un nuevu motor más ampliu nun tuvo un gran impautu, pero si una fuerte influencia nel papel de les carreres profesionales.

Estos autos familiares del añu 1959 teníen una distancia ente exes 2.99 m amontándose'l pesu d'un permediu de 136 kg faciéndose pocu curiosu pa les carreres; la construcción d'esti vehículu dexó un aforru de pesu en 45 kg .

Pa 1960 el modelu solo sufrió dellos cambeos, nel cual asitióse-y una nueva parrilla con una llarga barra horizontal interceptada por 3 barres verticales. Les calaveres teníen 3 lluces, los hardtop llucíen un emblema elegante nel centru de la columna trasera. Quitar l'adornu de la punta de los proyeutiles de les puertes asitiándose nel so llugar la inscripción Thunderbird. L'espeyu yá formaba parte del equipamientu estándar. Dientro del vehículu podía atopase el mesmu tableru, lo mesmos asientos y la mesma consola de modelu anterior. Solo modificóse la tapicería. Siendo'l so preciu de llista de USD $ 3755, non un fuerte vendedor el vehículu. Nun foi'l primer auto en tener un quemacocos, pero sí foi'l primeru de la posguerra. La opción amosar na publicidá del mesmu con tan solo 2536 compradores.

Un nuevu motor Serie MEL de 7,0 L (430 in³) con 300 caballos de potencia y con un costo de USD $200 consiguíase'l V8 especial (430 in³) 350 caballos de fuercia, nel que la compañía ganara delles competencies nos circuitos de 1959. Siendo tamién disponible un kit de decoración cromada p'abrillantar el motor. La compañía anunciaba que'l so motor taba forníu con fuel injection, anque en realidá solo tenía un carburador de 4 gargüelos, llamáu "Presition Full Metering", promoviendo que la tresmisión Cruise-O-Matic taba disponible en dambos vehículos, sicasí foi obligatoria nel lincoln de (430 in³). Nun siendo disponible'l motor más grande con otra tresmisión. Taba disponible con tresmisión manual de 3 velocidaes y/o con overdrive. El motor de (430 in³) yera capaz d'arrincar de 0 a 60 milles en 9 s remanándolo yera otru mundu, siendo bien fuerte la so crítica na conducción del auto, pero extrañamente publicóse otru artículu nel que yera orixinal frescu y un conceutu nuevu.

Na dómina de John F. Kennedy abriéronse les puertes pal programa de "Total Performance". Siendo llanzáu por Lee Lacocca en 1961. La producción del añu 1960 terminó antes de lo avezao; una y bones el cambéu del modelu foi adelantráu a la versión 1961.

Les ventes del Thunderbird doblárense a 67.456, incluyendo 10.261 descapotables. En 1960 les ventes aumenten a 92.843, incluyendo 11.860 polos descapotables. Destaca tamién que'l modelu de 1960 ufiertaba n'opción un techu solar denomináu "Golden Edition": vendiéronse 2.530.

Tercer xeneración (1961-1963): Bullet Birds[editar | editar la fonte]

Ford Thunderbird Hardtop de 1962.
Fabricante Ford Motor Company
Periodu 1961 - 1963
Fábricas Wixom, Michigan
Carroceríes Cupé hardtop 2 puertes
Descapotable 2 puertes
Configuración Motores: 390 in³ FE V8
Cambiar los datos en Wikidata

El Proyectile Bird llanzar al mercáu per primer vegada en 1961, incluyendo tresmisión automática, direición asistida, servofrenos y un interesáu volante.

El tercer Thunderbird dafechu nuevu en siete años debutó con cambeos radicales na so carrocería ya interiores. Agora, en llugar d'esquines y ángulos, el Thunderbird yera un conxuntu de nidies llinies curves. El nuevu aspeutu faía ver l'auto más cercanu al suelu. El deportivu Ford non solo presumía d'un nuevu xasis; agora tenía un motor más grande y poderosu

El advenimiento de l'aeronáutica de los jets comerciales a finales de los años cincuenta, los llanzamientos espaciales de 1959 y el llanzamientu del satélite de comunicaciones Echo I en 1960 fueron l'escenariu de la imaxe futurista del nuevu T-Bird.

l'enclín de la curva de l'arca daba l'apariencia de movimientu cuando l'auto taba deteníu. Este foi un estilu bien dramáticu pal so tiempu. Dos faros apaecen a cada llau del frente, que intégrense perfectamente a la parte cimera de la parrilla. el restu d'ésti percuerre escontra baxo selemente'l frente del auto con forma de torpedu. El Bullet Bird (páxaru bala), proyeuta suavidá y aerodinámica con altu impautu. Dellos coleicionistes llamar Rocket`Bird.

A pesar del alloñamientu de los primeros diseños, el nuevu Thunderbird tenía traces que tradicionalmente acomuñar a la marca. Tenía un estilu llargu y desaxeradamente baxu pal so llargor. Les calaveres volvieron ser redondes como nel 1957. Ello ye que ford retomo les calaveres d'un solu lente en 1961.

Per primer vegada l'arca del Thunderbird tenía los goncios na parte posterior, y yera más anchu en 1960, anque con salpicaderas más angostes. Estes postreres fueron diseñaes p'afitase con torniellos y facilitar los arreglos de carrocería, esaniciar por completu'l parabrís tipu dog leg (pata de perru) que foi usáu na década de los cincuenta. El nuevu parabrís con pilastra delgada y rectu ameyoraba la visibilidá ensin presentar distorsión dalguna. El Thunderbird de 1961 podía tener l'acabáu en 19 distintos colores sólidos Diamond Lustre y 30 combinaciones de dos tonos (incluyendo 7 combinaciones inverses) que s'ufiertaron nel hardtop.

Anque nel esterior el llargor amontóse 10 pulgaes, les dimensiones del espaciu interior permanecieron igual que nel modelu 1960. Hubo seis tipos de tapicería estándar disponibles en tolos colores. La tapicería en piel nun s'ufiertó en verde. Les capotes de los convertibles podíen ser blanques, negres o azules. La consola central yera 25% más pequeña, ameyorando con ello l'accesu al asientu traseru. Una nueva idea ye usada nel Thunderbird como foi l'espeyu retrovisor sobre'l vidriu del parabrís. L'equipamientu adicional incluyía un motor V8 Serie FE de 6,4 L (390 in³) con afogador automáticu, doble salida d'escape y sistema de lubricación "full flow".

Les ventes en 1960 yeren de 73.051, incluyendo 10.516 descapotables. El Thunderbird destacó fuercia porque foi escoyíu coche de seguridá de la carrera Indianápolis 500 y porque nél xubió'l presidente d'Estaos Xuníos John F. Kennedy.

En 1962 les ventes yeren de 78.011, incluyendo 9.884 descapotables. Preséntase'l Thunderbird Sports Roadster, que tresforma'l Thunderbird nun 2 asientos como yera l'orixinal, ente otros cambeos y un preciu un tanto eleváu que-y dio poques ventes, y ente los pocos compradores figura Elvis Presley.

Pal añu 1962 el Sport Roadster presentaba una cubierta de fibra de vidriu moldiáu y reposacabezas acolchaos que volvíen convertir a esti descapotable de cuatro asientos nun modelu de dos places. Tamién presumía de tener ruedes con radios cromaos, tapacubos simulaos y una barra pa la comodidá de los pasaxeros nes curves.

El modelu 1962 tamién salió con una parrilla y lluces traseres nueves y con dos nuevos modelos. Unu foi llamáu Landau. El so interior construyía sobre pidíu y el techu tenía una cubierta de tela con barres S de Landau nes bandes. L'otru modelu foi'l Roadster deportivu, que tenía una tapicería especial nos asientos y ruedes con radios.

L'estilu fuera influyíu pola moda Kalifornia Kustom de principios de los 60; el modelu 62 tenía una parrilla rediseñada con cuatro brillosos llinies horizontales y pequeñes barres verticales. reemplazáronse les moldures "apiladas" del área trasera (modelu 61) por una filera de guiones horizontales. Dempués de la primavera, dellos autos fueron construyíos con una llinia cromada horizontal a lo llargo de la so banda. Les grandes y redondes calaveres, carauterístiques de la marca, fueron afataes con más cromu.

Una llarga llista d'equipamientu estándar incluyir nel altu preciu del auto. L'auto incluyía sistema d'escape con doble salida, filtru de combustible y d'aceite, motor de 390 pulgaes³ con carburador de cuatro boques, tableru de preseos y viseras acolchaes, reló llétricu con segunderu, lluces de cortesía, direccionales, volante de centru fondu, aru pal claxon y claxon con bocina doble, asientos delanteros individualmente ajustables, espeyu retrovisor con axuste de día-noche, peslleres de puerta con doble seguru, cubiertes completes nes ruedes, filtru d'aire, tresmisión automática, frenos de potencia, direición hidráulica, llimpiadores elétricos; lluces de guantera, ceniceru, equipaxe, respaldu y en compartimientos; sistema de calefacción; volante ajustable (novedá dientro del equipu estándar), consola ente los asientos delanteros, y neumáticos negros 8.00 × 14. El convertible Sport Roadster añedía la cubierta de los asientos traseros con respaldu acolcháu pa la cabeza, ruedes de rayos cromaos, y una barra de sofitu pal copilotu.

El T-Bird yera apreciáu por ser silenciosu, nun momentu que los autos ruidosos yeren ordinarios. Había dellos cambeos adicionales al Thunderbird 1962. Un frenu manual d'emerxencia, cambeos leves de la tapicería, y reaxustes n'el indicadores del tableru fueron dellos detalles d'elles. Embaxo del auto, un revestimiento a base de cinc (galvanizáu) aplicóse como proteición a la oxidación. Tamién el silenciador d'aluminiu foi ameyoráu con seiciones d'aceru inoxidable en delles partes crítiques nel sistema d'escape, como los resonadores.

Al motor del T-Bird foi oxetu de meyores nel sistema d'almisión. La vida del filtru d'aceite tamién s'estendió a intervalos de 4,000 o 6,000 milles esaniciando una válvula de camín. Pa una mayor durabilidá y resistencia usáronse nuevos materiales en sistemes mecánicos de los frenos. Sicasí, el T-bird taba a trés años de tener frenos de discu, daqué que los entusiastes de la marca creíen bien necesariu.

Un motor opcional tuvo disponible en 1962. La so producción foi llindada. Esti motor yera una versión del 390 con tres carburadores progresivos Holley de dos gargantes, una rellación de compresión 10.5:1 y un filtru d'aire d'aluminiu distintivo. Conocíu como la planta de fuercia "Códigu M" yera capaz de xenerar 340 caballos de fuercia y 430 llibres pie de torque a 3200 rpm. Un roadster M podía llegar de 0 a 96 km en 8.5 s y algamar una velocidá cimera de 201 km/h y anque el T-bird presentaba una llinia deportiva, nun podía ser consideráu un "muscle car". El manexu yera lentu, faltu de precisión, y non bien afechu pa les curves.

Les opciones del motor permanecíen igual que nel modelu anterior. A mediaos d'añu salió a la venta una edición especial denomada Princpality of Monaco, que tuvo una producción llindada de 2,000 unidaes.

En 1963, la producción del Sport Roadster cayo significativamente a solu 455 unidaes de les que solo 37 cuntaron cola opción de triple poder (Tri-Power); esta carauterística convertir n'autos únicos y pieces por demás rares.

Los Thunderbird 1963 incorporaben como novedad moldures nos llaterales de la carrocería, una parrilla llixeramente retocada, lluces traseres de nuevu diseñu y nueves variedaes llaterales y tapacubos.

En 1963 les ventes baxen a 63.313. El Landau ye'l segundu más vendíu con 12.193 y les ventes de la edición llindada "Principality of Monaco" del modelu Landau llindar a 2.000. Los 5.913 descapotables y 455 Sports Roadsters vendíos indicaben un cayente de la versión descapotable del Thunderbird.

Cuarta xeneración (1964-1966): Flair Birds[editar | editar la fonte]

Ford Thunderbird Descapotable de 1965.
Fabricante Ford Motor Company
Periodu 1964 - 1966
Carroceríes Cupé hardtop 2 puertes
Descapotable 2 puertes
Configuración Motores: 390 in³ FE V8
427 in³ FE V8 (raru)
428 in³ FE V8 (1966)
Cambiar los datos en Wikidata

Para 1964 la remodelación del Thunderbird consistió en romper esti diseñu "Bullet" pa da-y un aspeutu más "formal". Ye equí cuando se presenten cambeos drásticos nel Thunderbird; ente ellos, les bandes esculpiéronse fondamente y la parte posterior del auto llucía dos grandes proteiciones rectangulares que conteníen les calaveres.

L'estilu de les defenses y la parrilla permaneció, y sicasí el so aspeutu apaecía bien distintu. Puede dicise que los interiores amosábense como los meyores dientro de la gama ufiertada nesa década. Ye según atopamos un habitáculo provistu d'un conxuntu de preseos esllumantes, con nueves opciones y asientos traseros perfilaos. L'únicu motor disponible nesi añu foi'l V8 Serie FE 390 CID con potencia de 300 CV (224 kW), capaz d'impulsar al Thunderbird a 200 km/h (120 mph).

Les suspensiones yeren nidies y esto causaba que'l xasis del coche inclinárase, lo que lo faía incómodu en carreteres con munches curves. Distintos probadores de coches notaron que por casu, el Buick Riviera yera más axilosu per carretera que'l Thunderbird. Sicasí, esti postreru siguía siendo'l líder de ventes nel so segmentu. Primeramente ufiertábase la versión con techu duru hardtop, la descapotable y el Landau, con techu de vinilu. Les ventes fueron bones, con 92.465 unidaes (una medría del 50%).

Pa 1965 siguía respetándose la tradición de Ford nesti modelu, polo que se presentaba esencialmente inalteráu, salvo dellos detalles, como los indicadores de revoluciones secuenciales, que yera la innovación d'aquel entós.

Per otra parte, los frenos de discu reemplazaron a los de tambor delanteros, polo que'l sistema de frenáu ameyoró sustancialmente.

En 1965 sicasí les ventes baxen a 74.792 por cuenta de la competencia (incluyendo al nuevu nacíu Ford Mustang).

A güeyu el modelu 66 llucía los mesmu esterior, pero en realidá sufriera un rediseño nel frente y un aspeutu posterior muncho más estilizado.

Nel T-Bird 66 destaca un panel traseru qu'alluga les calaveres, mesmu qu'amuesa un centru llisu onde se montaben les auxiliares.

Respectu del so motor, los 390 xunir al optativu 7,0 L (428 in³) Serie FE con una potencia de 345 CV que daba una aceleración al Thunderbird de 0-100 en 9 segundos (ente que la del motor estándar yera de 11).

Ufiértase una nueva versión, Town Hardtop y el modelu Landau pasa a llamase Town Landau. Con unes ventes de 69.176 unidaes, de les cualos 35.105 yeren del Town Landau.

Mientres los años 1963-1965 vendiéronse 427 Thunderbirds especiales: 120 yeren "d'altes prestaciones" de los cualos anguaño queden 6. Quedó documentáu que Bob Tasca, un pilotu de carreres, pidió unu d'estos 427 Thunderbirds. L'aceleración d'estos Thunderbirds yera de 0-100 en 6 segundos, con una velocidá máxima de 217 km/h (135 mph). Una unidá d'estes foi usada na serie de televisión Highlander. Un Thunderbird descapotable de 1966 foi unu de los iconos de la película Thelma & Louise, protagonizada por Susan Sarandon y Geena Davis y empobinada por Ridley Scott.

Quinta xeneración (1967-1969): Glamour Birds[editar | editar la fonte]

Ford Thunderbird Hardtop Landau de 1967.
Fabricante Ford Motor Company
Periodu 1967 - 1969
Fábricas Wixom, Michigan
Carroceríes Cupé hardtop 2 puertes
Landau 2 puertes
Hardtop landau 4 puertes
Configuración Motores: 390 in³ FE V8 (1967-68)
428 in³ FE V8 (1967)
429 in³ 385 V8 (1968-71)
Cambiar los datos en Wikidata

Ye nesta xeneración que recibe nuevamente cambeos radicales nel diseñu del Thunderbird, yá que nun s'amosaren grandes cambeos dende 1958. Esta quinta xeneración vio'l segundu mayor cambéu de direición pal Thunderbird. El Thunderbird siguiera fundamentalmente nel mesmu conceutu al traviés de 1966, a pesar de que l'estilismu actualizárase dos veces. La introducción del Ford Mustang a principios de 1964, sicasí, impugnó al Thunderbird de posición nel mercáu. Al igual que'l Thunderbird, yera un pequeñu dos puertes, con cuatro asientos y con pretensiones deportives, pero yera sustancialmente más baratu. Les ventes del Thunderbird sufrieron. La respuesta de Ford yera pa treslladar al Thunderbird de categoría, ente que dellos fans del clásicu Thunderbird consideraron a 1966 l'últimu añu d'interés.

El Modelu 1967 cuenta con un xasis d'una sola pieza, en favor del armáu tradicional.

Esti Thunderbird convertir nun auto significativamente distintu a los modelos anteriores, y l'estilu d'esti T-Bird allugóse radicalmente fora de los avezaos hasta'l momentu, polo que'l so frente ufiertó una apariencia novedosa al despintar los faros per primer vegada nesti automóvil.

Otramiente, el ford Thunderbird 1967 carauterizar por cuntar con una fonda rejilla del radiador, que topábase enmarcada por avolumáu defenses.

El T-Bird de 1968 amosó cuasi nulos cambeos, pero ufiertó'l totalmente nuevu motor 429 de 360 caballos de fuercia.

Un datu interesáu d'esti modelu foi que per primer vegada ufiertáronse interiores con asientos de cubu en tolos modelos.

Pa 1969 dellos detalles que llució esti modelu consistieron nun panel posterior con dos concavidad de forma rectangular qu'allugaben les calaveres, carauterística similar a los modelos 1964 y 1965.

Los techos abribles optativos remanecieron como una opción.

La versión descapotable sumió. Nel so llugar, la compañía presentó un modelu de cuatro puertes que tuvo disponible hasta 1971, pero nunca xeneró importantes ventes. El nuevu Lincoln Continental Mark III de 1968 basar nel xasis de la versión 4 puertes del Thunderbird. Hasta práuticamente finales de los años 90, los Lincoln Continental y los Ford Thunderbird compartieron estructures, según tamién el Mercury Cougar. El diseñu de 1967 yera radicalmente distintu de lo que vieno antes, nél destacaben unes formes bien radicales con una parrilla de tipu "fishmouth" que contenía los faros ocultos. El diseñu global del coche recibía influencies de los aviones de combate, como'l F-100 Super Sable. El Thunderbird de 1968 vio la introducción de los nuevos motores V8 Serie 385 big-block 429 CID. Como la mayoría de motores Ford de la dómina, yeren "subestimaos" a 360 CV por razones de seguru.

Sesta xeneración (1970-1971): Bunkie's Birds[editar | editar la fonte]

Ford Thunderbird Cupé Hardtop de 1970-71.
Fabricante Ford Motor Company
Periodu 1970 - 1971
Fábricas Wixom, Michigan
Carroceríes Cupé hardtop 2 puertes
Landau 2 puertes
Hardtop landau 4 puertes
Configuración Motores: 429 in³ 385 V8
Cambiar los datos en Wikidata

Los Thunderbird d'esta xeneración llámase-yos Bunkie's Birds y utilizaron la mesma plataforma de los anteriores, pero'l so estilu de dalguna manera diseñar p'apaecer totalmente innovador.

El proyeutu tuvo la influencia de "Bunkie" Knudsen, quien trabayando pa General Motors Company, apocayá habíase inegrado al equipu de Ford.

L'auto llucía un frente rediseñáu, del que destacaba una polémica parrilla central y sobremanera, una defensa delgada considerada un tanto estraña entós daquella (anque dellos automóviles de GM, sobremanera Pontiac, amosaba dalgunes d'estes variaciones). Otru puntu a considerar ye que foi esaniciada la carauterística de despintar los faros. Esti modelu siguía considerándose como un automóvil escelente y abondo cómodu pa viaxes llargos.

El modelu 1971 puede dicise que nun foi otra cosa qu'un "saldu", yá que ufiertaba namái una parrilla llixeramente rediseñada.

La producción total pa 1971 foi de 36,055 unidaes.

Magar tou, pa 1971 la popularidá del Thunderbird yera tal que la famosa tienda departamental Nieman Marcus escribiera'l lema: "El Thunderbird pa èl y palla" nel so catalogo de "regalos pal que lo tien tou".

Séptima xeneración (1972-1976): Big Birds[editar | editar la fonte]

Ford Thunderbird de 1973.
Fabricante Ford Motor Company
Periodu 1972 - 1976
Fábricas Wixom, Michigan
Carroceríes Cupé hardtop 2 puertes
Configuración Motores: 429 in³ 385 V8 (1972-73)
460 in³ 385 V8 (1972-76)
Cambiar los datos en Wikidata

El meyor axetivu pa describir a esta xeneración de Thunderbird ye definitivamente "Colosal". 1972 tuvo la introducción d'un modelu con un motor 429, un V-8 de 7.0 L (429 in³) como estándar, y el poderosu 460 igual yera un V-8 de 7.5 L (460 in³), como paquete opcional.

Los Thunderbirds de la séptima xeneración son los más grandes qu'enxamás se producieron;

Yeren más llargos, más anchos y más pesaos. Trátase d'automóviles grandes y bien cómodos, anque'l so gastu de combustible tamién yera mayor. Pesaben cerca de los 2250 kg. Esto convertir nos "reis de la carretera" pero'l consumu yera bien alto (29,4 a 20 l/100 km) . Por cuenta de la crisis del petroleu de 1973, los automóviles teníen que menguar la so midida pa ser más eficientes. Esti modelu Thunderbird siguió cola inclusión d'un capiellu llargu. Coles mesmes, anguaño dexo d'ufiertase la opción 4 puertes.

Ente los años 1973-1976 los T-Bird caltuviéronse esencialmente iguales, presentáu solo dellos cambeos na parrilla y unos pequeños cambeos na parte posterior.

Equí faise necesariu mentar un datu históricu interesante: estos Thunderbird caltuvieron la concepción básica del modelu 1955, ensin compartir detalles d'otros productos de Ford, fechu que los convirtió en únicos en tol mundu, como los anunciantes gustaben dicir.

Sicasí esta xeneración claramente foi fundamental pal Lincoln Mark IV, V, VI (verdaderamente'l Mark III tamién tuvo basáu na plataforma del Thunderbird, pero nun repararon nello). Esti fenómenu continuu hasta 1997, cuando'l Thunderbird foi descontinuado.

Octava xeneración (1977-1979): Torino Birds[editar | editar la fonte]

Ford Thunderbird Torino Bird.
Fabricante Ford Motor Company
Periodu 1977 - 1979
Fábricas Wixom, Michigan
Carroceríes 2 puertes cupé hardtop
Configuración Motores: 302 in³ Windsor V8
351 in³ 351M V8
400 in³ Cleveland V8
Cambiar los datos en Wikidata

En 1974 Ford ufierta una edición especial del Torino, denomináu Elite, y comercializar como "Thunderbird Inspired".

En realidá yera una especie de prueba pa sondiar si'l públicu aceptaba un Thunderbird d'esta dimensión. Ante'l fechu la reacción foi positiva, y en 1977 un dafechu nuevu Thunderbird introducir na gama, que tuvo basáu nel Torino (como'l Mercury Cougar del mesmu añu). Esta foi la primer vegada na hestoria del Thunderbird que s'ufiertó un modelu más pequeñu, qu'amás foi menos costosu.

Los 1977 realmente convirtiéronse nun automóvil estilizado que caltuvieron la esencia del Thunderbird tradicional. El detalle de los faros ocultos volvió nesti modelu, y la parte posterior del auto caltuvo'l so anchor xunto con esi aspeutu d'axilidá.

El motor estándar foi'l 302, sacante en California, onde s'ufiertó'l 351, la máquina optativa foi de 400.

La personalidá del Thunderbird caltúvose esencialmente inalterada pa los años 1978 y 1979. Les ventes sicasí, yeren dramátiques, pos se teníen 318,140 unidaes construyíes en 1977; 333,757 en 1978, y 284,141 en 1979.

De 1977 a 1979 menguar el xasis del Thunderbird y usa el del Ford Torino de 1972-76 y LTD II de 1977-79.

Tamién l'amenorgamientu de midida provoca un amenorgamientu de $2.700 dólares nel preciu. Al respeutive de les mecániques usaes, sumen los motores anteriores y el Windsor V8 5.0 L (302 in³) ye'l motor estándar. Los motores 5.8 L (351 in³) y 6.6 L (400 in³) déxense como opcionales. En California el 5.8 L yera la única opción, perdió potencia, esta queda compensada pol amenorgamientu de pesu.

Novena xeneración (1980-1982): Box Birds[editar | editar la fonte]

Ford Thunderbird.
Fabricante Ford Motor Company
Periodu 1980 - 1982
Fábricas Lorain, Ohio
Configuración Motores: 200 in³ Thriftpower Six I6 (finales de 1980 - 1982)
232 in³ Essex V6 (1982)
255 in³ Windsor V8
302 in³ Windsor V8 (1980 - 1981).
Cambiar los datos en Wikidata

La década de los 80 y de los 90 foi testigu d'un Thunderbird distintu, con esi estilu "aerodinámicu" que llevaría a la compañía y a la industria escontra una nueva direición.

En 1980, siguir col tamañu del Thunderbird anterior (Mercury Cougar).

La construcción del so xasis reemplazar de nuevu a una sola pieza, como la del modelu 1958. Tuvo basáu nel "Fox Platform", usáu pol Fairmont, qu'apaecía ante dalgunu como namás que un Fairmont elegante col estilu del Thunderbird.

Cabo mentar que per primer vegada na so hestoria, el T-Bird ufiertaría un motor V-6 estándar, col 302 como optativu.

1981 y 1982 fueron básicamente los "saldos", que amosaron mínimos cambeos pa la so venta.

Décima xeneración (1983-1986): Aero Birds[editar | editar la fonte]

Ford Thunderbird.
Fabricante Ford Motor Company
Periodu 1983 - 1986
Fábricas Lorain, Ohio
Cuautitlán Izcalli, Méxicu
Carroceríes Cupé 2 puertes
Configuración Motores: 2.3 L Lima I4 (turbo)
3.8 L Essex V6
5.0 L Windsor V8
Diseñador Jack Telnack
Cambiar los datos en Wikidata

Pa 1983 a dicir el Thunderbird volvióse más improvisáu y aerodinámicu y col llanzamientu del Turbo Coupe, una imaxe muncho más deportiva. En 1980, el nuevu xefe de diseñu Jack Telnack preguntó-y al executivu Don Petersen "esto ye lo que quies na carretera?" Telnack respondió negativamente proponiendo'l re-diseño del Thunderbird con un estilu aerodinámicu, consecuentemente lleváu al Taurus, Sierra y dellos Lincolns. En 1987, El Ford Thunderbird Turbo Coupe foi rediseñáu con un notable equipamientu nuevu como control automáticu, frenos anti-bloquéu y sistema turbocargado similar al del Ford Mustang SVO, tou nun auto bien personal y luxosu que producía 190 caballos de potencia del 4 cilindros de 2.3 llitros y que tenía como velocidá máxima 235 km/h. El turbo Coupe foi nomáu auto del añu pola revista Motor Trend en 1987.

El Thunderbird d'esta xeneración foi construyíu sobre la Plataforma Fox usada n'otros productos Ford incluyíu los Thunderbird 1980-82 y los Ford Mustang. Solamente calteniendo ye de l'anterior xeneración, el pal modelu 1983 se rediseñó dafechu con un diseñu más aerodinámicu, el so coeficiente aerodinámicu yera de 0.35. El Thunderbird 1983 ufiertar en versiones Base, Heritage y Turbo Coupe, quedando pa la Base y el Heritage como estándar el 3.8 L Essex V-6 que prodocia 110 caballos de potencia movíu por una tresmisión automática de 3 velocidaes. L'opcional yera'l V-8 de 5.0 L qu'apurría 140 hp taba disponible en dambos modelos.

El TurboCoupe, el tope de la gama yera especial por delles razones. Este usaba un motor Turbo Cargáu de 4 cilindros de 2.3 L forníu col sistema Ford EEC-IV con control electrónicu de engranaje. A diferencia de les otres versiones esti ufiertaba una tresmisión manual de 5 velocidaes, otros equipamientos yeren un Llendador de velocidá (Llamáu Traction Lock), Plantes y rines más grandes y un interior más deportivu.

Pa 1984 el Ford Thunderbird Turbo Cuope tuvo pocos cambeos, tuvo una tresmisión nueva de 3 velocidaes como opcional. Una edición FILA, qu'incluyía nueves opciones de pintura y ruedes, mas al gustu d'automóviles de talla europea.

Pa 1985 el TurboCuope gana potencia hasta los 155 caballos de potencia y tolos modelos recibieron nuevos interiores.

Pa la so Edición 30º aniversariu foi ufiertada una pintura con terminación azul única y franxes y carrocería más baxa que la del modelu normal.

Pa 1986, incluyendo un tableru más altu con una lluz d'altu, y l'eliminación de la edición FILA.

Oncena xeneración (1987-1988): Bubble Birds[editar | editar la fonte]

Ford Thunderbird.
Fabricante Ford Motor Company
Periodu 1987 - 1988
Fábricas Lorain, Ohio
Carroceríes Cupé 2 puertes
Configuración Motores: 2.3 L Lima I4 (turbo)
3.8 L Essex V6
5.0 L Windsor V8
Diseñador Jack Telnack
Cambiar los datos en Wikidata

Pa 1986, Ford tenía un proyeutu llamáu internamente "NM12". Propuestu pa competir col BMW Serie 6. Ford creía que'l nuevu Thunderbird tenía que dar un gran cambéu por que a los públicu prestáralu más, causáu que coles anteriores xeneraciones rompióse l'espíritu que tenía los modelu.

Pa 1987, l'interior foi camudáu remplazando al Elan col nuevu LX y los modelos deportivos. Más tarde col V8 y depués el LX con un V6. El Turbo Cupé foi nomáu auto del añu en 1987 por Motor Trend. El 2.3 L Turbo de 4 cilindros incluyía los sistema d'enfriamientu Air-to-Air que yera atopáu nel ford Mustang SVO y apurría 190 caballos de fuercia con una tresmisión manual de 5 velocidaes. Nueva pal turbo cupé había una automática de 4 velocidaes. Ford llamar Tresmisión Durable. Mientres el Turbo cupé incluyía frenos de discu nes 4 ruedes controla automáticu de cruceru y plantes de 16 pulgaes con neumáticos 225/60VR d'estilu deportivu

Pa 1988, la versión final del Turbo Cupé solo tuvo cambeos menores. La tresmisión automática de 5 velocidaes. El Turbo Cupé foi releváu en 1989 pol Super Cupé que tenía un V-6 Supercargado de 3.8 L el cual tenía una meyor rellación que'l vieyu 4 Cil. turbo.

Docena xeneración (1989-1997): Super Birds[editar | editar la fonte]

Ford Thunderbird de 1997.]]
Fabricante Ford Motor Company
Periodu 1989 - 1997
Fábricas Lorain, Ohio
Carroceríes Cupé 2 puertes
Configuración Motores: 3.8 L Essex V6 (NA/SC)
4.6 L Modular V8 (1994 - 1997)
5.0 L Windsor V8 (1991 - 1993)
Cambiar los datos en Wikidata

Pa 1989 un nuevu y antemanáu modelu Thunderbird foi presentáu. Deriváu de la nueva plataforma de Ford MN12 (proyeutu de plataforma de tamañu mediu norte estauxunidense), el nuevu Thunderbird amosaba un diseñu más aerodinámicu y relativamente más curtiu que'l modelu 1988.

El coche presentaba una batalla más curtia, suspensión independiente nes 4 ruedes que daba un meyor agarre al suelu. Esti equipamientu significo enforma pal Thunderbird, yera l'únicu modelu con tracción trasera qu'a diferencia d'otros, como'l Chevrolet Corvette qu'ufiertaba suspensión independiente a les 4 ruedes . Como única opciones na motorización de 1989 atopábense dos motores, una nueva opción de V-6 basáu nel ufiertáu nel modelu LX, yera un V6 Essex OHV de 3.8 L que producía 140 caballos de potencia a 3800 RPM y 215 LB. Munchos sentíen que yera pocu pa cargar los 1.700 kg .

Esti motor foi forníu con una tresmisión automática de 4 velocidaes pa los modelos de 1989-1993, esto escontra que tuviera un baxu coeficiente al arrincar, el Thunderbird yera relativamente rendidor nel apartáu del combustible. El Thunderbird forníu col motor V6 tenía un consumu permediu de 1 L cada 10 km remanando en ciudá y en carretera alredor de 1 L cada 14.3 km

Un más sofisticáu, supercargado y esfrecida versión del 3.8 L OHV V6 foi usada pal tope de la gama, el Super Coupe. El Super Coupe tenía la tresmisión M5R2 de 5 velocidaes, derivada de los Mazda de tresmisión manual de 4 velocidaes automáticos.

El Thunderbird SC foi nomáu auto del añu en 1989 pola revista Motor Trend, Ford prudentemente dicía que cuando se cuerre al máximu de 5,600 RPM, el super cargador aprovía de 12 PSI de presión, produciendo 210 caballos a 4000 RPM y 315 LB-P, yera a 2600 RPM embaxo d'una compresión 8.2:1 .

Acompañando al poderosu motor, el Super Coupe yera forníu con una vasta gama d'equipamientos que lu faíen tar al tope en comparanza col Thunderbird base. Nesa llarga llista taben: plantes de 16 pulgaes con plantes d'altu rendimientu (los Thunderbird`s básicos usaben una de 15 pulgaes), un control de bloquéu de tracción con diferencial, frenos antibloqueo, una meyor suspensión con bon agarre y control ajustable.

Pal modelu 1991, Ford reintrodució una opción de Motor Windsor 5.0 V8. El motor usáu nel modelu producía 200 caballos de potencia, ganando 35 caballos extra ante'l modelu 1988.

Como motorización estándar taba'l V6 Essex de 3.8 L, el V8 namái yera movíu por una tresmisión automática de 4 velocidaes.

Nel programa de televisión Motor Week nuna prueba del modelu 1991 demostraba que yera similar al Mercury Cougar, una prueba de manexu col motor Windsor 5.0 V8. revelaba que'l modelu aceleraba de 0 a 96 km en 9,2 s; aproximao 2 segundos más rápidu qu'un Thunderbird Essex OHV de 3.8 L V6, pero 2 s más lentu que'l Super Cupé 3.8 L OHV V6.

Ensin tomar en cuenta los méritos d'esti auto, foi consideráu fallíu por dellos altos mandos, en virtú de que desafortunadamente superó'l pesu y los costos qu'entamaren. Y el preciu más altu que yera necesariu pagar poles meyora resultó nun gran amenorgamientu del volume de la producción comparáu col modelu anterior. El xerente del programa foi criticáu públicamente pol Presidente de Ford Harold A. Poling na ceremonia interna del "Auto del añu", arrenunciando pocu tiempu dempués. La planta de Lorain amenorgó'l so ritmu de producción dende 70 unidaes per hora a solamente 40 nesi ralu pol amenorgamientu de la demanda

En 1994, el Thunderbird recibe dellos cambeos menores nel esterior, tomar d'aire, les calaveres y la fascia amosaben cambeos más modestos en diseñu. Al centru d'esta, el logo plateado del Thunderbird foi movíu a la parte alta de la defensa antes d'onde empezaba l'arca, l'interior del Thunderbird foi dafechu diseñáu con una énfasis a optimizar el comfort del conductor. El rediseño amosó un nuevu tipu de rines, radio, y aire acondicionáu con salíes nes puertes y otres árees.

Complementando los cambeos al interior y como extra en seguridá Ford creó un sistema dual de boles d'aire pa pasaxeru y conductor en tolos Thunderbird 1994.

Como los más grandes cambeos pa 1994, el motor V8 de 4.6 L reemplazó al "5.0" Windsor. El V8 de 4.6 L SOHC producía 205 caballos de potencia a 4500 RPM. El EEC-V (base V6 Thunderbirds y Super Coupes siguieron usando'l vieyu EEC-IV). Electrónicamente controláu por una tresmisión automática de 4 velocidaes que remplazaba a les anteriores tresmisiones automátiques usaes pol Thunderbird. El Super Coupe siguió en 1994 col mesmu motor supercargado V6 de 3.8 L de primero que producía 230 caballos de potencia a 4400 RPM. Esto creaba una infinidá de cambeos.

En marzu de 1996, la revista Motor Trend fixo una comparancia de manexu al Thunderbird SC 1995 contra'l Chevrolet Monte Carlo Z34 y al Buick Regal Gran Sport. El SC amosó'l meyor comportamientu, incluyendo la so aceleración de 0 a 96 km en 7 segundos y terminar el cuartu de milla en 15 s a 141 km/h. D'últimes amosaba un meyor comportamientu que los otros, l'autor del artículu, Don Sherman, escribió. "el Buick Regal ye competente, un modelu alcontradizu y con preciu curiosu, pero ye bien tontu llamalo Gran Sport. Nada ye grande y deportivu nel modelu. El Monte Carlo precisa pasar a un V8 y a un añu de refinamientos pa erradicar esos errores calidable. Esto dexa al Thunderbird SC como'l ganador de la prueba. Ye lejanamente sofisticáu y les sos soluciones a un Cupé de cuatro places son bones, alcuerdu a un bon preciu." Con crítiques como esta, la medría de meyores y desenvolvimientu amosáu nos SC fíxo-y tamién una vida curtia, el Thunderbird SC foi descontinuado depués del modelu 1995 depués de lentes ventes.

Pal modelu 1996, el Thunderbird recibió l'últimu aire, Disponible en versiones LX (V6 y V8) o Sport (V8 namái), l'auto recibía lluces delanteres y traseres rediseñaes, tomes d'aire delanteru y traseres según llaterales distintos, distintos rines (de 15 pulgaes na versión LX y de 16 pulgaes nel Sport) y una delgada toma d'aire, que foi afecha pa la mecánica 4.6 L. Les versiones V8 fueron modificaes pa producir 205 caballos de potencia a 4250 RPM con 280 LB-P, eso dio como resultáu una medría de 15 LB en comparanza colos modelos 1994-1995.

N'otra comparancia de manexu fecha pola revista Motor Trend contra'l Monte Carlo Z34, un Thunderbird afechu col V8 de 4.6 L aceleraba de 0 a 96 km en 7.9 s y un cuartu de milla en 15.8 s a 141 km/h. Desafortunadamente pa los compradores, tolos compuestos teníen un enclín a rompese o causar derramamiento d'anticonxelante.

El modelu básicu LX siguía usando'l V6 de 3.8 L forníu col ordenador la cual antes atopar namái nel V8 de 4.6 . El torque del V6 aumentara a 215 LB y pasó de 2400 RPM a 2750 RPM y la potencia viose amontada a los 145 caballos de potencia en 1996.

En 1997, Ford dio-y dellos cambeos notables, tratando d'aforrar costos na elegante cupé. Como resultancia, el Thunderbird 1997 amosó como úniques opciones un llamativu quemacocos, distinta terminación n'asientos, llave d'accesu remotu y reproductor de cd`s.

Tamién en 1997, Thunderbirds d'altu desempeñu fueron amosaos, 4 prototipos fueron producíos pola división de vehículos especiales de Ford motorizados coles partes Cobra R, como frenos y rines, una tresmisión manual de 5 velocidaes, y como motor un V8 de 4.6 L similar al atopáu nel SVT Mustang Cobra.

Los Thunderbirds SVE teníen un espaciu p'afaer el suercargador asitiáu enriba del motor. Esti modelu especial del Thunderbird nun llegó a quedar como proyeutu final, porque la completa producción del Thunderbird/Cougar terminó nel modelu 1997. El postreru MN12 Thunderbird salíu de la planta de producción en Lorain, Ohio, foi'l 4 de setiembre de 1997.

Decimotercer xeneración (2002-2005): Retro Birds[editar | editar la fonte]

Ford Thunderbird de 2002.
Fabricante Ford Motor Company
Periodu 2002 - 2005
Fábricas Wixom, Michigan
Carroceríes Descapotable 2 puertes con techu hardtop extraíble
Configuración Motores: 3.9 L AJ35 V8
Cambiar los datos en Wikidata

El 3 de xineru de 1999, nel Salón del Automóvil de Detroit, Ford presentó un "Concept Car" que retomó'l nome del Thunderbird. Esi modelu basar nuna moderna version biplaza descapotable que sirviría como exemplu del so predecesor de 1955, de la que nutriría l'entusiasmu na marca.

Considerando l'aceptación que llogró esti Thunderbird, en mayu de 2002 la empresa confirma l'entamu de la producción en serie del veteranu modelu, col que s'algamar una venta de 19.085 unidaes.

El diseñu del Thunderbird apuntó escontra'l futuru, valiéndose de los últimos cambeos nes teunoloxíes y de les bases establecíes pol auto en 1955, al caltener un acercamientu coles traces del modelu.

Ye imposible terminar de detallar tolos aspeutos, carauterístiques ya innovaciones del vehículu que los faen únicos.

En 1958 nómase-y auto del añu ganándose'l nomamientu en 1987 y 1989 col "turbo cupé" y el "super coupe" recordando qu'en 1965 diéron-y el primer premiu a la gama entera de Ford. Darréu la revista "Motor Trend" apurro'l títulu del automóvil del añu nel 2002; Comentando que nengún otru vehículu foi gallardoniáu delles vegaes.

En 2002 presentar de nuevu'l Thunderbird, basáu na plataforma Ford DEW, utilizada tamién pa los modelos Xaguar S-Type y Lincoln LS, con un diseñu que recuerda al modelu de 1955 pero actualizáu a los tiempos modernos, tamién de 2 asientos, y con una única versión disponible: descapotable con techu duru extraíble.

Nel esterior pueden apreciase delles traces que faen notable'l so aire "Retro"; la parrilla, los ventanos del techu removible, según los faros y tomar d'aire son traces que decidieron retomase.

Nel interior l'equipamientu foi bien completu destacando asientos llétricos tipo butaca con terminaciones premium (de seis asities pal conductor y dos pal pasaxeru), volante con controles d'audiu y velocidá, sistema d'audiu Audiophile TM y munchos más accesorios más que faen d'esti vehículu un verdaderu auto de luxu.

Nel apartáu de seguridá'l vehículu ta forníu con ABS nos cuatro ruedes, sistema de suxeción suplementariu de bolses d'aire de dos etapes, petrines de seguridá de tres puntos y anclajes y correes inferiores p'asientu del pasaxeru pa neños.

Ford esperaba vender 25.000 unidaes per añu. El preciu de salida foi de $40.000 dólares y la demanda superó la producción, esto fixo que los vendedores xubieren el preciu del coche. Cuando les ventes menguaron, los vendedores percorrieron a los incentivos (descuentos) pa "sacase los coches de los concesionarios", tal que se mentó na revista New Caro Buyers Guide de 2004. Entá cuando Ford introdució nuevos paquetes p'ameyorar les ventes, estes fueron bajantes como les 11.998 del 2004 y les 9.548 del 2005, cuando se dexó de producir. Mecánicamente, la decimotercer xeneración del Thunderbird usaba namái'l motor 3.9 AJ35 V8 que rindía 280 CV (209 kW).

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]