Federación Colombiana de Fútbol

De Wikipedia
Federación Colombiana de Fútbol
federación de fútbol y organización ensin ánimu de llucru
Llocalización
Sede Bogotá
Direición Colombia
Historia
Fundación1924
Organigrama
Presidente Ramón Jesurún (payares 2015)
Participación empresarial
Organización matriz Confederación Suramericana de Fútbol
Propietariu de
Forma parte de
Web oficial
Cambiar los datos en Wikidata

La Federación Colombiana de Fútbol (FCF), o Colfútbol, ye l'ente que rixe les lleis del fútbol y el fútbol sala en Colombia. Foi fundada en 1924 y ta afiliada a la FIFA y a la Conmebol dende 1936. Ye un miembru de la Confederación Suramericana de Fútbol (Conmebol) y ta al cargu de les seleiciones Colombia de fútbol nes sos cañes masculina y femenina, amás de toles sos categoríes inferiores. Ta tamién al cargu de les seleiciones de fútbol sala nos sos dos cañes (masculina y femenina), amás de les categoríes xuveniles que participen nos torneos de fútbol sala. Igualmente, ta al cargu de la Seleición Colombia de fútbol playa que participa nos torneos de la especialidá.

La federación ta constituyida por clubes aficionaos y profesionales, amás de les lligues departamentales. La División Mayor del Fútbol Colombiano (Dimayor), onde tán acomuñaos los clubes profesionales, ye la entidá encargada d'entamar los torneos nacionales de clubes profesionales en Primer y Segunda Categoría, amás de la Copa Colombia, la Superliga y la Lliga Profesional Femenina, ente que la División Aficionada del Fútbol Colombiano (Difutbol) encargar d'entamar los torneos de clubes aficionaos en mayores y xuveniles, amás de los campeonatos de lligues departamentales nes categoríes xuveniles.

La FCF entama directamente'l Campeonatu Sub-20 de fútbol, la Lliga Colombiana de Fútbol Sala (Primer División del fútbol sala colombianu) y el Tornéu Nacional de Futsal (Segunda División del fútbol sala nacional).

Historia[editar | editar la fonte]

Na ciudá de Barranquilla tomóse la iniciativa de fundar el 12 d'ochobre de 1924 la Lliga de Football Atlánticu. Solo en 1927 dióse-y la reconocencia xurídica del Gobiernu Nacional, en resolución 34, cola firma del Presidente Miguel Abadía Méndez. Carlos Lafaurie Roncallo,[1] como presidente de la Lliga de Foot-ball del Atlánticu, citó a una asamblea estraordinaria en Barranquilla División Aficionada del Fútbol Colombiano'l 8 de xunu de 1936 pa introduci-y una reforma a los estatutos, que yera puramente la so denominación. Ellí incluyíense clubes de Barranquilla, Santa Marta, Cartagena de Indias y demás ciudaes caribeñes. Darréu Emilio Royo, presidente de la Lliga, unvió emisarios a les distintes rexones del país por qu'empezaren a entamase en verdaderes seccionales o provincies pa conformar una entidá nacional.

Ayudó enforma a esa causa la realización de los Xuegos Nacionales, tantu los de 1928 en Cali como los de 1935 en Barranquilla. Colos intercambios empezaron a afiliase clubes de Medellín, Manizales, Cali, Bucaramanga y Bogotá. Tomóse la decisión del cambéu de nome. De Lliga de Foot-ball del Atlánticu pasó a denominase Asociación Colombiana de Fútbol (Adefútbol). Cola reconocencia nacional, resolución número 72 de 1936, roblada pol presidente Alfonso López Pumarejo y el ministru de Gobiernu, Lafaurie unvió la documentación a la FIFA pa la so aprobación internacional. Y foi'l 14 d'agostu de 1936, nel Congresu de la FIFA celebráu en Berlín con ocasión de los Xuegos Olímpicos, que s'analizó y aprobóse en primer instancia l'afiliación de Colombia al máximu organismu del fútbol mundial. Nuna carta del 17 d'ochobre de 1936, el secretariu xeneral de la FIFA, D.J.Schuther, comunicó-y a l'Asociación Colombiana de Fútbol que fuera aceptada como nuevu miembru de la entidá. Y tal determinación foi ratificada nuna nota del 5 de xineru de 1937, onde amás se -y diz que los 280 francos suizos unviaos cúbrenlu a Colombia les cuotes hasta'l 31 d'avientu de 1937.

Por cuenta de los 400 años de fundación de Cali, en xunetu de 1937, entamóse un tornéu internacional con equipos de Méxicu, Arxentina, Ecuador y Cuba. Pa esa competencia, la Adefútbol integró lo que puede llamase el primer escoyíu nacional. La primera seleición Colombia de manera oficial conformar pa la realización en Bogotá de los primeros Xuegos Bolivarianos, como un homenaxe de la Organización Deportiva Bolivariana (Odebo) a los 400 años de fundación de la capital del país, y que se llevaron a cabu ente'l 6 d'agostu de 1938, día del cuadricentenario de la ciudá, y el 22 del mesmu mes. Rematando la década de los 30, d'aquellos díes de gayola pola apaición nel ámbitu internacional pasar a la permanente llucha de poder, precisamente pola evolución del fútbol n'otres rexones del país En 1939, el Gobiernu tuvo qu'intervenir porque se reclamaba para Medellín la sede de la Adefútbol. El respaldu foi pa la entidá oficial. En 1944, les lligues de Cundinamarca, Valle del Cauca y Antioquia quixeron apoderase de la Adefútbol, pero la FIFA unvió una carta na que refrendaba'l vistu bonu escontra l'ente en Barranquilla. Por eso, al Suramericanu de Chile dir con un equipu netamente costeño. La década de los años 40 marcó l'enclín escontra'l profesionalismo, que llevó a la nacencia de la lliga profesional en 1948, cola creación de la Dimayor. Esto amontó les disputes intestinas ente la dirigencia del fútbol, obviamente poles cantidaes de dineru qu'empezaben a ventilarse y, poro, la llucha pol poder.

Coincidió aquella nacencia rentado coles fuelgues n'otros países suramericanos, especialmente Arxentina, pa desaguar nel famosu El Dorado a partir de 1949. Por tal motivu, el fútbol colombiano foi desafiliado de la FIFA, acusáu de “piratería”. Foi readmitido el 24 d'ochobre de 1951, col llamáu Pactu de Lima, nel que se comprometió a devolver les estrelles estranxeres, a más tardar el 15 de setiembre de 1954.[2][3] En 1958, nuevamente presentóse la Rebelión de les lligues”. Sol lideralgu d'Antioquia, Cundinamarca y Valle, 12 lligues axuntáronse y programaron un campeonatu nacional, amás de crear Codefútbol. Pero foi un movimientu que nun tuvo nengún ecu, porque yá práuticamente la Dimayor yera la qu'apoderaba'l conciertu nacional col so campeonatu profesional. El duelu ADEFÚTBOL vs. Dimayor esplotó en 1961, cuando s'averaba la eliminatoria pal Campeonatu Mundial de Chile. La rectora nacional solicitába-y a la lliga profesional les sos participaciones en dineru polos torneos y les transaiciones que realizaba. La disputa resolvió la Conmebol el 16 d'avientu nel Congresu de Rio de Janeiro: la Dimayor asumía'l manexu del fútbol en Colombia. Por eso, el 13 de xineru de 1962, na Biblioteca Nacional convocar a una asamblea xeneral (lligues y clubes profesionales) pa conformar un nuevu Comité Executivu. Quedó como Presidente Luis Benedetti Gómez. Pero nuevamente les aspereces surdieron en 1964. Mientres la Adefútbol nomaba a Eduardo Carbonell Insignares como nuevu presidente, la Dimayor y un bon númberu de lligues axuntar en Villa del Rosario (19 de xunu) pa crear la Federación Colombiana de Fútbol (Fedebol), y escoyeron como presidente a Alfonso Senior Quevedo. Les bones rellaciones de Senior a nivel internacional, dexáron-y el reconocencia de la FIFA nel Congresu celebráu en Londres en 1966, díes antes del Campeonatu Mundial.

L'ente ecuménicu dio-y el rótulu de Comité Provisional” por que revisara y endrechara el camín en Colombia. Finalmente, el 15 de xunu de 1971 realizóse una asamblea xeneral pa da-y vida a la Federación Colombiana de Fútbol, cola sigla de Colfútbol, tal como se caltién nel presente. El so presidente: Eduardo Carbonell Insignares. En 1964 Colombia entamó'l Campeonatu Suramericanu Sub-20 de 1964. En 1974, la FIFA axudicó a Colombia la responsabilidá d'entamar la Copa Mundial de Fútbol de 1986, pero'l presidente Belisario Betancur anunció en payares de 1982 la declinación de sedar ante la imposibilidá de cumplir colos requerimientos que la FIFA esixía pa celebrar l'eventu. En 1987 entamó nuevamente'l Campeonatu Suramericanu Sub-20. Repitió en 1992 con sede en Medellín entamando'l Suramericanu. Al añu siguiente entamó'l Suramericanu Sub-17. Nel añu 1987, en consensu colos presidentes de les asociaciones miembru de la Conmebol definieron la rotación de países como sede de la Copa América; a Colombia correspondiólu la organización del la Copa América 2001.

Estructura[editar | editar la fonte]

Nivel

Entidá(ye)

1

Federación Colombiana de Fútbol
Colfutbol

2

División Mayor del Fútbol Colombiano
Dimayor
36 clubes profesionales.

División Aficionada del Fútbol Colombiano
Difutbol
34 lligues departamentales.

Comité Executivu[4][editar | editar la fonte]

Sede de la Federación Colombiana de Fútbol en Bogotá.

Presidentes[editar | editar la fonte]

  • 1924: Carlos Vicente Queveda
  • 1958: Efraín Borrero.
  • 1961: Pedro Nery López.
  • 1962: Jorge Luis Benedetti Gómez.
  • 1964: Eduardo Carbonell Insignares.
  • 1964: Alfonso Senior Quevedo (Fedebol).
  • 1971: Eduardo Carbonell Insignares.
  • 1975: Alfonso Senior Quevedo.
  • 1982: Lleón Londoño Tamayo.
  • 1992: Juan José Bellini.
  • 1995: Hernán Mejía Campuzano (interín).
  • 1996: Álvaro Fina Domínguez.
  • 2002: Óscar Astudillo.
  • 2006: Luis Bedoya.
  • 2015: Ramón Jesurún.

Seleccionadores actuales[editar | editar la fonte]

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. De Castru, Chelo (28 de avientu de 2013). «Nuevu sociu profesional de fútbol: l'Estáu | L'Heraldu». Consultáu'l 8 d'agostu de 2017.
  2. Colombia afiliada a la FIFA pol congresu internacional de fútbol. El Tiempu, xueves 25 d'ochobre de 1951, páx. 1.
  3. Colombia quedó afiliada a la FIFA. Trunfu completu de la tesis colombiana en Lima. El Tiempu, xueves 25 d'ochobre de 1951, páx. 14.
  4. http://fcf.com.co/index.php/la-federacion-inferior/comite-executivu
  5. El barranquillero 'Tico' Bruno, nuevu DT de la Seleición Colombia de Fútsal Zona Cero. Consultáu'l 27 de mayu de 2018.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]