Fátima az-Zahra

De Wikipedia
Saltar a: navegación, buscar
El nome de Fátima en caligrafía árabe.

Fátima az-Zahra (en árabe: فاطمة الزهراء, 'la lluminosa'; La Meca, 605Medina, 28 d'agostu de 632) foi una muyer árabe, fía del profeta musulmán Mahoma (Muhammad) y tresmisora de la sucesión consanguínea d'ésti.

Fátima yera fía del profeta Mahoma y de la so primer esposa, Jadiya. Foi la so cuarta fía, depués de Záynab, Ruqayya, y Ummu Kulzum. A los diez años d'edá (anque otres fontes dicen que foi con diecinueve años d'edá), contraxo matrimoniu con Ali ibn Abi Tálib, el cuartu de los califes musulmán y primer Imán d'el musulmanes chiites, xenru y primu hermanu de Mahoma, col que tuvo tres fíos varones: Hasan, Husáyn y Múhsin, y dos fíos: Zaynab y Ummu Kulzum. Fátima púnxo-yos el mesmu nome que dos de les sos hermanes finaes por que se partieren los nomes de la Casa Profética.

Pa'l musulmanes Fátima ye oxetu d'inspiración y el so nome ye'l más popular nel mundu musulmán.

Ella participó en delles acciones polítiques bien importantes rexistraes en toles fontes islámiques. De primeres, dempués de la conquista de La Meca, ella negóse a ufiertar la so protección (como fía de Mahoma) a Abu Sufyan ibn Harb. De segundes, dempués de la muerte del so padre, defendió valientemente la causa del so maríu Ali, radicalmente opuestu a la elección d'Abu Bakr como Califa del Islam y tamién tenía violentes disputes con Umar, segundu califa del Islam. De terceres, reclamó los derechos de propiedá del so padre y desafió y refugó a Abu Bakr, al dexar los a Fadak y una participación nel productu de Khaybar.

Morrió pocos meses dempués de la muerte de Mahoma y foi soterrada nel campusantu de Jannat al-Baqi. Munchu musulmanes chiítas creen que finó de resultes d'una mancadura causada por Umar, mientres ella defendía al so maríu Ali de los ataques d'Abu Bakr.

Nacencia[editar | editar la fonte]

Fátima nació en La Meca, fía de Khadija y de Mahoma, cinco años primero que esti recibiera les primeres revelaciones, esactamente, nació nel añu 605 mientres la reconstrucción de la Kaaba.

Títulos[editar | editar la fonte]

Fátima recibe munchos títulos per parte d'el musulmanes, que demuestren la so almiración poles sos característiques físiques y morales. El títulu más utilizáu ye "az-Zahra", que significa "La que Relluma" y ye conocida comúnmente como Fatimah Az-Zahra. Tamién se-y da'l títulu de "al-Batul" (la casta y pura) yá que pasó gran parte del so tiempu dedicándose a la oración, recitando'l corán y a otros actos de cultu.

Infancia y mocedá[editar | editar la fonte]

Dempués de la so nacencia foi atendida y curiada personalmente pola so madre, Khadija, en contra d'el costumes de la Arabia pre-islámica, onde los naciellos yeren unviaos con nodrizas a los pueblos de la contorna. Ella pasó la so primer mocedá so la protección de los sos padres, en La Meca, a la solombra de les moliciones sufiertes pol so padre a manos de la cla Quraish.

Según la tradición, nuna ocasión, mientres Mahoma taba rezando'l Salat (oración) na Kaaba, Abu Jhal y los sos homes virtieron llibradura de camellu sobre él. Fátima, al conocer la notícia, corrió escontra'l so padre y llimpió-y la suciedá mientres regañaba a los homes.

Tres la muerte de la so madre, ella sintióse superada pol dolor y paeció-y bien difícil llegar a un alcuerdu cola muerte de la so madre. Ella sintióse consolada pol so padre, quien lu informó que recibiera un mensaxe de Allah al traviés del Ángel Gabriel, diciéndo-y que Allah edificáralu a Khadija un palaciu nel cielu.

Matrimoniu con Ali Ibn Abi Talib[editar | editar la fonte]

Munchos de los compañeros de Mahoma pidiéron-y el so mano, incluyendo a Abu Bakr as-Siddiq y Umar ibn al-Jattab. Mahoma negó-yos a toos el matrimoniu cola so fía, diciendo que taba esperando una señal del so destín. Ali, primu de Mahoma, tamién deseyaba casase con Fátima. Cuando foi a ver a Mahoma, pa pidi-y la mano de la so fía, nun pudo vocalizar la so intención y quedóse en silenciu. Mahoma pidiólu que confirmara lo que yá abarruntaba, si allegara a él pa pidir la mano de la so fía Fátima. Suxurió a Ali que vendiera'l so escudu, y que col dineru consiguío pagara la dote de Fátima. Dempués, Mahoma presentó la propuesta de Alí a la so fía, Fátima, y esta quedó en silenciu y nun lo refugó como fixo colos otros. El Profeta, interpretó'l silenciu de la so fía como una señal d'afirmación y consentimientu.

Mahoma díxo-y a Alí que Allah ordenáralu apurri-y la mano de la so fía Fátima en matrimoniu. Según los hadices, Mahoma díxo-y a Fátima "te casé col home más queríu de la mio familia pa la mio". Siguiendo'l conseyu de Mahoma, Alí vendió-y el so escudu a Uthman Ibn Affan, quien-y lo devolvió diciéndo-y que yera'l so regalu de bodes. El mesmu Mahoma realizó la ceremonia de la boda y dos de les sos esposes, Aisha bint Abi Bakr y Umm Salama Hind bint Abi Umayya, preparararon la llacuada de la boda con dátiles, figos, corderu y otros alimentos que fueren donaos por dellos miembros de la comunidá musulmana de Medina.

Según Hosein Nasr, el so matrimoniu tien un significáu espiritual especial pa toos el musulmanes, yá que ye'l matrimoniu ente les más grandes figures santes qu'arrodien a Mahoma. El so matrimoniu duró 10 años y terminó col fallecimientu de Fátima. Anque la poligamia ta dexada pol Islam, Alí nun se casó con otra muyer mientres Fátima vivió.

Vida enantes de la muerte de Mahoma[editar | editar la fonte]

Probeza[editar | editar la fonte]

Dempués del so matrimoniu, la pareya llevó una vida humilde, en contraste coles hermanes de Fátima que taben toes casaes con individuos ricos. Alí construyera una casa cercana a la residencia de Mahoma. Sicasí, como Fátima deseyaba tar cerca del so padre en Medina, donó la so propia casa.

Mientres dellos años dempués del so matrimoniu, ella tuvo faciendo tol trabayu por si mesma. El costazu nel que llevaba les jarras d'agua del pozu taba enchíu y les sos manos, coles que molía'l trigu manualmente, de cutiu taben llenes d'angüeñes. Fátima faía les xeres del llar, amasaba, enfornaba'l pan y llimpiaba la casa... a cambéu, Alí trabayaba nel esterior de la casa, recoyendo lleña y alimentos, según regando tierres de cultivu y sacando agua de los pozos. Les sos circunstancies yeren similares a les de munchos musulmanes enantes de la batalla de Khaybar, cuando'l productu de Khaybar distribuyir ente los probes. Cuando la situación económica d'el musulmanes ameyoró, Fátima ganó delles doncelles, pero tratar como si fueren de la so propia familia y realizaba les xeres de la casa con elles.

Vida de casada[editar | editar la fonte]

Una indicación de la so especial relación atopar nel fechu de que Alí nunca se casó con otra muyer mientres Fátima vivió. Dalgunos Suníes creen que Alí pidió-y matrimoniu a la fía de Abu Yahl pero que Mahoma nun dexó que se casara con ella, yá que podría alteriar el bienestar de Fátima, anque esti puntu de vista ye refugáu por dellos musulmanes Chiítas y nun ye consideráu un Hadith pola Sunna.

Na batalla[editar | editar la fonte]

Dempués de la Batalla de Uhud, Fátima atendió les feríes del so home y del so padre, y encargóse de visitar dacuando les tumbes de los finaos na batalla según a rezar por ellos. Fátima y el so home, fueron llamaos por Abu Sufyan ibn Harb pa interceder nel so favor ante Mahoma al intentar faer les paces dempués de la violación del Tratáu de Hudaybiyya. Esti home tamién pidió la protección de Fátima cuando se foi a La Meca mientres taba so la ocupación, pero Fátimia, obedeciendo les instrucciones del so padre, negar a ello.

Fátima nel Corán[editar | editar la fonte]

Fátima representó un gran consuelu pal profeta Muhammad, cuidao que tolos sos fíos varones finaren. Por esta razón, los sos detractores llamar maliciosamente "ábtar", ye dicir "estéril". Ellos, según les sos tradiciones, aponderaben la importancia de los fíos varones, y considerar sucesores de los proyectos de los padres. Por ello, contentábense pensando que cola muerte del Profeta, l'Islam sumiría como amenaza, entós, revelóse la sura "Al-Kawzar":

Cquote1.svg «¡Nel nome de Dios, el Graciabilísimo y Misericordiosísimo!
Por cierto que te agraciamos cola bayura.
Reza, pos, al to señor y sacrifica.
Verdaderamente, quien te tarrez ye l'estéril Sagráu Corán; Sura 109 Cquote2.svg

Esta sura anunció al Profeta "la bayura" que s'interpreta como una abondosa descendencia. Esto puede atestiguase anguaño yá que munchos de los sos descendientes son importantes personalidaes de la escena mundial. Per otra parte, As Ibn Ua'il, quien llamaba "estéril" a Muhammad, a pesar de tener diez fíos varones, nun dexó descendencia.

Vida dempués de la muerte de Mahoma[editar | editar la fonte]

Fátima (en primer planu) recibiendo una parcela del cesped verde trayida pol ánxel Gabriel del paraiso.

Pocos meses dempués de la muerte del so padre, Fátima atopóse indirectamente nel centru de la desunión política. Esisten distintos relatos de los acontecimientos qu'arrodiaron l'empiezu del Califato, que fueron la causa de la división ent chiítes y sunnites. Según los sunnitas Mahoma favoreció a Abu Bakr como Califa, ente que una porción de la población sofitó al maríu de Fátima, Ali Ibn Abi Talib.

Dempués de la elección de Abu Bakr as-Siddiq como Califa tres una xunta en Saqifah, Abu Bakr y Umar con unos pocos compañeros, dirixir a la casa de Fátima col enfotu de llograr l'homenaxe per parte d'Ali y los sos siguidores que s'axuntaren ellí. Entós Umar, amenació con amburar la casa nun siendo que Alí y los sos siguidores salieren y xuraren llealtá a Abu Bakr. Nun hai consensu ente les fontes sobre lo qu'asocedió de siguío.

Según la Enciclopedia del Islam, delles fontes chiítas afirmen que al velos, Alí salió cola espada desenvainada, pero Umar y Abu Bakr dir ensin la llealtá de Alí. Alí nun aceptó o refugó'l califato de Abu Bakr pero ayudólu a resolver munchos de los problemes del nuevu estáu musulmán.

Según Denise L. Soufi:

Cquote1.svg "... tradiciones aldericando la so participación nos acontecimientos que tuvieron llugar dempués de la muerte del Profeta paecen contener daqué de verdá a pesar de los sos prexuicios partidistes. Esto debe al fechu de que los sunitas nun fueron capaces de suprimir por completu lo que yera tan obviamente perxudicial pa la reconstrucción de la hestoria relixosa: esto ye, que Fátima engarrar con Abu Bakr sobre'l prindo del califato y les propiedaes del Profeta, que nunca-y perdonó poles sos acciones y que la so muerte caltúvose de callao mientres dalgún tiempu, probablemente por cuenta de pidimientu d'ella, col fin d'evitar que Abu Bakr presidiera los sos exequias. Lo irónico ye qu'esta pequeña ventana nel personaxe de Fátima s'embrivió o ignoró polos sunitas y encher y esaxera polos chiítas". Cquote2.svg

El historiadores chiítas afirmen que Umar ordenó a Alí y los sos homes que salieren de la casa y xuraren llealtá a Abu Bakr. Como nun lo fixeron, Umar aprució pola fuerza na casa de Fátima, de manera que esta quedó entartallada ente la puerta y la paré, provocándo-y el frayatu de delles costielles y l'albuertu del so fíu Múhsin.

Otra versión chiíta de los fechos afirma que Umar unvió una fuerza empobinao pol so mozu esclavu Qufunda la casa de Fátima, pa ordenar que salieren d'ella y fueren a la mezquita a xurar llealtá a Abu Bakr. Al llegar a la casa, Qufundi pidió permisu pa entrar, pero Alí refugar, asina que esti volvió escontra onde taben Umar y Abu Bakr y estos obligar a volver y a entrar na casa por forzar si yera necesariu. Qufund y los sos homes tornaron a la casa de Fátima, y esta vegada Fátima negó-yos la entrada, de manera que Qufund tornó al llugar onde taben Umar y Abu Bakr y estos ordenáronlu que quemara la casa.

Heriedu[editar | editar la fonte]

Dempués de la muerte del so padre, Fátima averar a Abu Bakr y pidió-y qu'arrenunciara al so parte del heriedu de Mahoma. Fátima esperaba que la tierra de Fadak (asitiada a 48 km de Medina) y una parte de Jaybar seríen pasaos a ella como parte del so heriedu. Sicasí, Abu Bakr, refugó la so solicitú alegando una narración onde Mahoma declaró que los profetes nun dexen heriedu y que les sos posesiones convertir en Sadaqah que se van utilizar pa la caridá. Fátima fadiar pola negativa y nunca-y lo perdonó a Abu Bakr. Los chiítas afirmen que Fadak fuera regaláu a Fátima por Mahoma y Abu Bakr equivocar al nun dexar qu'ella tomara posesión d'eses tierres.

Martiriu[editar | editar la fonte]

Dempués de la Pelegrinación de Despidida escontra La Meca, Mahoma llamó a Fátima ya informólu que diba morrer llueu, y tamién-y dixo qu'ella sería la próxima de la so casa en morrer. Dempués de la muerte de Mahoma, Fátima taba desconsolada y permaneció nesi estáu hasta que finó menos de seis meses dempués, mientres el Ramadán.

Según la versión suní, ella see pasaba'l tiempu llorando y sospirando y nada podía saca-y el dolor. Asina ella fixera les sos xeres domésticu y curiao del so maríu Alí y los sos fíos Hasan y Husein, ella siguía llorando y diciendo: "Oh el mio queríu pá ¿a quién dexasti'l to Fátima? . Pasó 6 meses d'esta manera hasta que se quedó tan delgada que solo yera piel y güesos.

Según la versión Chiíta, Fátima finó por cuenta de les feríes sufiertes cuando Umar aprució pola fuerza na so casa, prendiéndo-y fueu a la casa y obligando a los sos ocupantes a salir al esterior. Umar afrellar tando ella embarazada y quebró-y la caxa torácica. Esta versión de los fechos rexistrar nel llibru "Al-Farook" del eruditu sufí Maulana Shibli. Shibli sostien que Umar non solo asesinó a Fátima, sinó qu'acabó cola vida del so fíu nonato. Según la tradición chiíta, Mahoma apaecióse-y nun suañu ya informólu qu'ella finaría a otru día. Fátima, informó al so maríu Alí sobre la so inminente muerte, y pidió-y que nun se-yos dexara a los opresores (Abu Bakr, Umar al-Jattab y los sos siguidores) participar nos sos exequias.

Los Chiítas, especialmente los iraninos, cada añu celebren una ceremonia de 20 díes pa conmemorar l'aniversariu del martiriu de Fátima.

Los suníes sostienen que na mañana de la so muerte, ella tomó un bañu, púnxose ropa nuevo y baltóse na cama. Mandó llamar a Alí ya informólu que la so muerte taba mui cerca. Al escuchar esta noticia, Alí empezó a llorar, pero Fátima consolar y pidió-y que curiara d'el so fíos y soterrar ensin ceremonia dalguna. Dempués de la so muerte, Alí cumplió'l so deseos y soterrar ensin informar a la xente de Medina.

Descendientes[editar | editar la fonte]

A Fátima sobrevivir dos fíos Hasan y Husein ibn Ali y dos fíos Zaynab y Umm Kulthum. El discutiniu arrodia la muerte del so tercer fíu, Mushin, los chiítas afirmen que lo albortó tres l'ataque a la so casa per parte de Abu Bakr y Umar al-Jattab, ente que los sunitas aportunen en que Mushin finó na so infancia por causes naturales.

Los descendientes modernos de Mahoma remonten el so llinaxe puramente al traviés de Fátima, yá que yera la única fía que sobrevivió a Mahoma. Los fíos varones de Mahoma nun llegaron a la edá adulta.

Los descendientes de Fátima reciben los títulos honoríficos de Sayid (Señor) y Sharif (Noble), y son respetaos tantu por suníes como por xiinos.

Estatus de Fátima nel Islam[editar | editar la fonte]

Nun hadiz nárrase que Muhammad dixo:

Cquote1.svg

عن النبي (صلى الله عليه و آله) أنه قال: أول من يدخل الجنة فاطمة بنت محمد (صلى الله عليه و آله) مثلها في هذه الأمة مثل مريم بنت عمران في بني إسرائيل


“La primer persona que va ingresar al Paraísu ye Fátima, la fía de Mahoma. El so exemplu nesta comunidá ye como l'exemplu de María, la fía de ‘Imrân (La virxe María purísima) ente los Fíos d'Israel.”

—Ianabî' Al-Mawaddah, Al-Qundûzî Al-Hanafî, p.230Cquote2.svg

Los xiinos alieguen que los sos imames tradicionales, descendientes de Fátima Az-Zahra, fueron los únicos sucesores lexítimos del profeta Mahoma.

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]

Bibliografía[editar | editar la fonte]

Al-Tabari, Muhammad ibn Jarir (1987 to 1996). History of the Prophets and Kings, V.2. SUNY Press.



Fátima az-Zahra