Kaaba

Coordenaes: 21°25′21″N 39°49′34″E / 21.4225°N 39.82617°E / 21.4225; 39.82617
De Wikipedia
Kaaba
ٱلْكَعْبَة (ar)
ٱلْكَعْبَة ٱلْمُشَرَّفَة (ar)
llugar sagráu
Llocalización
PaísBandera d'Arabia Saudita Arabia Saudita
Province of Saudi Arabia (en) Traducir Provincia de La Meca (es) Traducir
Atraición turística La Meca
Coordenaes 21°25′21″N 39°49′34″E / 21.4225°N 39.82617°E / 21.4225; 39.82617
Kaaba alcuéntrase n'Arabia Saudita
Kaaba
Kaaba
Kaaba (Arabia Saudita)
Historia y usu
Tawaf (es) Traducir
Ḥajj
Umrah (es) Traducir
Arquiteutura
Altor 12,95 m
Llargor 11,68 m, 9,9 m, 12,04 m y 10,18 m
Superficie 119 m²
Instalaciones
Formáu por Kiswa (es) Traducir, Piedra Negra (es) Traducir, Kaaba door (en) Traducir y corners of the Kaaba (en) Traducir
Cambiar los datos en Wikidata
La Kaaba ente los pelegrinos.

La Kaaba (n'árabe الكعبة, a la ka'ba, ‘el dadu’ o ‘el cubu’) ye una construcción con forma de cubu qu'esta dientro de la mezquita [[Masjid al-Haram]] en La Meca (Arabia Saudita), y representa el llugar sagráu y de pelegrinación relixosa más importante del islam. Ye la casa de Dios», onde lo divino toca lo terrenal, y escontra ella empobinen el so rezu los musulmanes de tol mundu allugando l'oriente. El Corán diz que foi construyida por Abraham (Ibrahim) y el so fíu Ismael (Ismail), y nuna de les sos esquines contién una reliquia, un meteoritu d'orixe indetermináu, o una piedra negra. La edificación ta conformada por capes de piedra azulada y abuxada sacada de los montes qu'arrodien la ciudá. La pelegrinación hasta La Meca y la Kaaba, o Hajj, ye unu de los cinco pilastres del islam. Sicasí, la Kaaba y la Piedra Negra nun son oxetos d'adoración nel Islam, pos los musulmanes adoren única y puramente a Alá.

Historia de la Kaaba[editar | editar la fonte]

La Kaaba en primer planu y la ciudá de La Meca, nun grabáu de What the world believes, the false and the true (1888).

Antes de los tiempos de Mahoma, la Kaaba sirvía como centru de cultu pa los árabes politeístes preislámicos y considérase que contuvo 360 ídolos. Nel añu 630, Mahoma retornó a La Meca, tomar con 10 000 guerreros y retiró del templu los ídolos n'honrando la "Piedra Negra".

La historia rellata lo siguiente:

Adán (Adam) construyó un primer santuariu con zafiles y rubinos, pero foi alzáu al cielu pa evitar les agües del diluviu.

Más tarde, Dios ordenó a Abraham (Ibrahim) que construyera en piedra una nueva Kaaba nel mesmu llugar y que convocara a tola humanidá pa visitala y allugar asina nun mesmu espaciu'l corazón del home. Por eso los pelegrinos que lleguen tienen de dicir: heme equí, oh Señor.

Dempués de los tiempos de Abraham (Ibrahim), los homes escaeciéronse (mayoritariamente) del so significáu y prauticaron ellí la idolatría, esviándose asina del camín indicáu por Dios, hasta que llegó l'islam predicáu pol so profeta Mahoma y el llugar volvió ser la santa casa de Dios.

Pa los musulmanes, tola tierra ye una mezquita, pero la Kaaba ye'l llugar de referencia simbólicu (sagráu) escontra onde dirixir el to "Nia" intención nel momentu de realizar los cinco Salats (oraciones rituales).

La Kaaba atopar nel centru d'un gran patiu dientro d'una mezquita construyida nel sieglu VII, llamada Masjid al-Haram. El patiu ta arrodiáu de claustros y pórticos. Ellí pueden concentrase hasta 35.000 persones. L'edificiu cunta amás con siete minaretes y venticuatro puertes. Na esquina sur topa la Piedra Negra. Nel recintu hai tamién un pozu sagráu, llamáu Zamzam (o Zemzem). Dizse que foi utilizáu por Agar, madre d'Ismael.

La Piedra Negra ye, según la tradición, un aerolitu que l'ánxel Gabriel (Yibril) apurrió a Abraham (Ibrahim). Dizse que «baxó a la tierra más blancu que la lleche, pero los pecaos de los fíos d'Adán volver negru». Abraham y el so fíu Ismael (Ismail) asitiar na esquina oriental cuando terminaron de construyir la nueva Kaaba. Los pelegrinos qu'apuerten a ella tendrán de besala con unción, pero nunca con adoración. Mahoma besar y dixo: «Nun Escaezo que yes una piedra y nun puedes faeme nin bien nin mal». Ta arrodiada por un aniellu de plata.

Descripción arquitectónica[editar | editar la fonte]

Como lo define la etimoloxía del so nome popular, Kaaba o cubu[1] ye un cubu irregular de 10.67 m de frente, 12.19 m de llau y 15.24 m d'altor.

L'esterior ta construyíu con sillares de granitu ensin decoración y ensin ventanes. Tien una sola puerta. Cubrir con un mantu negru de seda que tien una franxa de testos del Corán escritos en oru. Ye lo que se llama kiswa; ta suspendíu nel techu y suxetu con gordones a unos aniellos de bronce que s'atopen na base.

Tien amás un canalón d'oru macizo, que foi un regalu d'un sultán de Turquía, construyíu concretamente por orde del sultán Ahmed I y de que la so ellaboración facer cargu'l padre de Eyliya Çelebi, el derviche Mehmet Zilli Efendi. Foi añedíu en 1627, dempués de qu'un hinchente produxera l'añu anterior grandes daños na Kaaba, tantos qu'hubo de ser práuticamente reconstruyida. Cada añu llávase y anuévase el mantu. L'interior ye escuru. El techu suxetar sobre tres columnes de madera. Les parés tán revistíes de plaques de mármol, igual que'l suelu. En tiempu recién foi-y añedida una puerta d'oru. En dómina preislámica, l'interior guardaba imáxenes de les divinidaes de distintes tribus árabes.

En tiempos de Mahoma, la tribu de Quraish yera la encargada de guardar el santuariu de la Kaaba. Mahoma yera fíu d'un mercader perteneciente a esta tribu.

1. La Piedra Negra na esquina sureste. En 684 la piedra españó pola mor del calor provocáu por una quema. En 930 tomar como botín el movimientu de los Cármatas. Foi restituyida en 950.
2. Puerta de la Kaaba (muriu esti).
3. Canalón d'oru.
4. El šādarwān, o refuerzu pa facilitar la evacuación de l'agua d'agua, añedióse coles mesmes que'l canalón.
5. La zona llamada hatīm o hiyr ta delimitada pola paré llamada Piedra d'Ismael, parte de la Kaaba orixinal.
6. Al-Multazam ye la parte del muriu que xune la puerta y la Piedra Negra.
7. La Etapa o Estación de Abraham (مقام إبراهيم, Maqām Ibrāhīm), onde según la tradición Abraham dexó les buelgues de los sos pies.
8. Esquina de la Piedra Negra (sureste).
9. Esquina del Yeme (suroeste). Una gran piedra vertical forma esta esquina de la construcción. Ye costume que los pelegrinos pasen la mano sobre la piedra.
10. Esquina de Siria (Sham) (noroeste).
11. Esquina d'Iraq (nordés).
12. La kiswa o tela qu'anubre la Kaaba.
13. Banda de mármol que marca l'entamu y el final de les circunvalaciones.
14. A esti llugar llámase-y dacuando Estación de Gabriel (مقام جبريل, Maqām Yibrīl).

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. El templu lleva'l nome de Baitullahi-l-haram, "la casa sagrada de Allah".

Bibliografía[editar | editar la fonte]

  • Pijoán, José: Arte islámico (páx. 11); tomu XII de Historia xeneral del arte. Madrid: Espasa Calpe (Summa Artis), 1954.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]

Ver tamién[editar | editar la fonte]