Euphorbia antisyphilitica

De Wikipedia
Euphorbia antisyphilitica
Clasificación científica
Reinu: Plantae
Subreinu: Tracheobionta
División: Magnoliophyta
Clas: Magnoliopsida
Subclas: Rosidae
Orde: Malpighiales
Familia: Euphorbiaceae
Subfamilia: Euphorbioideae
Tribu: Euphorbieae
Subtribu: Euphorbiinae
Xéneru: Euphorbia
Especie: E. antisyphilitica
Zucc.
Consultes
Royal Botanic Gardens, Kew Royal Botanic Gardens, Kew
World Flora Online World Flora online
[editar datos en Wikidata]

Candelilla o Euphorbia antisyphilitica Zucc., ye un arbustu de la familia Euphorbiaceae.

Ciatio
Detalle de la planta

Descripción[editar | editar la fonte]

Ye un arbustu siempreverde, d'hasta 90 cm d'altor, la mayoría de los tarmos ensin fueyes. Tien los tarmos densamente compactos, erectos. Llámase-y tamién, n'ocasiones, la planta de cera, pero esti nome aplícase tamién al xéneru Hoya. El nome común de la planta,“candelilla”, paez provenir de la forma particular de los tarmos del arbustu llargos, rectos, erectos y recubiertos de cera los cualos presenten l'apariencia de pequeñes veles (“candeles”). Delles otres versiones indiquen que la candelilla quemábase direutamente pa llume, faciendo les funciones propies d'una vela.

La planta crez de normal en zones de clima semi-desértico, principalmente en fasteres de suelu caliar, acomuñaes con formaciones de material predreso. El raigañu de la planta ye relativamente pequeña. Una planta de tamañu moderáu puede desenvolver más de 100 tarmos de color verde buxu.

La planta de candelilla enllenar de pequeñes flores color rosa na temporada d'agües. Les formaciones de candelilla son más abondoses n'elevaciones del orde de 800 m y acomúñense comúnmente con plantes de lechuguilla, sotol, campera china, ocotillo y cactos diversos. La candelilla ye bien resistente al ataque de plagues y enfermedaes y ye consumida de forma bien llindada por delles especies de la fauna montesa de la rexón.

En 1829 el Botánicu J.G. Zuccarini describió per vegada primera a la candelilla col nome científicu Euphorbia antisyphilitica, reconociendo les propiedaes melecinales del zusmiu de la planta como un remediu utilizáu polos indíxenes pa tratar la enfermedá venérea de la sífilis. Na actualidá, la candelilla considérase preséu pal tratamientu de carecimientos diversos.

Una nueva clasificación de la candelilla foi presentada en 1909 por G. Alcocer, quién la nomó Euphorbia cerífera, destacando la so propiedá de producción de cera, que sírvelu como elementu de proteición y cubierta pa la retención de mugor.

Distribución[editar | editar la fonte]

Alcuéntrase n'EE. XX. (oeste de Texas, sur de Nuevu Méxicu) y en Méxicu (Durango, Chihuahua, Coahuila y Nuevo León).

Taxonomía[editar | editar la fonte]

Euphorbia antisyphilitica foi descritu por Joseph Gerhard Zuccarini y espublizóse en Abh. Math.-Phys. Cl. Königl. Bayer. Akad. Wiss. 1: 292 1832.

Etimoloxía

Euphorbia: nome xenéricu que remanez del médicu griegu del rei Juba II de Mauritania (52 a 50 e. C. - 23), Euphorbus, nel so honor – o n'alusión al so gran banduyu – yá que usaba médicamente Euphorbia resinifera. En 1753 Carlos Linneo asignó'l nome a tol xéneru.[1]

antisyphilitica: epítetu que significa "contra la sífilis" y foi descritu per primer vegada por Joseph Gerhard Zuccarini,[2] y foi escoyíu por un estractu de la planta mexicana utilizáu na medicina popular pal tratamientu de la sífilis.

sinonimia

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. (Spec. Pl. [ed. 1]: 450)
  2. Joseph Gerhard Zuccarini: Euphorbia antisyphilitica. In: Abh. math.-phys. Cl. König. Bayer. Akad. Wiss. 1: 292, 1832
  3. Sinónimos en Catalogue of life [1]
  4. «Euphorbia antisyphilitica en». World Checklist of Selected Plant Families. Consultáu'l 06-11-2012.
  5. Euphorbia antisyphilitica en PlantList

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]