Espiga

De Wikipedia
Esquema xeneral d'una espiga.

Una espiga ye un tipu d'inflorescencia racemosa na cual la exa o raquis ye allargáu y les flores son sésiles; allugándose les flores más nueves nel ápice del mesmu.

Exemplos d'especies que tienen inflorescencies n'espiga son el llantén (Plantago), la piña (Ananas comosus) y el gladiolu (Gladiolus).

Según la forma y tamañu del raquis pueden estremase dellos tipos distintos d'espigues. Asina, en Ananas comosus, la espiga ye oblonga y la yema terminal ye vexetativa. En Plantago, la espiga ye cilíndrica y en Gladiolus ye dística.

La espiguilla[editar | editar la fonte]

Esquema d'una espiguilla: 1. Glumas; 2: Lemma; 3: Aresta; 4: Pálea; 5: Lodículas; 6: Androcéu; 7: Xinecéu.

Ente les gramínees (Poaceae) y les ciperáceas (Cyperaceae), la inflorescencia elemental ye una pequeña espiga formada por una o más flores sentaes o sésiles sobre un raquis articuláu, de cutiu perbreve, llamáu raquilla y protexida por bráctees maneres denominaes glumes. Esi tipu d'inflorescencia recibe'l nome de espiguilla. Les flores pueden ser hermafrodites o unisexuales y presenten un periantu rudimentariu de 2 o 3 pieces, les lódículas o glumelulas. Estes lodículas son les que al ponese turgentes determinen l'apertura del antecio o caxellu floral mientres el floriamientu, dexando que s'espongan los estigmes plumosos y los estambres. Los antecios tán formaos pola lemma, xuntada a la raquilla, y la pálea ensertada sobre la exa floral que naz sobre la raquilla na axila de la lemma y soporta a los órganos florales puramente dichos. La lemma (o glumela inferior) tien forma de quilla, pue ser mútica o aristada, y abraza a la palea colos sos cantos. L'aresta naz na estremidá de la lemma o nel so envés. La pálea o glumela cimera ye llanceolada, binervada y ye como una tapa que zarra a la flor. Les glumas tán ensertaes sobre la raquilla, una más embaxo que la otra.

Simboloxía[editar | editar la fonte]

La espiga ye pelo normal usada como símbolu de bayura, o de cultu a la diosa Ceres por ser ella, según la mitoloxía, la inventora de la manera de semar y recoyer el trigu y granos, en que tuvo a Triptólemo por alumnu. De lo primero son exemplu munches medayes, en que se ve una sola espiga, como asocede nes de Artaclia , Baillo, Butroto, Camaloduno, Gades T Solluta, Ituci, Lelia, Metaponte, Panormo, Segóbriga y Traducía ; nuna de la familia Licinia; en sicilianes de Pirro y n'exipcies d'Augustu y Nerón. Lo mesmo significa una corona d'espigues, qu'ufierten les medayes de Entella, Eresos, Nisa en Siria y Siracusa y otres de les families Jimia y Musidia y de Lisimaco, rei de Tracia.

Por esta mesma razón son espigar símbolu de delles provincies y ciudaes abondoses de mieses, como son África, Antioquía en Siria, Alalia, Carras, Cesarea en Palestina, Cízico, Edesa en Mesopotamia, España, Filipópolis en Tracia, Germanicia, Italia, Nesibis, Nicea, Nicomedia, Ptolemaida, Resena, Sarnosata, Sicilia, Side, Silio, Singara, Tarsu, Tavio y Tiana en que les sos medayes polo común ver una muyer coronada de torres y sentada en roques con espigues na D. significando'l xeniu de la ciudá y que produz munches mieses.[1]

Galería[editar | editar la fonte]

.


Referencies[editar | editar la fonte]

  • Dimitri, M. 1987. Enciclopedia Arxentina d'Agricultura y Xardinería. Editorial ACME, BsAs.
  • Font i Quer, P. 1953. Diccionariu de botánica. Barcelona, Editorial Labor.
  1. [Diccionariu numismáticu xeneral, 1775]]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]