Escritura pictográfica

De Wikipedia
Saltar a navegación Saltar a la gueta
Tablilla de piedra grabada con escritura pictográfico procedente de la ciudá mesopotámica de Kish (Iraq), datada nel 3500 a. C. Consta de pictogrames que representen cabeces, pies, manos, númberos y triyus. Caltener nel Departamentu d'Antigüedaes del Ashmolean Museum, Oxford (Gran Bretaña).

La escritura pictográfico o a cencielles pictografía ye una forma de comunicación escrita que se remonta al neolíticu, onde l'home usaba les pictografíes pa representar oxetos por aciu dibuxos nuna llámina de piedra.

La escritura en piedres ye la primer manifestación de la espresión gráfica y caracterízase porque cada signu del códigu gráficu ye la traducción d'una frase o d'un enunciáu completu. Esti tipu d'escritura componer de pictogrames, esto ye, signos icónicos figurativos y realistes que representen de forma dibuxada más o menos esquemática oxetos.

Na pictografía les escenes teníen un fin causativu, dibuxábense homes cazando búfalos por que los búfalos pudieren ser cazaos, amás los símbolo usaos yeren icónicos (paecer a lo que representaben, un toru yera un toru y non otra cosa). Col tiempu la pictografía dio pasu a la ideografía.

La ventaya d'esti tipu de comunicación ye que les persones pueden entendese ensin la necesidá de compartir una mesma lengua, una y bones los pictogrames nun se refieren a la forma llingüística nin fonética d'una llingua. Sicasí'l mayor inconveniente de la escritura pictográfico ye que nun sirve pa representar nociones astractes.

Unu de los primeros usos que se-y dio a la escritura pictográfico per parte de los sumerios foi'l de xestionar mercaderías, tratar d'indicar cuantos gochos, pollinos o sacos de ceberes recibía'l templu sumeriu d'un determináu suxetu. Darréu los sumerios empezaron a escribir sobre plaques de folla que presentaben traces en forma de cuña, lo que dio pasu a la escritura cuneiforme.

A partir de la escritura pictográfico abriéronse dos campos:

  • En Mesopotamia idealizáronse los dibuxos de los pictogrames, sustituyéndolos por dellos trazos que recordaben a la forma del dibuxu inicial. Más tarde los trazos se estilizaron y la semeyanza colos pictogrames primitivos perdióse.

Los pictogrames siguen utilizándose anguaño como señales o instrucciones. Por causa de la so naturaleza gráfica y l'estilu bastante realista utilícense llargamente pa indicar llavaos públicos o llugares como aeropuertos o aparques de tren. Sicasí, inclusive estos símbolos son altamente específicos pa cada cultura. Por casu en delles cultures los homes lleven vestimientes similares a un vistíu, asina que nin siquier el signu de llaváu ye universal. La escritura pictográfico como técnica poética modernista atribuyir a Ezra Pound, anque los surrealistes franceses precisen que los oríxenes remontar a los amerindios del noroeste del Pacíficu quien introducieron esti tipu d'escritura al traviés de los tótems.

  • Tribute Roll WDL3248.jpg
    La norma internacional ISO 7001: Símbolos d'Información Públicos define un conxuntu estándar de pictogrames. Otros conxuntos comunes de pictogrames son los que s'atopen nes etiquetas de la ropa o les etiquetes de los productos químicos.


Escritura pictográfica