Enriqueta María de Francia

De Wikipedia
Enriqueta María de Francia
Vida
Nacimientu París25 de payares de 1609[1]
Nacionalidá Bandera de Francia Reinu de Francia
Muerte Colombes10 de setiembre de 1669[1] (59 años)
Sepultura basílica de Saint-Denis (es) Traducir
Causa de la muerte sobredosis
Familia
Padre Enrique IV de Francia
Madre María de Médici
Casada con Carlos I d'Inglaterra (1625 – )[2]
Fíos/es
Hermanos/es
Pueblu Casa de Borbón en Francia (es) Traducir
Estudios
Llingües falaes francés
Oficiu políticacoleicionista d'arte
Llugares de trabayu Londres, Países Bajos septentrionales (es) Traducir y París
Premios
Creencies
Relixón catolicismu
Cambiar los datos en Wikidata

Enriqueta María de Francia (25 de payares de 1609París – 10 de setiembre de 1669Colombes) foi Reina Consorte d'Inglaterra, Escocia ya Irlanda dende'l so matrimoniu col rei Carlos I d'Inglaterra'l 13 de xunu de 1625, hasta que foi depuesta de dichu títulu tres la execución del so home'l 30 de xineru de 1649.

Infancia[editar | editar la fonte]

Fía menor de los 6 fíos del rei Enrique IV de Francia y de María de Médicis, el so padre foi asesináu cuando apenes tenía 5 meses d'edá (14 de mayu de 1610) y la so madre foi desterrada de la corte en 1617, polo que práuticamente creció güérfana, arrodiada namái de los sos hermanos y la corte francesa.

Matrimoniu con Carlos I[editar | editar la fonte]

Cuando'l príncipe de Gales, —futuru rei Carlos I— tornaba al so país col duque de Buckingham depués d'una infructuosa tratativa matrimonial con España, pasó per Francia, conociendo ellí a Enriqueta María. En consiguiendo l'aprobación del so padre y del rei Luis XIII de Francia -hermano de Enriqueta-, #casar por poderes en París, el 11 de mayu de 1625, pocu dempués de que Carlos xubiera al tronu inglés. Por cuenta de que yera católica, la so eleición como futura reina foi recibida con ofiendo ente #los ingleses.

La ceremonia formal de matrimoniu #llevar a cabu na Ilesia de San Agustín, en Canterbury, Kent, el 13 de xunu de 1625. Pola so relixón, foi imposible que fuera coronada reina al llau del so home, al realizase dicha ceremonia'l 2 de febreru de 1626 na abadía de Westminster. Nun principiu, les sos rellaciones yeren fríes. Enriqueta María traxo consigo del so país, #munchu servidores, que-y #costar grandes caudales a la Corona. Eventualmente, el rei unvió tola comitiva de regresu a Francia, dexándo-y namái a la so adolescente novia -tenía apenes 16 años- namás que al so capellán y dos dames de cámara. Al ver como la reina miraba, terriblemente murnia, pela ventana del palaciu como'l so séquitu tornaba a Francia, Carlos reaccionó airadamente y abasnó a Enriqueta lloñe d'ellí. Cada vez que los dos taben xuntos, empezaben a aldericar y dixebrábense, dexando de trate mientres selmanes. Cuando se reconciliaben y volvíen xuntase, nuevamente dixebrábense, pos nun podíen dexar d'engarrar.

La reina repunaba al favoritu del so home, el Duque de Buckingham. Buckingham foi asesináu n'agostu de 1628, posiblemente por órdenes de Enriqueta María y la faición francesa de la corte. Dempués d'esto, la so rellación col rei ameyoró notablemente, naciendo finalmente ente ellos fondos llazos d'amor y ciñu. La so negativa d'arrenunciar a la so fe católica ganólu l'odiu de munchos de los sos súbditos y de ciertos cortesanos de gran poder tales como Guillermo Laud, arzobispu de Canterbury y Thomas Wentworth, conde de Strafford.

  1. Carlos Jacobo (1629), nomáu al nacer duque de Cornualles y Rothesay;
  2. Carlos (1630 - 1685), socesor de Carlos I y rei d'Inglaterra y Escocia tres la restauración de la monarquía en 1660 col nome de Carlos II;
  3. María (1631 - 1660), casada col príncipe Guillermo II d'Orange-Nassau, duque de Nassau, Estatúder de los Países Baxos;
  4. Jacobo (1633 - 1701), duque de York (1644) y d'Albany (1660); asocede al so hermanu como Jacobo II d'Inglaterra y VII d'Escocia;
  5. Isabel (1635 - 1650);
  6. Ana (1637 - 1640);
  7. Catalina (1639);
  8. Enrique (1640 - 1660), nomáu conde de Richmond (1644) y duque de Gloucester (1659);
  9. Enriqueta Ana (1644 - 1670), casada con Felipe de Francia, duque d'Orleans, hermanu del rei Lluis XIV de Francia.

Aición política mientres la Revolución Inglesa[editar | editar la fonte]

Enriqueta María participó cada vez más na política inglesa ente que'l país diba ensin remediu escontra un conflictu abiertu na década de 1630. Ella alióse colos cortesanos puritanos pa evitar un acercamientu diplomáticu con España y entamó una intriga p'apoderase de los parllamentarios. Teniendo la guerra cada vez más cerca, ella púnxose viviegamente a axuntar fondos y ayuda pal so home, pero los sos deseos de recurrir a fontes católiques como'l Papa y el so hermanu, el rei francés, enraxonaron a munchos n'Inglaterra y atrabancaron los esfuercios de Carlos.

N'agostu de 1642, cuando'l conflictu empezó, ella taba n'Europa. Enriqueta sigue recoyendo dineru pa la causa monárquica, y nun volvió a Inglaterra hasta entamos de 1643. Desembarcó en Bridlington, en Yorkshire, coles tropes y soldaos que llograra axuntar, y xunióse a les fuercies monárquiques nel norte d'Inglaterra, armando'l so cuartel xeneral en York. Permaneció col exércitu nel norte mientres dellos meses antes d'axuntase col rei en Oxford. El golpe final de la posición del rei vieno cuando los escoceses #poner de llau del Parllamentu. La so negativa a aceptar los rigorosos términos del alcuerdu de paz #obligar a fuxir a Francia colos sos fíos en xunetu de 1644. Enriqueta y Carlos nun volveríen a trate. El rei foi executáu en 1649, dexándola cuasi indixente.

Exiliu y muerte[editar | editar la fonte]

Enriqueta treslladar a París, designando como'l so canciller al excéntrico Sir Kenelm Digby. Enraxonó a los monárquicos exiliaos y el so fíu mayor al tratar de convertir al so fíu más nuevu, Enrique, al catolicismu. Volvió a Inglaterra tres la restauración n'ochobre de 1660 y vivió como Reina Viuda en Somerset House, en Londres, hasta 1665, cuando volvió permanentemente a Francia. Los sos problemes financieros fueron resueltos gracies a una arrogante pensión. Fundó un conventu en Chaillot, onde se retiró.

Morrió nel castiellu de Colombes (Château de Colombes en francés), el 10 de setiembre de 1669, a los 59 años d'edá, siendo soterrada nel Panteón Real na Basílica de Saint Denis, cerca de París.

Ancestros[editar | editar la fonte]

Cine y televisión[editar | editar la fonte]

Enriqueta foi interpretada na ficción por:

Serie de televisión[editar | editar la fonte]

Añu Serie de televisión Actriz
2016 The Musketeers Olivia Poulet

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. 1,0 1,1 Afirmao en: Encyclopædia Britannica Online. Identificador Encyclopædia Britannica Online: biography/Henrietta-Maria. Apaez como: Henrietta Maria. Data de consulta: 9 ochobre 2017. Llingua de la obra o nome: inglés.
  2. 2,0 2,1 2,2 2,3 2,4 2,5 2,6 Afirmao en: Kindred Britain.
  3. 3,0 3,1 3,2 Afirmao en: The Peerage. Llingua de la obra o nome: inglés. Autor: Darryl Lundy.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]


Predecesor:
Ana de Dinamarca

Reina consorte d'Inglaterra, Escocia ya Irlanda

1625-1649
Socesor:
Catalina de Portugal