Ana de Dinamarca

De Wikipedia
Saltar a navegación Saltar a la gueta
Ana de Dinamarca
Anne of Denmark in mourning.jpg
Vida
Nacimientu Skanderborg12 d'avientu de 1574
Nacionalidá Reinu d'Escocia
Fallecimientu

Hampton Court2 de marzu de 1619

(44 años)
Sepultura Abadía de Westminster
Causa de la muerte Edema
Familia
Padre Federico II de Dinamarca
Madre Sofía de Mecklenburg-Güstrow
Casáu/ada con Xacobu I d'Inglaterra y VI d'Escocia
Fíos/es
Hermanos/es
Pueblu Casa de Oldemburgo
Alumnu/a de Thomas Robinson
Oficiu
Oficiu reina consorte
Cambiar los datos en Wikidata

Ana de Dinamarca (12 d'avientu de 1574 - 2 de marzu de 1619) foi una princesa de la Casa de Oldenburgo y depués reina consorte d'Inglaterra y Escocia al casase con Jacobo VI d'Escocia.

Biografía[editar | editar la fonte]

Yera la segunda fía, de los 7 renuevos, del rei Federico II de Dinamarca y Noruega y la so esposa Sofía de Mecklemburgo-Güstrow.

Matrimoniu[editar | editar la fonte]

Ana #casar por poderes na ciudá d'Oslo, el 23 de payares de 1589, col rei Jacobo VI d'Escocia -depués I d'Inglaterra-. La ceremonia formal de matrimoniu #llevar a cabu na ciudá de Krondborg, el 21 de xineru de 1590, mientres la visita del rei Jacobo a Dinamarca. Al so regresu a Escocia, foi coronada reina na abadía de Holyrood, el 17 de mayu d'esi mesmu añu, a la edá de catorce #año y concibió trés neños que sobrevivieron la primer infancia, incluyendo'l futuru Carlos I d'Inglaterra.

Demostró independencia de talante y disposición a usar la política ente facciones escoceses nos sos conflictos con Jacobo sobre la custodia de #Príncipe Enrique y el so tratamientu de la so amiga Beatriz Ruthven. Ana paez amar a Jacobo de primeres, pero la pareya gradualmente foise alloñando. A la fin vivieron aparte anque sobrevivió un respetu mutuu y ciertu grau de ciñu.

Anque Ana y Jacobo tuvieron bien xuníos al entamu del so matrimoniu, gradualmente fuéronse alloñando. Poco dempués de la so boda, ella reniega del luteranismu y abraza la relixón católica, ganándose l'odiu de los sos súbditos escoceses, que yeren presbiterianos —y depués el de los anglicanos ingleses—.

Al morrer la reina Isabel I, Jacobo VI asocéde-y nel tronu inglés como Jacobo. El 25 de xunetu de 1603, ye coronada reina d'Inglaterra, al pie de el so home, na abadía de Westminster.

El so ritmu de vida estravagante, qu'incluyó l'ampliación de la so residencia en Londres, Somerset House —a la que rebautizó como Denmark House—, tráxolu serios conflictos col so home.

Descendencia[editar | editar la fonte]

  • Enrique Federico (1594 - 1612), duque de Rothesay dende la so nacencia y al xubir el so padre al tronu inglés, duque de Cornualles (1603) y príncipe de Gales (1610).
  • Isabel (1596 - 1662), casada con Federico V, elector palatín del Rin y pretendiente al tronu de Bohemia.
  • Carlos (1600 - 1649), nomáu duque de Albany (1603) y de York (1605); rei d'Inglaterra como Carlos I, al asoceder al so padre pola muerte del so hermanu mayor.
  • Roberto (1602), nomáu duque de Kintyre (1602).
  • María (1605 - 1607).

Morrió en Hampton Court, el 4 de marzu de 1619, a los 44 años d'edá, siendo soterrada na abadía de Westminster.


Ancestros[editar | editar la fonte]


Predecesor:
Jacobo Hepburn
Reina Consorte de Escocia
1589 - 1619
Socesor:
 
Predecesor:
Felipe I de Inglaterra
{{{títulu2}}}
1603 - 1619
Socesor:
{{{socesor2}}}
Predecesor:
Título de Nueva Creación
{{{títulu3}}}
1603 - 1619
Socesor:
{{{socesor3}}}

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]