Enodio de Pavía

De Wikipedia
Saltar a: navegación, buscar
Enodio de Pavía
Enodio de Pavía
Nacencia h. 473
Arlés
Fallecimientu 521
Pavía
Veneráu en Ilesia Católica
Festividá 17 de xunetu
[editar datos en Wikidata]

Enodio de Pavía (nome llatinu, Magnus Felix Ennodius; Arlés, c. 473-Pavía, 521) foi un obispu, haxógrafu y poeta galorromano. Darréu foi declaráu Padre de la Ilesia.

Nació en Arlés, nel senu d'una familia d'orixe romanu. Educar con una tida so en Milán y contraxo matrimoniu con una rica ciudadana. Formar na retórica clásica. Enodio sintió la vocación sacerdotal y pidió permisu a la so esposa pa dixebrase: foi ordenáu diáconu por san Epifanio de Pavía y ella ingresó nun monesteriu. Desenvolvió un importante llabor didácticu, que remató en 510, cuando foi escoyíu obispu de Pavía y asocedió al obispu Máximu.

El so llabor al mandu de la so diócesis foi conocida en tou Occidente y el papa Hormisdas allegó a él en diverses ocasiones, por que lo representara ante l'emperador Anastasio II, que favorecía a los monofisites. Les llegaciones de Enodio en Constantinopla fueron dos: en 515 pa obligar al Patriarca de Constantinopla, Acacio, y al de Antioquía, Pedro, a aceptar les decisiones del Conciliu de Calcedonia; y en 517 pa amonestar al mismísmo emperador. Nenguna dio'l frutu deseyáu y tornó, tres un accidentáu viaxe, a Pavía.

Morrió na ciudá de la que yera obispu en 521. El so fiesta celebra'l 17 de xunetu.

Obra[editar | editar la fonte]

Tenía una mente interesao y brilloso y, dende la so conversión al cristianismu, dedicar al estudiu de les Sagraes Escritures, la filosofía, la retórica y la apologética. La so primer obra ye una apoloxía del papa Símaco, contra los partidarios del cismáticu Lorenzo. Llueu la so calidá intelectual foi reconocida, y foi escoyíu pa componer y recitar el panexíricu del rei ostrogodu Teodoricu I.

Otres obres sos fueron les vides de san Epifanio de Pavía y de san Antonio de Lérins, una obra autobiográfica (escrita como acción de gracies en recuperándose d'una enfermedá, titulada Eucharisticon) y numberosos testos poéticos; dexó, amás, otres obres en prosa y en versu, amás d'una nutrida correspondencia formada por 297 cartes. Ye consideráu como'l postreru de los retóricos clásicos.

Bibliografía[editar | editar la fonte]

  • (2012) Poemes-Epístoles. Editorial Gredos. ISBN 978-84-249-2350-1.
  • (2007) Opúsculos y declamaciones, Introducción, traducción y notes d'Agustín López Kindler, Editorial Gredos. ISBN 9788424928650.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]

  • Enodio: cartes.
    • Testu francés, con anotaciones nesti idioma, nel sitio de Philippe Remacle (1944 - 2011): ed. de 1906, en París.
      • Llibros I y II.