Ducati

De Wikipedia
Ducati
Ducati Motor Holding S.p.A. (it)
fabricante de motocicletes, holding (es) Traducir y filial
Llocalización
Sede Boloña
Direición Italia
Forma xurídica sociedad por acciones (es) Traducir
Historia
Fundación1926
Fundador Antonio Cavalieri Ducati
Organigrama
Dueñu Grupu Volkswagen
Sector
Industria industria del automóvil
Productos destacaos motocicleta
Ducati Scrambler (en) Traducir
Participación empresarial
Organización matriz Audi
Filiales
Propietariu de
Datos económicos
Bolsa de valores Ducati (en) Traducir
Ingresos totales 878 000 000 € (2021)
Beneficiu netu 61 000 000 € (2021)
Web oficial
Cambiar los datos en Wikidata

Ducati Motor Holding S.p.A. ye una empresa italiana fabricante de motocicletes, fundada en 1926 en Boloña pol inxenieru Antonio Cavalieri Ducati, Carlo Crespi y trés de los sos fíos, pero nun foi hasta 1952 cuando diseñaron la so primer motocicleta. Anguaño considérase una de les marques más importantes nel sector del motociclismu comercial y deportivo. Audi mercó Ducati n'abril de 2012.[1]

Historia[editar | editar la fonte]

En 1925 foi fundada como una sociedá fabricante d'aparatos de radiu y radiotéunica polo xeneral. En 1935 treslládase la producción a Borgo Panigale (cerca de l'anterior fábrica de Bolonia) onde se constrúi una nueva y moderna factoría y con ésta, Ducati va empezar a espandise nel mercáu internacional. Mientres la Segunda Guerra Mundial la planta de Borgo Panigale foi bombardeada y destruyida; pudo salvase la maquinaria y reconstruyóse la fábrica. En 1946, aprovechando que Siata (Società Italiana Applicazione Tecniche Autu-Aviatorie) desenvolviera un pequeñu motor auxiliar de cuatro tiempos, perfectu p'acoplar a les bicicletes y conocíu como "Cucciolo" (cachorru de perru), de 48 cc (39 x 40 mm) que rindía 1 CV a 4500 rpm y tenía un baxu consumu, Ducati llega a un alcuerdu con Siata pa compartir la producción. Con él Ducati adquier esperiencia nel sector mecánicu.

El desenvolvimientu de motores y motocicletes[editar | editar la fonte]

En 1952 Ducati diseña los so primera ciclomotor, el "Cruiser", dotáu d'arranque llétricu, cambéu automáticu, y un motor de 173 cc, consiguiendo grandes ventes y afitando entá más a la compañía nel sector. En 1953 Ducati diseña la so primer motocicleta, el modelu 98 (de 98 cc), que se presenta nel Salón de Milán nuna versión inda pocu desenvuelta denomada "Cavallino", pero que más tarde venderíen con motores de 125 cc. En 1954 Ducati camuda'l so nome pol definitivu de Ducati Meccanica Spa, y el so nuevu direutor pasó a ser Giusepppe Montano. Este mesmu añu apaecen los dos versiones definitives del modelu 98, una sport y otru turismu, dambes col motor de 98 cc, cuatro tiempos esfrecíu per aire (y radiador refrixerador d'aceite'l modelu sport) y distribución por banielles. Darréu, Ducati contrató al inxenieru que diseñó'l so revolucionariu motor monocilíndrico monoárbol 4 tiempos, el doctor Fablio Taglioni, que provenía de F.B. Mondial. Tamién diseñó'l bicilíndrico en V que llevaben la 750 SS y la Pantah, nel que ta basáu'l motor actual de les Ducati, ya introdució la distribución del motor desmodrómico, amás d'otros proyeutos pa la competición, que dieron a Ducati un palmarés bien importante y una reputación de motocicleta bella, calidable.

Coles mesmes nos años 50 autorízase la llicencia de fabricación a Mototrans n'España (Barcelona) pa fabricar dalgunos de los sos modelos con dalguna variación. Por casu el "24 hores" de 250 cc yera esclusivu d'esta empresa. Montáronse los modelos de 50 cc (denominaos "48" cc) de 2 tiempos y los monocilíndricos dende 125 cc hasta 350 cc, en fases socesives al traviés de los años.

Campeonatos[editar | editar la fonte]

Mientres los años 70 Ducati centrar nel sector del motociclismu deportivu, consiguiendo grandes victories y muncha fama mundial. Al rematar la esitosa temporada, Ducati crea una versión comercial de la qu'utilizaron nel campeonatu, la limited edition 900 SS Mike Hailwood Retruca. En 1983 la compañía ye mercada por Claudio and Gianfranco Castiglioni, y pasa a formar parte del Cagiva Group, col que so la so direición consiguiríen importantes victories nel sector del motociclismu deportivu creáu [[Ficheru:Ducati 350.jpg|thumb|Ducati 350 competición año 70's.]]

Ducati 748.
Ducati 996.
Ducati 888.
Ducati 750 Sport
Ducati 749.

Crisis financiera[editar | editar la fonte]

En 1995, magar l'ésitu de les sos nueves producciones: la "Monster", una moderna versión de motocicleta Naked diseñada pol arxentín Miguel Galluzzi y llamada asina porque se diseñó a partir d'otres pieces de motos Ducati que yá esistíen (xasis, faru, forqueta) y al enseñala per primer vegada unu de los operarios dixo: "É una bisarma" y la 916, una superdeportiva comercial d'altu rendimientu y teunoloxía punta, obra maestra del célebre diseñador Massimo Tamburini y con elementos rompedores como salida d'escapes sol colín, que tendría socesives versiones 996, 998 y una de motor más pequeñu, la 748; Ducati cai nuna fonda crisis financiera por cuenta de la desafortunada inversión de capital nes compañíes hermanes pertenecientes al Castiglioni Group, colo qu'en 1996 Ducati foi mercada por Texas Pacific Group, pasando a manes d'una nueva direición alministrativa, cola que se recupera económicamente. De la mesma, Ducati empieza a esplorar la gama de motocicletes Sport Touring cola serie ST.

Alquisición per parte del Grupu Volkswagen[editar | editar la fonte]

Ducati paecía recuperase finalmente de la so crisis financiera, sobremanera debíu al ésitu de ventes de la Monster Dark, que foi la motocicleta más vendida n'Italia mientres 1998 y 1999, pero les deldes qu'añu tres d'añu diba atropando algamaron los 280 millones d'euros.[2] Asina Ducati foi adquirida en 2012 pol Grupu Volkswagen al traviés de la so marca Audi[3] por 860 millones de , p'asina poder competir col so rival BMW nel campu de les motocicletes.

Sieglu XXI[editar | editar la fonte]

Cola llegada del 2000, Ducati sacó a la venta puramente n'Internet el so nuevu modelu, la MH900y diseñada por Pierre Terblanche. En poques selmanes dende'l so llanzamientu, recibieron más de 2000 reserves del modelu. A partir d'entós, la compañía decidió averase más a los compradores, con numberoses campañes, feries, concentraciones, aniversarios, etc. Un exemplu foi'l desenvolvimientu del nuevu modelu "Multistrada", nel que dexaron que los consumidores apurrieren idees sobre'l diseñu de la nueva motocicleta. En 2002 la socesora de la 998 salió a la lluz, la 999, de diseñu rompedor y polémicu pa munchos de los clásicos usuarios de la marca. La confirmación del so ésitu foi demostrada col nomamientu de la meyor motocicleta del añu pola British Motorcycle News magacín. Más palantre saldría la 749, hermana pequeña de la 999 y sustituta de l'anterior 748. Mientres l'intre de los años Ducati foi consiguiendo victories nos campeonatos de Super Bikes. Pero en 2003 fixeron la so primer carrera nel campeonatu MotoGP, consiguiendo unos sorprendentes resultaos superando toles mires. En 2006 foi mercada por Investindustrial (Italia). Ente les sos grandes creaciones recién, ta la Desmosedici RR, una edición llindada, de 1000cc, utilizada nel campeonatu Super-MotoGP.

Al añu siguiente empieza la comercialización de la 1098, la sustituta de la 999, que vuelve a un diseñu "más Ducati" y menos rompedor, colos elementos carauterísticos anteriores, como salida doble d'escape eleváu, basculante monobrazo, frenos monobloque y 160cv pal bicilíndrico más potente enxamás comercializáu. Búscase amenorgar drásticamente el pesu y aumentar el rendimientu. Tamién llanza a mediaos de 2007 un conceutu totalmente rompedor y que'l so proyeutu causó sensación na Feria de la Motocicleta de Milán del añu anterior ganando'l premiu a la motocicleta del Salón: la Hypermotard 1100, una supermotard (especie de moto de campu con ruedes y especificaciones pa circular per carretera)tremendamente llamativa, colos mesmos elementos carauterísticos de cualesquier Ducati y un caracter bien radical.

En 2007 finalmente Ducati abluca al mundu enteru y gana el campeonatu del mundu de MotoGP cola Desmosedici. Pilotada pol australianu Casey Stoner (númberu 27), nun tridente perfectu de moto neumáticos-pilotu, dempués de 33 años asitia a Ducati no más alto, llogrando una aplastante victoria sobre'l restu de marques. Empiecen una serie de celebraciones y fiestes na sede de Ducati en Borgo Panigale pa celebrar el tan allampáu trunfu, con miles d'aficionaos veníos de tol mundu esfrutando y sofitando a los miembros de Ducati y Ducati Corse.

A finales de 2007 nel Salón de la Motocicleta de Milán, llánzase la 848, sustituta de l'anterior 749, y hermana pequeña de la 1098 con quien comparte la mayor parte de los elementos. Tamién Ducati acútase una sorpresa, la Monster, llanzada en 1992 y dempués de 15 años d'esitosa carrera yá tien sustituta: la nueva Monster 696, con un diseñu moderno y actualizao pero con guiños a la so antecesora, que causa una auténtica movición.

En 2008 Ducati anuncia'l llanzamientu y comercialización de la 1098R, necesaria pa homologar la 1098 pa correr el Campeonatu Mundial de Superbikes. Ye la primera bicilíndrica de cai en superar los 180cv y tamién la primera en montar de serie un auténticu control de tracción. Estrenar na alta competición con 3 victories de 4 mangues nes 2 primeres carreres del campeonatu de Superbikes a manes de Troy Bayliss.

Resultaos en motociclismu deportivu[editar | editar la fonte]

Ye la marca con mayor númberu de victories nel Campeonatu Mundial de Superbikes. Dende l'empiezu del campeonatu de SuperBikes, Ducati tuvo presente nellos siendo la marca que más victories y campeonatos llogró.

  • 1 campeonatu de pilotos de MotoGP
    • 2007 Casey Stoner AUS Ducati Desmosedici Gp7, Motor 800cc
  • 1 campeonatu de constructores del mundial de motociclismu: 2007
  • 14 campeonatos de pilotos del mundial de Superbikes
    • 2011 Carlos Checa ESP Ducati 1198R
    • 2008 Troy Bayliss AUS Ducati 1098, motor de 1199cc y 198cv/11.000 rpm.
    • 2006 Troy Bayliss AUS Ducati 999, motor de 999cc y 194cv/12.500 rpm.
    • 2004 James Toseland GBR Ducati 999, Motor de 999cc y 190cv/12.500 rpm.
    • 2003 Neil Hodgson GBR Ducati 999, Motor de 999cc y 189cv/12.500 rpm.
    • 2001 Troy Bayliss AUS Ducati 996, Motor de 998cc y 174cv/12.000 rpm.
    • 1999 Carl Fogarty GBR Ducati 996, Motor de 998cc y 168cv/11.500 rpm.
    • 1998 Carl Fogarty GBR Ducati 996, Motor de 996cc y 163cv/12.000 rpm.
    • 1996 Troy Corser AUS Ducati 916, Motor de 996cc y 157cv/11.800 rpm.
    • 1995 Carl Fogarty GBR Ducati 916, Motor de 955cc y 154cv/12.000 rpm.
    • 1994 Carl Fogarty GBR Ducati 916, Motor de 955cc y 150cv/11.000 rpm.
    • 1992 Doug Polen USA Ducati 888, Motor de 888cc y 135cv/12.000 rpm.
    • 1991 Doug Polen USA Ducati 888, Motor de 888cc y 133cv/11.500 rpm.
    • 1990 Raymond Roche FRA Ducati 851, Motor de 888cc y 130cv/11.000 rpm.
  • 16 campeonatu de constructores del mundial de Superbikes: 2009, 2008, 2006, 2004, 2003, 2002, 2001, 2000, 1999, 1998, 1996, 1995, 1994, 1993, 1992 y 1991
  • 1 campeonatu de pilotos de SuperSport
    • 1997 Paolo Casoli ITA Ducati 748, 108cv/11.500 rpm
  • 1 campeonatu de constructores de SuperSport: 1997

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]