Día Internacional del Desaniciu de la Violencia escontra la Muyer

De Wikipedia
Día Internacional de la Eliminación de la Violencia contra la Muyer
Día de celebración 25 de payares
Llugar de celebración Día Internacional
[editar datos en Wikidata]

El Día Internacional de la Eliminación de la Violencia contra la Muyer (o DIEVCM), aprobáu pola Asamblea Xeneral de les Naciones Xuníes nel so resolución 54/134 el 17 d'avientu de 1999, celébrase añalmente cada 25 de payares.[1] La propuesta por que se celebrara nesa fecha realizar la República Dominicana, col sofitu de 80 países.

Historia[editar | editar la fonte]

En República Dominicana rexistróse l'asesinatu de los trés hermanes Mirabal, fechu que tuvo llugar el 25 de payares de 1960, por órdenes del entós dictador dominicanu Rafael Leónidas Trujillo.

En 1981 celebrar en Bogotá, Colombia, el Primer Alcuentru Feminista Llatinoamericanu y del Caribe, onde decidió marcase el 25 de payares como'l Día Internacional de Non Violencia contra les Muyeres, recordando l'asesinatu de les hermanes Mirabal.

En 1993 l'Asamblea Xeneral de les Naciones Xuníes aprobó la Declaración sobre la Eliminación de la Violencia contra la Muyer, na que se definió la "violencia contra la muyer" como:

Tou actu de violencia basáu nel xéneru que tien como resultancia posible o real un dañu físicu, sexual o psicolóxicu, incluyíes les amenaces, la coerción o la prohibición arbitraria de la llibertá, yá seya qu'asoceda na vida pública o na vida privada.

En dicha Asamblea reconocióse que yeren necesarios "una clara declaración de los derechos que se deben aplicar p'asegurar la eliminación de toa violencia contra la muyer en toles sos formes, y un compromisu de los Estaos y de la comunidá internacional polo xeneral pa esaniciar la violencia contra la muyer".[2]

El 17 d'avientu de 1999, l'Asamblea Xeneral de les Naciones Xuníes designó'l 25 de payares como'l Día Internacional de la Eliminación de la Violencia contra la Muyer. La ONX convidó a gobiernos, organizaciones internacionales y organizaciones non gubernamentales a entamar actividaes empobinaes a sensibilizar al públicu respectu del problema nesti día como una celebración internacional.

El Fondu de Desarrollu de les Naciones Xuníes pa la Muyer (United Nations Development Fund for Women o Unifem, n'inglés) tamién repara regularmente la xornada, y ufierta suxerencies por qu'otros reparar.

En ochobre de 2006 presentóse'l Estudiu a xeitu sobre toles formes de violencia contra la muyer, que demuestra qu'esisten obligaciones concretes de los Estaos pa prevenir esta violencia, pa tratar les sos causes (la desigualdá histórica y la discriminación xeneralizada), según pa investigar, enxuiciar y castigar a los agresores.

¿Por qué esti Día internacional?
Por cuenta de que:
  • La violencia contra la muyer ye una violación de los derechos humanos
  • La violencia contra la muyer ye consecuencia de la discriminación que sufre, tantu en lleis como na práutica, y la persistencia de desigualdaes per razón de xéneru
  • La violencia contra la muyer afecta y torga la meyora en munches árees, incluyíes la erradicación de la probeza, la llucha contra'l VIH/SIDA y la paz y la seguridá
  • La violencia contra les muyeres y les neñes puede evitase. La prevención ye posible y esencial
  • La violencia contra la muyer sigue siendo una pandemia global. Hasta un 70% de les muyeres sufren violencia na so vida.
Pinta'l to mundu de naranxa mientres 16 díes p'acabar cola violencia de xéneru
La campaña del Secretariu Xeneral XÚNITE pa poner fin a la violencia contra les muyeres proclamó'l 25 de cada mes Día Naranxa. Ente otres actividaes, nesi día convídasenos a llevar dalguna prenda d'esi color pa resaltar el llamamientu a erradicar la violencia contra la muyer ensin reserves, equívocos o demoranza.
Anguaño la campaña XÚNITE estiendi esi Día Naranxa a 16 díes d'activismu contra la violencia basada nel xéneru, dende'l 25 de payares en que se conmemora'l Día Internacional de la Eliminación de la Violencia contra la Muyer, hasta'l 10 d'avientu, Día de los Derechos Humanos.

Problema nel ámbitu mundial[editar | editar la fonte]

Somalia, Uganda y na antigua Yugoslavia.

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Día Internacional de la Eliminación de la Violencia contra la Muyer Resolución 54/166. Asamblea Xeneral de Naciones Xuníes Aprobáu'l 17/12/1999. Publicáu'l 07/02/2000.
  2. Declaración sobre la eliminación de la violencia contra la muyer Resolución 48/104. Asamblea Xeneral de Naciones Xuníes. Aprobáu'l 20/12/1993. Publicáu'l 23/02/1994.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]