Cordal Americanu

De Wikipedia
Vista aérea del cuetu Aconcagua, el puntu más eleváu del cordal Americanu.

El Cordal Americanu ye una cadena montañosa que consiste nuna secuencia cuasi continua de cordales y sierres que formen una especie de cadarma continental na fastera occidental d'América del Norte, América Central y América del Sur[1], y que llega hasta L'Antártida. Ye tamién la cadarma del arcu volcánicu que forma la metá oriental del Cinturón de Fueu del Pacíficu.

De norte a sur, esta secuencia de cordeleres que delles veces monten unes notres y otres van paraleles entama col Cordal d'Alaska y el Cordal de Brooks, n'Alaska, y continúa polos territorios canadienses de Yukón y Columbia Británica. Ellí la llinia principal de los Montes Rocosos cuerre en direición sur paralela a los Montes Columbia y la Cadena Costera del Pacíficu. Nos Estaos Xuníos la cordelera inclúi los Montes Rocosos, Sierra Nevada, la Cordal de les Cascaes y sierres menores de la Cadena Costera del Pacíficu. En Méxicu el cordal continúa pola Sierra Madre Occidental y la Sierra Madre Oriental, amás de polos montes de la península de Baxa California. A tou esti conxuntu de cordales y sierres avézase a llamalu Cordal Norteamericanu, Cordal Occidental d'América del Norte (n'Estaos Xuníos y Canadá) y Cordal Canadiense o Cordal Pacíficu (en Canadá).

El cordal continúa colos cordales que traviesan América Central, por Guatemala, Hondures, Nicaragua, Costa Rica y Panamá, anantes de convertise nel Cordal de los Andes n'América del Sur. Los Andes, coles cordales paraleles a ellos y la cadena d'islles averada a la costa de Chile conformen el cordal americanu al traviés de Colombia, Venezuela, Ecuador, Perú, Bolivia, Arxentina y Chile hasta l'estremu más meridional del continente, na Tierra del Fueu. Continúa, finalmente, pol Arcu de les Antilles Australes hasta llegar a los montes de la Tierra de Graham, na Antártida[2].

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Bibliografía[editar | editar la fonte]

  • Silberling, N.J. et al. (1992). Lithotectonic terrane map of the North American Cordal [Miscellaneous Investigations Series I-2176]. Reston, Va.: U.S. Department of the Interior, U.S. Geological Survey.

Referencies[editar | editar la fonte]