Conseyu Económicu y Social de les Naciones Xuníes

De Wikipedia
Saltar a: navegación, buscar
Salón del Conseyu Económico y Social de Naciones Xuníes.

El Conseyu Económicu y Social (Ecosoc) de la Organización de les Naciones Xuníes garrasti a la Asamblea Xeneral en promocionar la cooperación y desenvolvimientu económicu y social internacional. Recursos humanos y financieros de too el sistema de les Naciones Xuníes.

Componer 54 estaos miembros, tien por oxetivu esaminar los problemes económicu y social, ellaborar encamientos y proponer polítiques frente a eses problemátiques, y convocar conferencies internacionales pa presentar proyectos, programes, ente otros. El ECOSOC ye l'encargáu de coordinar el llabor de los quince organismos especializaos, de los diez comisiones orgániques y de los cinco comisiones rexonales de la ONU, ya igualmente los organismos non gubernamentales que pertenezan a les sos funciones; recibe informes d'once fondos y programes de la organización; y emite encamientos de política empobinaes al sistema de les Naciones Xuníes y a los estaos miembros, como por casu los informes de la Conferencia Mundial sobre la Muyer. El documentu oficial que dicta les xurisdicciones y poderes del Conseyu Económico y Social ye la Carta de les Naciones Xuníes[1]nel so capítulu X. Pa desempeñar el so mandatu, el Conseyu Económico y Social consulta con representantes de los sectores académico y empresarial y con más de 2100 organizaciones non gubernamentales rexistraes.

Periodu de sesiones[editar | editar la fonte]

El Conseyu celebra en xunetu de cada añu un periodu de sesiones sustantivu de cuatro semana de duración, un añu en Nueva York y otru en Xinebra. El periodu de sesiones inclúi una serie de sesiones d'altu nivel, na que los ministros de los gobiernos nacionales y el xefes d'organismos internacionales y otros altos funcionarios centren la so atención nuna tema determinada d'importancia mundial.

Miembros[editar | editar la fonte]

L'Asamblea Xeneral escueye a los 10 miembros del Conseyu non temporales por periodos gradiaos de 2 años. La designación de los miembros del Conseyu basar na representación xeográfica: 5 miembros Afroasiáticos ; 1 miembru d'Europa del Este; 2 miembros latonoamericanos; 2 miembros d'Europa occidental y otros Estaos. Compuestu de 15 mienmos en total colos 5 permanentes. Los miembros son escoyíos por periodos de 2 años. [Suministráu de la páxina oficial de les Naciones Xuníes]

Mesa del Conseyu Económico y Social[editar | editar la fonte]

Cada añu, a empiezos de cada periodu de sesiones añal, el Conseyu escueye la Mesa. Les principales funciones de la Mesa consisten en proponer el programa, ellaborar un programa de trabayu y entamar el periodu de sesiones col sofitu de la Secretaría Xeneral de les Naciones Xuníes.

Comisiones rexonales[editar | editar la fonte]

Pa facilitar el so llabor el ECOSOC creó les siguientes comisiones rexonales que son:

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]


Consejo Económico y Social de las Naciones Unidas