Conseyu Económicu y Social de les Naciones Xuníes

De Wikipedia
Conseyu Económicu y Social de les Naciones Xuníes
United Nations Economic and Social Council (en)
Conseil économique et social des Nations unies (fr)
órganu principal de les Naciones Xuníes
Llocalización
Sede Nueva York
Historia
Fundación1945
Participación empresarial
Organización matriz Organización de les Naciones Xuníes
Filiales
Bolsa de valores Sistema de les Naciones Xuníes
Organización de les Naciones Xuníes
Web oficial
Cambiar los datos en Wikidata

El Conseyu Económicu y Social (Ecosoc) de la Organización de les Naciones Xuníes asiste a l'Asamblea Xeneral en promocionar la cooperación y desenvolvimientu económicu y social internacional. Recursos humanos y financieros de tol sistema de les Naciones Xuníes.

Componer 54 estaos miembros, tien por oxetivu esaminar los problemes económicu y social, ellaborar encamientos y proponer polítiques frente a eses problemátiques, y convocar conferencies internacionales pa presentar proyeutos, programes, ente otros. El ECOSOC ye l'encargáu de coordinar el llabor de los quince organismos especializaos, de los diez comisiones orgániques y de los cinco comisiones rexonales de la ONX, ya igualmente los organismos non gubernamentales que pertenezan a les sos funciones; recibe informes d'once fondos y programes de la organización; y emite encamientos de política empobinaes al sistema de les Naciones Xuníes y a los estaos miembros, como por casu los informes de la Conferencia Mundial sobre la Muyer. El documentu oficial que dicta les xurisdicciones y poderes del Conseyu Económico y Social ye la Carta de les Naciones Xuníes[1]nel so capítulu X. Pa desempeñar el so mandatu, el Conseyu Económico y Social consulta con representantes de los sectores académico y empresarial y con más de 2100 organizaciones non gubernamentales rexistraes.

Periodu de sesiones[editar | editar la fonte]

El Conseyu celebra en xunetu de cada añu un periodu de sesiones sustantivu de cuatro selmanes de duración, un añu en Nueva York y otru en Xinebra. El periodu de sesiones inclúi una serie de sesiones d'altu nivel, na que los ministros de los gobiernos nacionales y los xefes d'organismos internacionales y otros altos funcionarios centren la so atención nuna tema determinada d'importancia mundial.

Miembros[editar | editar la fonte]

L'Asamblea Xeneral escueye a los 10 miembros del Conseyu non temporales por periodos gradiaos de 2 años. La designación de los miembros del Conseyu basar na representación xeográfica: 5 miembros Afroasiáticos ; 1 miembru d'Europa del Este; 2 miembros latonoamericanos; 2 miembros d'Europa occidental y otros Estaos. Compuestu de 15 mienmos en total colos 5 permanentes. Los miembros son escoyíos por periodos de 2 años. [Suministráu de la páxina oficial de les Naciones Xuníes]

Mesa del Conseyu Económico y Social[editar | editar la fonte]

Cada añu, a empiezos de cada periodu de sesiones añal, el Conseyu escueye la Mesa. Les principales funciones de la Mesa consisten en proponer el programa, ellaborar un programa de trabayu y entamar el periodu de sesiones col sofitu de la Secretaría Xeneral de les Naciones Xuníes.

Comisiones rexonales[editar | editar la fonte]

Pa facilitar el so llabor el ECOSOC creó les siguientes comisiones rexonales que son:

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]