Clemencia García Villasmil

De Wikipedia
Clemencia García Villasmil
Vida
Nacimientu Caraques7 de payares de 1925
Nacionalidá Bandera de Venezuela Venezuela
Muerte Caraques18 de xunu de 2000 (74 años)
Oficiu científica
Cambiar los datos en Wikidata

Clemencia García Villasmil (7 de payares de 1925Caraques – 18 de xunu de 2000Caraques) foi una reconocida científica especializada en Física Radiolóxica, pionera del área en Venezuela. Foi fundadora del Llaboratoriu Henry Becquerel, l'área de Física de Radiaciones del Hospital Oncolóxicu Luis Razetti en Cotiza, Parroquia San José, Caraques, Venezuela, del Hospital José María Vargas, La Guaira, Venezuela y del Hospital Central de les Fuercies Armaes, agora Hospital Militar Dr. Carlos Arvelo.[1] El so primer matrimoniu foi col Baron Guillermo Fuzy y el so segundu matrimoniu col Dr. Román Alfonzo Chalbaud Troconis con quien tuvo un fíu, Alejandro Chalbaud.

Biografía[editar | editar la fonte]

Fía del abogáu Luis Martín García Arraga y de la pianista Adelina Villasmil Fuentes. Entá infante, la so familia treslladar a Suiza y cursa los sos primeros estudios na Escuela Brechbühl, pero al empezar la Segunda Guerra Mundial tornen a Venezuela. Llogra'l so títulu de Bachiller en Física y Matemátiques nel Liceo Fermín Toro y darréu el títulu de Llicenciada en Física y Matemátiques nel Institutu Pedagóxicu de Caraques.

Gracies a una beca del Ministeriu de Sanidá y Asistencia Social de Venezuela, asiste a la Universidá de Columbia, en Colorado, Estaos Xuníos, onde se destacar como la única muyer de la so promoción. Ellí llogra'l so Ph.D. en Física Radiolóxica.

Nuevamente en Caraques, funda'l Llaboratoriu Henri Becquerel en 1953 el cual emprestaba servicios de dosimetría personal. Nesi campu, encargar de la calibración de les unidaes de radioterapia esistentes en Venezuela unviándoles al Institutu Nacional d'Estándares del Distritu Capital Washington, n'Estaos Xuníos, y de la enseñanza a los médicos especialistes lo mesmo que de realizar los cálculos pa los tratamientos de radioterapia.

En 1956 treslladar a la Universidá de Puertu Ricu, onde estudia l'usu médicu de los isótopos radioactivos depués diríxese a Alemaña pa cursar estudios de posgráu en Dosimetría Personal por Película na Universidá de Erlangen.

Na década de los 60, realiza una investigación que demostró una falla de diseñu nes unidaes de cobaltu fabricaes por empresa estatal Enerxía Atómica de Canadá, polo que recibió una mención honorífica d'esa compañía.

Fundó l'área de Física de Radiaciones del Hospital Oncolóxicu” Dr. Luis Razetti en Cotiza, del Hospital “JM Vargas de la Guaira y del Hospital Militar “Dr. Carlos Arvelo”. Igualmente dirixó l'área de Física de Radiaciones del Hospital “Domingo Luciani” y del Hospital Universitariu de la UCV, siendo nesi entós la única docente non médica d'esi hospital. Nel Hospital Militar “Dr. Carlos Arvelo” la primer vegada que se presentó una película nes sos xornaes científiques añales foi nel añu 1965, mientres el II Coloquiu Médicu una d'estes foi: “efeutos biolóxicos de los rayos X,” que la so autora foi la Dra. García Villasmil.
Ingrid Nass de Ledo

Foi miembru fundador de la Sociedá Venezolana d'Oncoloxía y de la Sociedá Venezolana de Radioterapia y foi miembru acomuñáu de la Sociedá Venezolana de Radioloxía.

Fina siendo docente activu del Hospital Universitariu de la Universidá Central de Venezuela, el 18 de xunu de 2000.[2]

Trayeutoria académica[editar | editar la fonte]

Premios y honores[editar | editar la fonte]

  • Botón d'Oru, polos sos 25 años de serviciu nel Ministeriu de Sanidá y Asistencia Social de Venezuela.
  • Botones de Bronce, Cobre y Oru, per años de serviciu nel Ministeriu de Defensa de Venezuela.
  • Reconocencia “in memoriam” de la Sociedá Venezolana de Radioterapia Oncolóxica.

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Rino Sordi (11 de mayu de 2011). «Dra. Clemencia García Villasmil» (castellanu). Consultáu'l 3 de marzu de 2017.
  2. Ingrid Nass de Ledo (2013). «Guarda femenina na evolución histórica de la radioterapia oncolóxica en Venezuela» (castellanu). Consultáu'l 3 de marzu de 2017.