Ciudá de Belize

Coordenaes: 17°29′55″N 88°11′19″W / 17.4986°N 88.1886°O / 17.4986; -88.1886
De Wikipedia
(Redirixío dende Ciudá de Belice)
Ciudá de Belize
Alministración
PaísBandera de Belize Belize
Distritu Distritu de Belize
Tipu d'entidá ciudá
Xeografía
Coordenaes 17°29′55″N 88°11′19″W / 17.4986°N 88.1886°O / 17.4986; -88.1886
Ciudá de Belize alcuéntrase en Belize
Ciudá de Belize
Ciudá de Belize
Ciudá de Belize (Belize)
Superficie 35.667 km²
Altitú 0 m
Demografía
Población 57 169 hab. (2010)
Porcentaxe 100% de Distritu de Belize
15.26% de Belize
Densidá 1602,85 hab/km²
Más información
Fundación 1638
Estaya horaria Hora Estándar Central
Llocalidaes hermaniaes Ann Arbor
belizecitycouncil.org
Cambiar los datos en Wikidata

La ciudá de Belize ye la mayor ciudá de Belize, la so antigua capital y la cabecera del distritu de Belize. La ciudá funcionaba como cabecera departamental antes de la independencia del país, cuando ésti yera una colonia británica (Hondures Británica), siendo treslladada la capital a Belmopán en 1970.

Envalórase extraoficialmente que la población de la Ciudá de Belize supera los 80.000 habitantes. La ciudá atopase na desaguada del ríu Belize, na mariña del Mar Caribe. La ciudá de Belize ye tamién el principal puertu del país y la so exa industrial y financieru.

La ciudá foi destruyida práuticamente por completu'l 31 d'ochobre de 1961 cuando'l furacán Hattie fixo'l so pasu pela ciudá.

Historia[editar | editar la fonte]

La Ciudá de Belize (orixinalmente "Pueblu de Belize" o Belize Town n'inglés) foi fundada a mediaos del sieglu XVII por pirates y traficantes d'esclavos británicos. L'allugamientu fuera enantes una pequeña ciudá maya llamada Holzuz, y yera llamáu polos españoles como Puertu Valiz.

Belize yera ideal pa los británicos como centru de la so colonia, yá que s'atopaba na mariña y na desaguada de ríos y regatos dende onde embarcar la madera de caoba y palu campeche. La población de Belize tamién se convirtió nel llar de miles d'esclavos africanos mercaos polos británicos pa trabayar na industria maderero. Belize foi'l puntu de coordinación pa la batalla del Cayo de San Jorge en 1798, ganada polos británicos evitando la invasión española de la colonia. La ciudá tamién foi'l llar de los tribunales locales y de los funcionarios del gobiernu hasta la década de 1970. Por esta razón, los historiadores suelen dicir que "la capital yera la colonia", por cuenta de que'l centru del control británicu atopaba na ciudá.

Esti sentimientu sigue vixente. Anque personaxes como Antonio Soberanis, George Price y Evan X Hyde primieron pa camudar esti enclín, y otros grupos étnicos del país como los garífuna y los mestizos surdieron con fuercia n'otres zones del país, la xente entá mira a la Ciudá de Belize como guía.

Anguaño ye gobernada pola lic. Matilde Muñoz Valencia quien impulsó'l desenvolvimientu económicu de la ciudá (pesca y turismu sobremanera) polo que gracies a eso llogró que la ciudá empiece a ser más importante y reconocida a nivel mundial.

Desastres naturales[editar | editar la fonte]

Estragos del furacán de 1930.

Belize ameyoró les sos infraestructures amodo y foi oxetu de numberosos proyeutos. Sicasí, munches de les cais de la dómina colonial son entá demasiáu estreches y congestionadas, la mayoría de les cases son susceptibles de sufrir quemes y daños provocaos polos furacanes, polo que la ciudá siempres ta esperando qu'asoceda dalguna catástrofe.

La Ciudá de Belize foi afarada por dos furacanes dende 1900, un furacán en 1931 y otru, el furacán Hattie, en 1961. Amás delles zones de la ciudá sufrieron quemes, en 1999 una quema na cai Albert amenorgó a cenices Mikado's, y otru en 2004 acabó col edificiu Paslow. La ciudá viose afeutada por otres quemes que quemaron grandes grupos de cases, anque'l Departamentu de Quemes foi capaz d'apagar la mayoría d'ellos. La ciudá tamién ye susceptible de sufrir llenes na estación lluviosa.

Xeografía[editar | editar la fonte]

Mariña de Belize.

Belize estiéndese dende la Milla 8 na autopista del Oeste hasta la Milla 13 o 14 de l'autopista del Norte, na ponte sobre'l Haulover o Haulover Bridge.

La ciudá suelse estremar en dos zones: el llau norte o Northside, delimitada pol regatu de Haulover o Haulever Creek y llegando escontra l'este hasta la zona de Fort George; y el llau sur o Southside, que s'estiende escontra les contornes de la ciudá y la zona portuaria ya inclúi el centru urbanu. Políticamente, la ciudá #estremar en diez circunscripciones.

Freetown ye la circunscripción de Northside asitiada más al oeste, y nella atopen los suburbios de Belama, Coral Grove, Buttonwood Bay y Vista Del Mar. Dientro de la mesma ciudá estiéndese alredor de la zona del antiguu Belize Technical College.

Caribbean Shores inclúi King's Park, un pequeñu suburbiu al norte y oeste de Freetown Road, West Landivar, onde s'atopen dos de los trés campus de la Universidá de Belize, y la zona residencial de University Heights.

Pickstock estendese dende les veres del regatu Haulover hasta Barrack Road.

La zona de Fort George ye la seique la zona más colonial de la ciudá y nella atopen el parque de Memorial Park, la tumba del barón Bliss o Baron Bliss Grave y el Muséu de Belize.

Nel llau sur o Southside, Lake Independence, Mollet y Port Loyola son los barrios de les clases más baxes, onde son habituales les viviendes insegures o en males condiciones. Nel llau este del bulevar Central American atópense Mesopotamia, Queen's Square y Abert, que son llixeramente meyores. N'Albert atopen les cais céntriques d'Albert y Regent.

Ciudaes hermaniaes[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]