Calcarius mccownii

De Wikipedia

Les especies d'aves con nome común en llingua asturiana márquense como NOA. En casu contrariu, conséñase'l nome científicu.

Calcarius mccownii
Estáu de caltenimientu
Preocupación menor (LC)
Esmolición menor (IUCN)
Clasificación científica
Reinu: Animalia
Filu: Chordata
Clas: Aves
Orde: Passeriformes
Familia: Emberizidae
Xéneru: Calcarius
Especie: C. mccownii
(Lawrence, 1851)
Consultes
[editar datos en Wikidata]

Calcarius mccownii ye una especie d'ave paseriforme de la familia Emberizidae. Ye una especie migratoria de les praderíes d'América del Norte.

Mide en permediu 15 cm de llargor. Presenten dimorfismu sexual pel branu. Los machos en dómina reproductiva tienen la cabeza predominantemente blanca, con mexelles y nuca gris, y corona y bigote negros. El restu de les partes ventrales son grises, con un parche negru nel pechu bien evidente. El llombu y les ales son pardes llistaes, anque carauterísticamente los costazos son acolorataos. El patrón de la cola tamién la estrema d'otros arnoldos; ésta ye blanca con una T negra invertida. Hai variación poblacional, y la tonalidá de gris puede variar.

Les femes y los machos pel iviernu son de color pardu opacu, con rayes na corona y delles rayes nos lladrales, resultando difícil estremalos d'otres especies del so xéneru, a nun ser pol banduyu gris y el patrón de la cola.

Reproduzse nes praderíes del oeste de Canadá y el centru y norte de los Estaos Xuníos. Les femes ponen 3 o 4 güevos nun nial en forma de taza, ellaboráu a partir de campera sobre'l suelu. El machu canta y vuela pa marcar el so territoriu. El so cantar ye un trino melodiosu y el llamáu un cascabeleo secu. Dambos padres alimenten a la proxenie.

Pel iviernu, migren a les praderíes y desiertos del suroeste de los Estaos Xuníos y al noroeste de Méxicu (Sonora, Chihuahua, Durango). La so distribución, tantu en dómina reproductiva como iverniza, se sobrelapa cola del arnoldo ventrinegro (C. ornatus), pero prefier árees más abiertes qu'ésti.

Aliméntase de granes ya inseutos. Suel buscar el so alimentu nel suelu, y fuera de la dómina reproductiva forma grupos alimenticios. Puede prindar inseutos en vuelu.

Foi nomáu n'honor del capitán John P. McCown (1815-1879), oficial estauxunidense participante na intervención en Méxicu.

Referencies[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]