Cándida María de Jesús

De Wikipedia
Saltar a navegación Saltar a la gueta
Cándida María de Jesús
MadreCandida.jpg
Vida
Nome completu Juana Josefa Cipitria y Barriola
Nacimientu Andoain y Caserío Berrozpe Traducir31  de mayu de 1845
Nacionalidá Bandera d'España España
Fallecimientu

Salamanca9  d'agostu de 1912

(67 años)
Estudios
Llingües castellanu
Oficiu
Oficiu monxa
Santoral
9 d'agostu
Creencies
Relixón Ilesia Católica
Cambiar los datos en Wikidata

Juana Josefa Cipitria y Barriola (Caserío de Berrospe, Andoain, Guipúzcoa, 31 de mayu de 1845 - Salamanca, 9 d'agostu de 1912, conocida pol so nome relixosu Santa Cándida María de Jesús) foi una relixosa española, proclamada santa pola Ilesia Católica.[1]

El 8 d'avientu de 1871, fundó en Salamanca (España) la Congregación de les Fíes de Jesús, conocíes como les "jesuitinas", que'l so oxetivu ye la educación apostólica de les neñes, n'orixe. Con posterioridá y por cuenta de la obligatoriedá de la educación mista p'aportar a ser un Colexu Alcordáu, tuvo qu'almitir neños y asina convertise nun colexu de dambos sexos, como tol restu de colexos relixosos.

Biografía[editar | editar la fonte]

D'orixe humilde, instalar en 1854 al pie de la so familia en Tolosa, pa emigrar darréu a Burgos y darréu a Valladolid, esta vegada ella sola. En conociendo al padre xesuita Miguel San José Herranz na vallisoletana ilesia del Rosarillo decidió empecipiar el procesu de fundación d'una Congregación relixosa dedicada a la educación. Dicha fundación peracabóse finalmente en Salamanca, el 8 d'avientu de 1871, cuando con otros cinco muyeres creó la Congregación en la Clerecía.

La Congregación espandióse primeramente por otres llocalidá castellanes, como Arévalo, Peñaranda de Bracamonte, Segovia o Medina del Campu. El procesu siguió col establecimientu nel País Vascu, pa finalmente en 1911, empecipiar la espansión internacional con un grupu de relixoses moviéndose a Brasil.[2] Anguaño la Congregación ta presente en 17 países.

Foi beatificada por Xuan Pablo II el 12 de mayu de 1996. Foi canonizada por Benitu XVI el 17 d'ochobre de 2010.[1]

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]









Cándida María de Jesús