Bancu Internacional de Reconstrucción y Fomentu

De Wikipedia
Saltar a: navegación, buscar

El Bancu Internacional de Reconstrucción y Fomentu embrivíu como: BIRF (en inglés: International Bank for Reconstruction and Development o IBRD) ye una de los cinco instituciones qu'integren el Grupu del Bancu Mundial. El BIRF ye una organización internacional que la so misión orixinal yera financiar la reconstrucción de los países afaraos pola Segunda Guerra Mundial. Na actualidá la so misión concentróse na llucha contra la probeza al traviés del financiamiento d'Estaos. La so operación caltener por aciu pagos regulaos polos sos Estaos miembros. La finalidá d'esti organismu financieru internacional puede especificase en tres eje: contribuyir a la reconstrucción de los países, ayudar a alzar el nivel de vida de los habitantes de los países miembros por aciu la crecedera equilibrada y cooperar na transición d'una economía de guerra nuna economía de paz.

El BIRF entró formalmente en funcionamientu'l 27 d'avientu de 1945, depués de la ratificación internacional de los alcuerdos de Bretton Woods, realizada ente'l 1 y el 22 de xunetu de 1944, en Bretton Woods (Nuevu Hampshire), Estaos Xuníos.

Historia[editar | editar la fonte]

El BIRF empezó les sos operaciones financieres el 25 de xunu de 1946 y aprobó el so primera préstamu el 9 de mayu de 1947. Concedió US$250 millones a Francia pa la reconstrucción de posguerra siendo, en términos reales, el préstamu más grande aprobáu pol bancu hasta la fecha.

Esti organismu foi establecíu principalmente como un mecanismu pa la reconstrucción de Europa y de Xapón dempués de la Segunda Guerra Mundial, con un mandatu adicional de fomentar el crecedera económica nos países en víes de desenvolvimientu en África, Asia y América Llatina. Nun principiu, el bancu centróse principalmente en proyectos d'infraestructura de llargu plazu: construcción de carreteres, aeropuertos, y centrales eléctriques. Como Xapón y los sos veceru europeos se "graduaron" (adquirieron ciertos niveles de renta per cápita), el BIRF centróse dafechu en países en víes de desenvolvimientu. Dende los entamos de los años 90, tamién apurrió financiamiento a los Estaos post-socialistes de Europa Oriental y de l'antigua Xunión Soviética.

Organización Interna[editar | editar la fonte]

La formación de los organismos directivos y tomar de decisiones en BIRF realícense como en cualquier sociedá por acciones; los accionistes mayoritarios controlen la entidá. Pa partir el númberu de votos sigue'l mesmu sistema que nel FMI, 250 votos por ser miembru más unu adicional per cada acción de 100000 dólares suscrita. Esta forma de partir votos xenera ello ye qu'anque nun esista legalmente, el derechu de vetu de los EE.XX. en tomar de decisiones del BIRF, yá que esti país ye'l que cunta con más capital suscritu nel Bancu, a pesar de que dellos países como Xapón, solicitaron reiteradamente l'aumentu relativu de la so cuota. Na organigrama del BIRF sobresalen la Presidencia, el Directores Executivos, l'Asamblea añal conxunta de BIRF-FMI y los congresos sectorial y rexonal. La Presidencia del BIRF correspuende a la Xunta de Gobernadores, de normal el gobernadores de los Bancos emisores de cada país. Los países principales accionistes del BIRF (EE.XX., Alemaña, Francia, Xapón y Reinu Xuníu) tienen derechu a un Director Executivu y el restu d'el Directores Executivos, hasta 24 na actualidá, escoyer por aciu coaliciones de países qu'algamen el porcentaxe mínimu pa poder tener representación.

  • Accionista
  • Presidencia
  • 187 Países
  • Director Executivu

Funcionamientu[editar | editar la fonte]

El BIRF apurre préstamos a los gobiernos y les empreses públiques, siempres con una garantía gubernamental (o "soberana") de reembolsu. Los fondos pa estos préstamos provienen principalmente de bonos emitíos pol Bancu Mundial nos mercaos de capitales globales -davezu US$12 a 15 billones per añu-. Estos bonos son clasificaos como AAA (la más alta calificación posible), porque son sofitaos pol capital de parte de los Estaos miembros, según poles garantíes soberanes de los prestatarios. Amás, los préstamos que son pagos recíclense.

Por cuenta de la clasificación de creitu del BIRF, ésti puede pidir emprestáu a tases d'interés relativamente baxes. Como la mayoría de los países en víes de desenvolvimientu tienen males calificaciones de creitu, el BIRF puede emprestar a los países a tipos d'interés que son xeneralmente munchos más curiosos pa ellos, inclusive dempués d'amestar un pequenu marxe (cerca de 1 %) pa cubrir los gastos alministrativos.

Recursos y Capital[editar | editar la fonte]

Los recursos propios componer del capital social y de los llograos al traviés de les emisiones de bonos nos mercaos de capitales. Agora bien, el Bancu tien prohibida la so intervención en casu de qu'esistan o puedan esistir inversores internacionales privaos comenenciudos nel financiamientu en condiciones aceptables pal gobiernu solicitante. Esto ye, la so función ye solamente subsidiaria de la de los mercaos de capitales. El capital inicial foi de 10000 millones de dólares, que como puede apreciase yera notablemente insuficiente pa encarar los retos de financiamientu de la reconstrucción europea pa la que-y foi concebíu. La cuota de cada país depende de la so participación nel capital del FMI, pero tan solo el 20 per cientu del capital suscritu ye d'obligáu desembolsu y de llibre usu pol Bancu.

Bibliografía[editar | editar la fonte]

García de la Cruz, Durán: “Sistema Económicu Mundial”- Madrid, España: Thom

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]


Banco Internacional de Reconstrucción y Fomento