Anton Bruckner

De Wikipedia
Saltar a navegación Saltar a la gueta
Anton Bruckner
Bruckner Anton Postcard-1910.jpg
Vida
Nacimientu Ansfelden Traducir4  de setiembre de 1824
Nacionalidá Bandera de Austria Austria
Bandera de Imperiu austriacu Imperiu austriacu
Bandera de Imperiu austrohúngaru Imperiu austrohúngaru
Residencia St. Florian's Priory Traducir
Viena
Fallecimientu

Viena11  d'ochobre de 1896

(72 años)
Estudios
Estudios Universidad de Música y Arte Dramático de Viena Traducir
Llingües alemán
Alumnu/a de Leopold von Zenetti
Simon Sechter
Otto Kitzler
Profesor/a de Károly Aggházy
Émile Jaques-Dalcroze
Alexander von Zemlinsky
Franz Schmidt
Oficiu
Oficiu compositor, musicólogu, teóricu de la música, profesor de música, organista, profesor universitariu y músicu
Emplegadores Universidá de Viena
Universidad de Música y Arte Dramático de Viena Traducir
Trabayos destacaos Sinfonía n.º 3 (Bruckner) Traducir
Sinfonía n.º 4 (Bruckner) Traducir
Sinfonía n.º 5 (Bruckner) Traducir
Sinfonía n.º 6 (Bruckner) Traducir
Sinfonía n.º 7 (Bruckner) Traducir
Sinfonía n.º 8 (Bruckner) Traducir
Sinfonía nᵘ 9
Sinfonía nᵘ 2
Sinfonía nᵘ 0
Sinfonía nᵘ 1 (Bruckner)
Te Deum Traducir
Helgoland Traducir
Sinfonía de estudio Traducir
Premios
Xéneru artísticu música clásica
Sinfonía
Instrumentu musical órganu
Pianu
Creencies
Relixón catolicismu
IMDb nm0115673
Cambiar los datos en Wikidata

Josef Anton Bruckner (Ansfelden, 4 de setiembre de 1824 - Viena, 11 d'ochobre de 1896) foi un compositor y organista austriaco.

Biografía[editar | editar la fonte]

Nació na pequeña ciudá de Ansfelden, nel norte d'Austria. El so padre, que yera maestru d'escuela y tocaba l'órganu de la ilesia local, imbuyó al so fíu los dos vocaciones a les que dedicaría la so actividá profesional: la enseñanza y l'interpretación como organista.[1] Devotu católicu, los sos estudios musicales estender hasta la edá de 40 años, so la direición de Simon Sechter y Otto Kitzler. Ésti últimu introducir nel universu musical de Richard Wagner, que Bruckner estudió extensivamente dende 1863. Dempués de terminar los sos estudios escribió la so primer obra considerada de maduror: la Misa en re menor.

A partir de 1875 impartió harmonía y contrapuntu na Universidá de Viena. Dientro del círculu de los sos adeptos na Universidá atopábense Hans Rott, Hugo Wolf y Gustav Mahler, nesi entós entá estudiantes.

La escena musical vienesa taba polarizada polos partidarios del estilu musical de Richard Wagner y los que preferíen la música de Johannes Brahms. Al dedicar a Wagner la so Tercer Sinfonía, Bruckner allugar ensin deseyalo n'unu de los dos bandos. El críticu musical Eduard Hanslick, líder de la corriente conservadora, escoyó a Bruckner como blancu de la so roxura antiwagneriana al calificar esta sinfonía como "si la Novena de Beethoven y la Walkiria de Wagner entemeciérense, y la primera acabara apatayada polos cascos de los caballos de la segunda".

Con too y con eso, Bruckner tenía partidarios, ente los que se cuntaben famosos direutores de orquesta como Arthur Nikisch y Franz Schalk, qu'intentaben costantemente averar la so música al públicu. Con esti bon propósitu propunxeron al maestru gran cantidá de cambeos a les sos obres pa faer la so música más aceptable al públicu. El calter retraído de Bruckner fixo que consintiera en realizar dellos cambeos, anque se cercioró de caltener los sos manuscritos orixinales, seguro de la so validez. Éstos fueron darréu mandaos a la Biblioteca Nacional de Viena.

Otra prueba del enfotu de Bruckner na so capacidá artística ye'l fechu qu'él de cutiu empezaba'l trabayu nuna nueva sinfonía pocos díes dempués d'acabar l'anterior. Amás de les sos sinfoníes, Bruckner escribió mises, motetes, y otres obres corales sacres.

Anque Bruckner yera un organista renombráu nel so tiempu, impresionando a audiencies en Francia y Inglaterra coles sos improvisaciones, nun compunxo nenguna obra importante pa esti preséu (anque sí compunxo delles obres menores y escribió delles trescripciones al órganu de les sos sinfoníes). Les sos sesiones d'improvisación apurriéron-y dacuando idees que desenvolvería darréu nes sos sinfoníes.

El gran ésitu del estrenu del so Séptima Sinfonía en Leipzig en 1884 apurrió finalmente a Bruckner la reconocencia pública que se-y negara hasta entós. Según el mesmu Bruckner, atopó la inspiración pa componer la tema principal del Adaxu al saber que Wagner, el so amáu maestru, taba amorrentando, ya incluyó per primer vegada na so orquestación unes tubas wagnerianas pa entonar el llamentu aciagu col que conclúi la pieza.[2]

Sicasí, Bruckner vuelve tener un seriu contratiempu al preparar l'estrenu del so Octava Sinfonía, cuando'l direutor de la orquesta, Hermann Levi, devuélve-y la partitura con numberoses correcciones y crítiques. Apesadumbrado, el maestru entama una revisión xeneral de la obra, que ye finalmente estrenada, nesta segunda versión, por Hans Richter en Viena en 1892, con un ésitu notable. Posiblemente afeutáu pol refugu de la primer versión, Bruckner lleva a cabu una revisión refecha d'otres sinfoníes anteriores, de la qu'avanza amodo na composición de la so Novena Sinfonía, que va quedar finalmente inacabada.

A la fin de la so vida, Bruckner recibió diverses reconocencies oficiales, ente los que destaquen la condecoración cola Orde de Francisco José en 1886 y el so nomamientu como doctor honoris causa pola Universidá de Viena en 1891.

La vida del maestru apagar en Viena'l 11 d'ochobre de 1896. Los sos restos reposen na entrada de la ilesia de San Florián, xusto debaxo del gran órganu.

Obra[editar | editar la fonte]

Anton Bruckner (Semeya por Josef Büche).

La obra de Anton Bruckner concéntrase primordialmente n'obres sinfóniques y música relixosa. Mientres la so vida tamién destacó nes sos interpretaciones ya improvisaciones con órganu, la mayoría de les cualos nun fueron transcritas y, por tanto, nun se caltuvieron. La so música, imbuyida d'una intensa relixosidá, busca la perfección formal de la que quier ser un gran himnu d'allabancia al Dios nel que creía fervientemente (y a quien dedicó inclusive la so última obra, la Novena sinfonía). Nos países llatinos la so obra ye relativamente pocu conocida, anque ye programada de forma cada vegada más frecuente, pero nos países xermánicos gocia d'una gran reconocencia y considérase-y como unu de los mayores compositores de la Hestoria.

Sinfoníes[editar | editar la fonte]

SINFONÍES
Títulu Nomatu Tonalidá Composición, Revisión Duración
Sinfonía d'estudiu « 00» fa menor 1863 40-45 minutos
Sinfonía nᵘ 1 do menor 1866, 1877, 1891 45-55 minutos
Sinfonía nᵘ 0 «Nullte» re menor 1869 45-55 minutos
Sinfonía nᵘ 2 do menor 1872, 1876, 1892 65-75 minutos
Sinfonía nᵘ 3 « Wagneriana» re menor 1873, 1876, 1877, 1889 70-80 minutos
Sinfonía nᵘ 4 « Romántica» el mio bemol mayor 1874, 1878, 1880, 1888 65-80 minutos
Sinfonía nᵘ 5 si bemol mayor 1876 65-80 minutos
Sinfonía nᵘ 6 la mayor 1881 55-65 minutos
Sinfonía nᵘ 7 el mio mayor 1883 60-75 minutos
Sinfonía nᵘ 8 do menor 1887, 1890 75-90 minutos
Sinfonía nᵘ 9 (inacabada) re menor 1896 55-65 minutos

Otres obres pa orquesta[editar | editar la fonte]

  • Tres pieces pa orquesta (1862)
  • Marcha en re menor (1862)
  • Obertura en sol menor (1862, revisión en 1863)

Música de cámara[editar | editar la fonte]

  • Cuartetu en do menor (obra de mocedá, 1862)
  • Quintetu pa cuerdes en fa mayor (1881)

Música relixosa[editar | editar la fonte]

  • Delles mises, de les que 3 tán numberaes y suelen interpretase en forma de conciertu: la Primera en re menor (1864), la Segunda nel mio menor (1866) y la Tercera en fa menor (1867)
  • Te Deum pa coru y orquesta (1885)
  • Salmu 150, pa coru y gran orquesta (1892)
  • Más de 30 motetes, ente ellos, Locus Iste y Ave Maria

Otres obres corales[editar | editar la fonte]

  • Helgoland, pa coru d'homes y gran orquesta (1893)

Notes[editar | editar la fonte]

  1. Eduardo Storni, Bruckner, Espasa-Calpe, Madrid, 1977, págs. 19-22.
  2. Storni, op.cit., páx. 86.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]

Anton Bruckner