Alianza de la Izquierda Verde Nórdica

De Wikipedia
Alianza de la Izquierda Verde Nórdica
Acrónimu NGLA
Secretaría xeneral Mia Haglund
Fundación 1 de febreru de 2004
Ideoloxía política Ecosocialismu
Posición nel espectru Izquierda
Páxina web www.nordic-green-left-alliance.org
Cambiar los datos en Wikidata

L'Alianza de la Izquierda Verde Nórdica (NGLA, pol so nome n'inglés Nordic Green Left Alliance) ye una alianza informal de partíos políticos nórdicos d'izquierdes y ecosocialistas, fundada en Reikiavik (Islandia) el 1 de febreru de 2004, y formada por siete partíos de cinco países del norte d'Europa, trés d'ellos de la Xunión Europea.

Los miembros de l'Alianza nun pertenecen al Partíu de la Izquierda Europea, pero participen nos sos eventos en calidá d'observadores. La mayor parte de los europarllamentarios tán integráu nel Grupu Confederal de la Izquierda Unitaria Europea / Izquierda Verde Nórdica, cola esceición de los representantes del Partíu Popular Socialista de Dinamarca, que formen parte del Grupu de Los Verdes / Alianza Llibre Europea.[1]

Historia[editar | editar la fonte]

En 2004, cuando se creó l'Alianza de la Izquierda Verde Nórdica, l'oxetivu yera fortalecer la cooperación y los contactos ente los partíos d'izquierda nórdicos, y la cooperación internacional polo xeneral, tanto a nivel européu como mundial.

Los principios de l'alianza dicen, ente otres coses, que partes basen el trabayu políticu na solidaridá internacional, la xusticia social y una distribución más equitativa de los recursos na sociedá, la igualdá de xéneru, y la solidaridá coles futures xeneraciones al traviés del desarrollu sostenible.

La cooperación ente los partíos d'izquierda nórdicos tuvo asocediendo de manera informal mientres años y aumentó nos últimos años. Poro, dellos partíos nun queríen formalizar más les rellaciones y los estatutos fixeron fincapié, ente otres coses, en que tolos partíos son totalmente independientes, y que la cooperación basar nel principiu confederal de consensu.[2]

Miembros[editar | editar la fonte]

Les organizaciones que formen parte d'esta alianza, tienen trés diputaos nel Parllamentu Européu,[3] y 54 representantes nes distintes cámares nacionales.

País Partíu Diputaos
rexonales
Diputaos
nacionales
Diputaos
europeos
nᵘ escaños Fecha nᵘ

escaños

Fecha nᵘ

escaños

Fecha
Dinamarca    Dinamarca Partíu Popular Socialista
7/175
7/179
2015
1/13
2014
 Groenlandia    Comunidá Inuit
11/31
1/179
2015
 Islles Feroe República
7/33
1/179
2015
 Finlandia Alianza de la Izquierda
12/200
2015
1/13
2014
 Islandia Movimientu d'Izquierda Verde
11/63
2017
Noruega Partíu de la Izquierda Socialista     
11/169
2017
 Suecia Partíu de la Izquierda
21/349
2014
1/20
2014

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]