Adelita del Campo

De Wikipedia
Saltar a navegación Saltar a la gueta
Adelita del CampoPicto infobox character.png
Adelita del Campo dans les années 1930.png
Vida
Nome completu Adelita del Campo
Nacimientu Barcelona3  d'agostu de 1916
Nacionalidá Bandera d'España España
Fallecimientu

Perpignan24  de xunu de 1999

(82 años)
Estudios
Llingües castellanu
catalán
Oficiu
Oficiu periodista, política, baillarina y llocutora radiofónica
Creencies
Partíu políticu Libertarian Youths of Catalonia Traducir
Cambiar los datos en Wikidata

Adelita del Campo, nacida Adela Carreras Taurà (3  d'agostu de 1916Barcelona - 24  de xunu de 1999Perpignan) foi una baillarina, actriz y activista feminista, anarquista y comunista española.

Biografía[editar | editar la fonte]

De moza llueu s'incorporó a les Mocedaes Llibertaries nel so llugar de residencia, Alcañiz, onde pasó bona parte de la Guerra Civil y onde destacó pola so apasionada militancia na retaguardia nos distintos proyeutos sociales y culturales de sofitu a los combatientes. Miembru de la organización anarquista Muyeres Llibres, de la que foi una destacada dirixente n'Aragón, participó nel Teatru del Frente, sosteníu pola Unión Xeneral de Trabayadores y nel periódicu Titán.

Al rematar la Guerra Civil coló al esiliu en Francia, onde pasó, siquier, por trés campos de concentración, razón pola que se-y moteyó Adelita del Campo. Nel campu de Argelès-sur-Mer desenvolvió una intensa actividá de fomentu de la cultura con recitales poéticos, campañes d'educación y alfabetización y edición de periódicos, ente otros el Boletín del Estudiante, y fuera de los campos dirixó la la escuela maternal de la Colonia Escolar Canigó. Nesta dómina conoció a quien sería más tarde la so pareya, el líder comunista Julián Antonio Ramírez Hernando, que fuera miembru del grupu teatral La Barraca, y qu'influyiría nel so ingresu nel Partíu Comunista d'España nel esiliu. Ayudó a la resistencia francesa mientres la ocupación del país pola Alemaña Nazi y, a la fin de la Segunda Guerra Mundial establecer en Toulouse, al pie de Julián.

Tres un periplu per Francia onde caltuvo activa la so militancia política y trabayó en diverses empreses, instalada col so yá home en París, en 1946 dambos incorporáronse al proyeutu de Radio París na so emisión en llingua española, una de los emisores antifranquistas más actives y duraderes, gracies a qu'Adelita consiguió ingresar nel grupu teatral radiofónicu español. Dende Radiu París la voz de Adelita del Campo acompañaba les nueches de los españoles nel esiliu y los demócrates que permanecíen n'España hasta 1976, abriendo la programación siempres cola frase "¡Equí radio París!". Cola Transición política pudieron volver a España y estableciéronse en Muchamiel, provincia d'Alicante, onde siguió activa nos proyeutos de comunicación del Partíu Comunista hasta'l so fallecimientu en 1999.

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]

Adelita del Campo