A Mesa pola Normalización Lingüística

De Wikipedia
A Mesa pola Normalización Lingüística
asociación cultural (es) Traducir
País España
Autonomía Galicia
Provincia[[Provincia d'A Coruña|{{{2}}}
Conceyu[[Santiago de Compostela|{{{2}}}
Historia
Correlingua (en) [[File:Noun Project label icon 1116097 cc mirror.svg
Abertos ao galego (en) [[File:Noun Project label icon 1116097 cc mirror.svg
Q117087170 [[File:Noun Project label icon 1116097 cc mirror.svg
Pipocas (en) [[File:Noun Project label icon 1116097 cc mirror.svg
Fundador Associaçom Galega da Língua (es) Traducir
Asociación de Escritores en Lengua Gallega (es) Traducir
Q20548320 Traducir
Q25511553 Traducir
Organigrama
Presidente Marcos Maceira (abril 2014)
Carlos Callón (2002)
Concha Costas (1997)
Xosé Manuel Sarille (1986)
Avelino Pousa Antelo
Participación empresarial
Filiales
Web oficial
Cambiar los datos en Wikidata

A Mesa pola Normalización Lingüística ye una organización d'orixe gallego que llucha pola normalización y usu de la llingua gallega.

Historia[editar | editar la fonte]

Creóse tres l'alcuentru sobre la normalización llingüística celebráu en 1986 y en virtú del alcuerdu adoptáu neses xornaes pola Asociación d'Escritores en Llingua Gallega, l'Asociación Sócio-Pedagóxica Gallega, Federación d'Asociaciones Culturales Gallegues y l'Associaçom Gallega de la Língua[1]. El so primer presidente foi Xosé Manuel Sarille.

La so actividá se desarrolla nel campu de la enseñanza, banca, toponimia, gallegu esterior, comerciu y empresa, alministración, y tola vida pública gallega. El so presidente actual ye l'historiador y xestor cultural Marcos Maceira, qu'asocedió a Carlos Callón el 26 d'abril de 2014.[2] Según datos de la mesma organización cuntaba en 2008 con 3300 socios [3].

N'agostu de 2012 finaba'l so presidente d'honra Avelino Pousa Antelo[4].

Actividá[editar | editar la fonte]

Promoción del usu del gallegu.

A Mesa Pola Normalización Lingüística fai campañes de promoción del usu del gallegu y de concienciación con problemes concretos con instituciones, organizaciones o persones.

Nos caberos años de los años noventa SEAT sacó al mercáu un coche llamáu SEAT Arosa. A Mesa fixo una intensa campaña incluyendo la unviada de postales con un coche dibuxáu a la sede de la empresa en Barcelona onde se solicitaba'l cambéu del nome por Arousa La campaña tuvo bona acoyida y SEAT ufiertóla quien solicitara'l cambéu de la placa col nome.

Cartel d'A mesa pola normalización lingüística del xuiciu a Carlos Callón na Audiencia Provincial de l'A Coruña.

Mientres años A Mesa tuvo una dura llucha nos tribunales contra'l Conceyu d'A Coruña pol nome de la ciudá. L'entós alcalde Paco Vázquez llevó a los tribunales l'asuntu onde foi refugada la postura del alcalde. El mesmu Carlos Callón recordó-y al conceyu qu'esta agarrada costáralu al Conceyu d'A Coruña un millón d'euros. El casu tien zarrada la frente xudicial.

Carlos Callón foi denunciáu por Antonio Fraga Mandián, ex-xuez decanu d' A Coruña, por acusalo de prevaricar al dicir nuna entrevista que yera consciente de que'l nome oficial y llegal de la ciudá ye A Coruña pero él siguiría emplegando Llana Coruña. Esti xuez yá denunciara a otru vecín en 2008 por solicitar al xulgáu que-y unviara la documentación en gallegu.

En xineru de 2013 Carlos Callón foi absueltu de la falta por inxuries[5]. El 10 de mayu de 2013 repitióse'l xuiciu na Audiencia Provincial de la Coruña[6].

Nel 2017 A Mesa realizó una campaña llamada "Sentido Común" pa presentar una Iniciativa Llexislativa Popular (ILP) pa reclamar que se garantice materialmente l'exerciciu del drechu a la información y a l'atención en gallegu nel ámbitu socioeconómicu.[7]

Presidencia[editar | editar la fonte]

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]