Queremos Galego

De Wikipedia
Queremos Galego
institución cultural
Historia
Fundación2009
Web oficial
Cambiar los datos en Wikidata
Manifestación de Queremos Galego! en Compostela.

Queremos Galego! ye una plataforma ciudadana, conformada por entidaes de distintos ámbitos y por persones a títulu individual, que ñació en 2009 p'artellar una amplia rempuesta coleutiva a favor de la llingua gallega, por aciu la defensa y afirmación de los usos públicos y drechos llingüísticos yá garantizaos pola actual llexislación, y con mires de consiguir la progresiva normalización naquellos espacios onde nun esfruta entá de la presencia desesaya.

Oxetivos[editar | editar la fonte]

Queremos Galego!, según afirma na so páxina web, ñació

tres un procesu d'alderique y reflexón coleutiva alredor de la difícil situación que ta viviendo la llingua lo que ye güei concretamente. A un qestáu de salú de por sí esmolecedor, como reflexen tolos estudios ellaboraos hasta'l momentu, xúnese un elementu non menos grave: les midíes regresives que nel ámbitu de la llingua o de la cultura ta aplicando l'actual gobiernu de la Xunta yá dende los primeros díes de la llexislatura.

Impactu[editar | editar la fonte]

Esta plataforma consiguió adhesiones dende diversos coleutivos de distintos puntos de Galicia[1]: asociaciones culturales y deportives, asociaciones de mas y pas, partíos políticos, sindicatos etc.

La plataforma convocó dos manifestaciones en 2009 (una'l 17 de mayu[2] y otra'l 18 d'ochobre[3]) con importante ésitu cuanto a númberu de persones, y el 21 de xineru de 2010 convocó una fuelga xeneral na enseñanza y manifestación en Santiago de Compostela, que foi secundada pola mayoría de los sindicatos, partíos políticos de la oposición, profesoráu, alumnáu, mas y pas, la MNL y diversos coleutivos[4][5][6].

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]