Queremos Galego

De Wikipedia
Saltar a navegación Saltar a la gueta
Manifestación de Queremos Galego! en Compostela.

Queremos Galego! ye una plataforma ciudadana, conformada por entidaes de distintos ámbitos y por persones a títulu individual, que ñació en 2009 p'artellar una amplia rempuesta coleutiva a favor de la llingua gallega, por aciu la defensa y afirmación de los usos públicos y drechos llingüísticos yá garantizaos pola actual llexislación, y con mires de consiguir la progresiva normalización naquellos espacios onde nun esfruta entá de la presencia desesaya.

Oxetivos[editar | editar la fonte]

Queremos galego. Temos lingua propia.jpg

Queremos Galego!, según afirma na so páxina web, ñació

tres un procesu d'alderique y reflexón coleutiva alredor de la difícil situación que ta viviendo la llingua lo que ye güei concretamente. A un qestáu de salú de por sí esmolecedor, como reflexen tolos estudios ellaboraos hasta'l momentu, xúnese un elementu non menos grave: les midíes regresives que nel ámbitu de la llingua o de la cultura ta aplicando l'actual gobiernu de la Xunta yá dende los primeros díes de la llexislatura.

Impactu[editar | editar la fonte]

Esta plataforma consiguió adhesiones dende diversos coleutivos de distintos puntos de Galicia[1]: asociaciones culturales y deportives, asociaciones de mas y pas, partíos políticos, sindicatos etc.

La plataforma convocó dos manifestaciones en 2009 (una'l 17 de mayu[2] y otra'l 18 d'ochobre[3]) con importante ésitu cuanto a númberu de persones, y el 21 de xineru de 2010 convocó una fuelga xeneral na enseñanza y manifestación en Santiago de Compostela, que foi secundada pola mayoría de los sindicatos, partíos políticos de la oposición, profesoráu, alumnáu, mas y pas, la MNL y diversos coleutivos[4][5][6].

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]